Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nøstebarn

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-08, 00:05   #1
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nøstebarn

Er jeg den eneste som ikke ser den store saken med nøstebarn? Jeg synes mye av det fra nøstebarn ikke er særlig fint (men det er vel mer en smakssak) også synes jeg garnet er dyyyyrt. Masse fint å få i vanlige strikkebutikker og billigstrikkebutikker også, syns, jeg, eller har jeg ikke skjønt dealen med nøstebarn?

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 00:12   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nøstebarn

Problemet mitt er vel snarere at jeg aldri har funnet noen gode alternativ. (Til klærne, vel og merke, ikke til garnet. Det kjøper jeg gjerne i vanlige butikker).

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 00:28   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.866
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarn

Jeg har overhodet ikke sett noe behov for Nøstebarn - ikke klærne, og definitivt ikke garnet. Fikk meg en liten støkk her om dagen da jeg oppdaget at vi faktisk har en nøstebarn-body (som vi har fått i gave). Kanskje tok jeg rotta på den ved å kjøre den på 35 graders ullvask med Milo. :dårlig mor TM:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 10-02-08 kl 00:35.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 00:30   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarn

Du har ikke skjønt dealen med nøstebarn.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 00:32   #5
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Du har ikke skjønt dealen med nøstebarn.


Fill me inn?

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 00:41   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Fill me inn?

De er gode, de inneholder lanolin som er naturlig bakteriedrepende, noe som gjør at man kan henge bodyen/pysjen som lukter tiss etter natten til lufting, og så er den ren igjen til kvelden (og gjenta det samme en uke eller to). Jeg vet at det ikke er noe ullbehandlingsmiddel igjen i dem siden det ikke er brukt (det kan vel kanskje sammenlignes med økologisk og ikke økologisk bomull?). De er myke og gode og varme og ikke minst ledige og deilige å bevege seg i.

Bakdelen er jo prisen, og at man bør vaske for hånd. Men jeg tror vi kommer opp/ned i samme prisen som om vi hadde hatt mange andre klær som vaskes hver dag (mengde + hyppigere vask). Og at noen av plaggene får lettere hull enn andre.

Vi klarte oss fint med Janus til storebror, og var veldig fornøyd med det, men etter han fikk et sett med nøstebarn, så har han bare ønsket å ha det på, for det var så godt, så vi måtte kjøpe mer til ham. Og jeg koser meg veldig med nøstebarnklærne til lillebror. Fordi jeg vet de er så gode for ham, fordi jeg synes han er så fin i de fargene, og fordi han tydelig viser at han trives mye bedre i dem enn andre klær (har mye større bevegelsesfrihet i dem).

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 00:32   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarn

Jeg er veldig glad i klærne fra Nøstebarn - både til små og store. De er myke, gode, varme og inmari fine.

(Men huffameg for en pris.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:32   #8
anjacobsen
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6
anjacobsen er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Nøstebarn

Alle sin smak og sine preferanser - og heldigvis er vi ulike... Når det gjelder Nøstebarn-garn kommer jeg ALDRI til å bli en tilhenger. Greit at det er varmt, men det er jo ull i seg selv! Jeg har strikket fra tiden på barneskolen, og har prøvd mange produsenters garn - nå også Nøstebarn :-( !!! Garnet henger igjen på pinnene, det blir ujevnt og hullete samme hvilke pinner jeg bruker (Prym, Drops eller KnitPicks)!!! Ikke advares det i mot at man må skylle opp det ferdige strikketøyet opptil 4 ganger før man får bort ujevnhetene heller... Hvilken strikker har tålmodighet til å vente på at plagget skal tørke 4 - FIRE - ganger før man er ferdig. Skal man ha flere farger på et lite plagg må man i tillegg kjøpe hesper på 100 gram av hver farge - for kanskje å bruke 15-20 gram... Det blir fort veldig dyre plagg som kun brukes kort tid. Heldigvis har det kommet ut bøker med oppskriftene, kjøp heller en bok og finn garn med samme strikkefasthet!

anjacobsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:37   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarn

Jeg har ingen av de problemene anjajacobsen skriver om og jeg har strikket masse i Nøstebarn. Jeg har ullvaskemiddelet stående på badet og skyller opp og vasker ting med en gang. Lite arbeid og vel verdt. Mine små bor i Nøstebarntøy, eldste går alltid i ullundertrøye og er bankibordet aldri syk. Yngste har to bodyer hun veksler mellom, samt en genser, en hjemmestrikket bukse, en sparkebukse, en pysj og en dress. De to sistnevnte er arv. Steller man pent med dette tøyet holder det fint, gallesåpen fjerner flekker og JEG synes det er fint. Jge liker ekle ting av god kvalitet, ikke syntetiske ting, blonder, el. Og bomull er for kaldt for små babyer som sikler, tisser osv, ull kjennes mer riktig å ha på små babyer. Hele året. De sover på skinn også.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:45   #10
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nøstebarn

Jeg har aldri handlet på Nøstebarn, kun fått noe i gaver. Jeg har tre jenter som kun orker\tåler å ha på ull med bomull på innsiden. Ullkjoler\klær til å ha innendørs synes de blir for varme.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 16:06   #11
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.463
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jge liker ekle ting av god kvalitet, ikke syntetiske ting, blonder, el..

Jeg måtte bare

Nøstebarn har det mykeste og deiligste ulltøyet. Jeg bruker ull/ slike trøyer innerst mot kroppen, og ser jo selv at komforten stiger et par hakk når jeg bruker Nøstebarnsinglet (eller Vera og William singlet som er i samme kvalitet) versus Iris eller Janustrøyer. Iris og Janus er helt greit, barna mine har masse slikt ulltøy også, men Nøstebarn er best.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 19:17   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.866
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av Karima

Er det noen som tror noe slikt?


Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Mine små bor i Nøstebarntøy, eldste går alltid i ullundertrøye og er bankibordet aldri syk.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 09:41   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jge liker ekle ting av god kvalitet



Jeg har til dags dato aldri hatt noe av Nøstebarn, tror jeg, så jeg vet ikke noe om det. Mulig jeg bør kjøpe noe for å teste det ut, men jeg er redd jeg blir hekta, for vi har jo ikke økonomi til det der.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 09:50   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarn

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Mim: hvor får man kjøpt sånn gallesåpe? :flekker på klærne:

I helsekostbutikker eller her: vaskenotter.no
Ellers har de på Clas Ohlson, tror jeg. Jeg bruker stort sett fast såpe og gnir inn flekken, venter et kvarter og vasker med vanlig ull-silkevaskemiddel. (Ikke Milo, men såpe kjøpt på Nøstebarn). Effekten av gallesåpe er helt utrolig. Jeg får fjernet gul babybæsj helt uten problemer, og bedre enn ullprogrammet tar lignende flekker på maskinvaskbart ulltøy.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 09:53   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarn

Gallesåpe - er det noe dere bare bruker på ull/ubehandlet ull eller bruker dere det på flekker ellers også?

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 09:54   #16
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nøstebarn

:har skapet fullt av gode ullklær som atopikeren ikke tåler:

( ...: og det irriterer meg: )

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:56   #17
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.832
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarn

Jeg liker produktene, men det er for dyre til at jeg kjøper selv. Gaver er fint.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 14:02   #18
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nøstebarn

Jeg har skjønt greia med nøstebarn. Ullfleecen er fantastisk, og Malins trøye/longs/frottekjole-sett er kjempefint.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 14:08   #19
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nøstebarn

De har kjempefine ting, men den latterlige prisen holder meg fra å kjøpe noe der. Til gjengjeld er butikken en favoritt når venner og familie skal kjøpe gaver, så vi har masse klær derfra likevel. Noen av dem har til og med overlevd vask.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 14:52   #20
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.072
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nøstebarn

Nei, jeg har aldri likt det. Kjøpte noe engeng og det stinka sau til og med etter det var tørt.
Så heller Janus eller By Torunn

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no