Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #2

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-18, 00:39   #481
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Et eller annet skjedde i kneet i ettermiddag og nå går jeg rundt og halter. Det føles mer ustabilt enn noen gang.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 13-11-18, 08:47   #482
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Jeg har klart å kle på meg klær som lager glipe på midten så fort jeg rører meg.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 13-11-18, 12:56   #483
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Mbu

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 13-11-18, 21:06   #484
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Ar jeg impulsivt ble med en venninne på en liten kjøretur og vi dro innom Fretex da hun skulle se etter en litt retro sofa- Der ser jeg plutselig en lenestol som passer perfekt for min bestefar, han skulle hatt ny og jeg har lett og lett på Finn. Der sto den, og kostett 150,-. Så dro vi og henten noen fra jobb, og kjørte innom en tur til. Der kom de lempende inn med nye varer. Så ser jeg stuebordet mitt. Altså det nye jeg trenger. Nesten før de rekker å sette det ned sier jeg at det bordet må jo jeg ha. De rakk ikke prise det en gang. 120,- ble det. Tenk det. Sier meg rimelig fornøyd, jeg som aldri tenker på å dra innom Fretex...

Luvi er ikke aktiv  
Gammel 13-11-18, 21:10   #485
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Ar jeg impulsivt ble med en venninne på en liten kjøretur og vi dro innom Fretex da hun skulle se etter en litt retro sofa- Der ser jeg plutselig en lenestol som passer perfekt for min bestefar, han skulle hatt ny og jeg har lett og lett på Finn. Der sto den, og kostett 150,-. Så dro vi og henten noen fra jobb, og kjørte innom en tur til. Der kom de lempende inn med nye varer. Så ser jeg stuebordet mitt. Altså det nye jeg trenger. Nesten før de rekker å sette det ned sier jeg at det bordet må jo jeg ha. De rakk ikke prise det en gang. 120,- ble det. Tenk det. Sier meg rimelig fornøyd, jeg som aldri tenker på å dra innom Fretex...

Feil tråd?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv  
Gammel 13-11-18, 21:16   #486
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Feil tråd?


Haha, jepp

Luvi er ikke aktiv  
Gammel 13-11-18, 21:19   #487
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.064
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #2

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 13-11-18, 21:21   #488
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.064
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Jeg er forkjølet.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 13-11-18, 22:03   #489
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Boil in bag ris. Det mest meningsløse produktet jeg har sett (mannen kjøpte feil).

Boil in bag: Kok opp masse vann, putt i PLASTposene med ris (for lite med to, for mye med tre, men måtte likevel ta tre for å få nok). La koke i angitt tid. Fisk PLASTposene opp fra det kokende vannet, legg de et egnet sted, og hell det overflødige vannet ut. Klipp opp posene og hell innholdet tilbake i kasserollen. Tre ganger, uten å brenne deg på fingrene (eventuelt hell det i en bolle, så får du en ting til å vaske opp). Kast de tre klinete og våte PLASTposene i restavfallet, siden de er for tilgriset til å kastes i plastavfallet. Server. Vask kasserollen, og evt bollen.

Vanlig ris: Mål opp én del ris (trinnløs mengde etter behov) og to deler vann i en kasserolle og kok opp. Sett på lokk, skru ned varmen, kok i 20 min, da er alt vannet borte. Rør og server. Vask kasserollen.

Kan noen fortelle meg fordelen med boil in f***ings bag?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 13-11-18 kl 22:11.
My er ikke aktiv  
Gammel 13-11-18, 22:20   #490
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.082
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

3 poser?! Vi bruker en.

Og hvorfor tar du det tilbake i kjelen?

Uansett et dustete prokdukt, altså, vi driver og bruker opp feilkjøp vi også.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 13-11-18, 22:29   #491
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

3 poser?! Vi bruker en.

Og hvorfor tar du det tilbake i kjelen?

Uansett et dustete prokdukt, altså, vi driver og bruker opp feilkjøp vi også.

Nei altså, ett sted må man jo ta det. Jeg gidder i alle fall ikke sitte ved matbordet med tre risposer og saks, og helle over på tallerkenene. De er jo våte også, og når en pose ikke blir tømt i første runde så må man jo legge den fra seg et sted. Hvordan gjør du det? Sender posen rundt bordet? Forsyner alle på tallerkenen, og bruker opp alt i første servering?

Antall poser kommer vel an på hvor mange man er? Vi hadde besøk, og to poser hadde vært på grensa.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 13-11-18 kl 22:34.
My er ikke aktiv  
Gammel 13-11-18, 22:34   #492
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.082
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Jeg har posen over i en skål, lar den renne av seg, heller væsken ut i vasken, river opp posen langs perforeringen, med fingrene, fordi det ikke er så varmt lengre, heller tilbake i skåle og setter på bordet. Og det hadde ikke vært rart om du kokte tre poser og ble sittende igjen med rester, fordi de porsjonsanvisningene er jo helt sinnsvakt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 13-11-18, 22:36   #493
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har posen over i en skål, lar den renne av seg, heller væsken ut i vasken, river opp posen langs perforeringen, med fingrene, fordi det ikke er så varmt lengre, heller tilbake i skåle og setter på bordet. Og det hadde ikke vært rart om du kokte tre poser og ble sittende igjen med rester, fordi de porsjonsanvisningene er jo helt sinnsvakt.

Jo, jeg kunne tatt det i en skål, som nevnt i parentes, da hadde jeg fått en ting til å vaske opp. Jeg tar aldri risen over i en skål til vanlig (kun i spesielle anledninger hvis det skal være ekstra fint), vi setter kasserollen på bordet og forsyner oss fra den. Men da er det jo ikke noe vann som må helles ut, siden vannet absorberes i sin helhet. Det jeg ikke skjønner er hvordan BiB liksom skal være enklere enn å koke ris på vanlig måte. Det er jo mange flere operasjoner, og mye mer håndtering av kokende vann og varme ting.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 13-11-18, 22:37   #494
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.082
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Barbarer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 13-11-18, 22:44   #495
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.451
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

For de av oss som ender opp med svidd grøt i bunnen og hard, ukokt ris på toppen er boil in bag ganske bra. Vi legger selvfølgelig posen i plastavfallet og serverer rett fra posen på bordet. Legger posen rett på bordet om det er noe igjen. :sjuske:

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 13-11-18, 22:51   #496
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.437
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Syns også poseris er enklest. To poser til meg og tenåringen. Heller forsiktig ut så mye vann som jeg klarer, uten at posene ramler ut. Blitt ganske god på det etterhvert. Legger posene på avrenningsfeltet ved vasken, tømmer ut resten av vannet, river posene opp og tømmer innholdet i kasserollen.
Spiser middag.
Evt rester settes i plastboks i kjøleskapet inntil en av husets beboere steker ris mm. en dag eller to etterpå. Vi er god på å bruke opp maten, det skal vi ha.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 13-11-18, 23:18   #497
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

For de av oss som ender opp med svidd grøt i bunnen og hard, ukokt ris på toppen er boil in bag ganske bra. Vi legger selvfølgelig posen i plastavfallet og serverer rett fra posen på bordet. Legger posen rett på bordet om det er noe igjen. :sjuske:

Jeg lærte å koke ris i heimkunnnskapen på ungdomsskolen, og har brukt den framgangsmåten siden. Blir aldri svidd, alltid passe kokt gjennom hele. En dl per person (det er rikelig, tar litt mindre hvis det er barn), og dobbelt så mye vann. Litt salt. Kok opp, rør, ha på lokk og skru ned varmen, kok i 20 min, uten å løfte på lokket eller røre. Rør rundt en gang før servering. Det er tommelfingerregelen. Liker man risen litt mindre kokt tar man litt mindre vann og koker i 15-18 min. Ingen poser, helling av vann, plast eller søl.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 13-11-18, 23:42   #498
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.257
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Enig med deg, My! Mye enklere å koke vanlig ris.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 14-11-18, 00:54   #499
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.064
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Poseris er praktisk når man skal gå i fjellet, og som vanlig har glemt å ta med ris. Etter timesvis med trasking spiser jeg glatt en pose på egenhånd. Men sånn ellers er det litt meningsløst synes jeg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 14-11-18, 10:55   #500
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Riskoker er verdens vidunder. Den oppdaget jeg når jeg fikk ny samboer. Trenger ikke passe på noe som helst og den blir bestandig perfekt bare ved å slenge ris og vann oppi og alt fikser seg selv og en kan bare gå fra hele greia uten å måtte koke opp vann og skru ned plata eller noe som helst.

Elisabet er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no