Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-11, 09:49   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Kanskje et par - tre ganger på 10 år, og aldri uanmeldt. Det har kun vært ved arbeider, og da har de stengt det noen timer midt på dagen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 09:52   #22
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Det har skjedd, men husker ikke når eller hvor lenge og sånne ting. Men aldri over flere dager.

Jo, i fjor høst når jeg flyttet inn her var det noe som satt fast i rørene så det ble oversvømmelse hos meg. Da var jeg uten vann i et døgn. Men jeg hadde egentlig fått nok av vann, så det gikk fint

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 09:54   #23
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.534
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Vannet vårt frøs under bygging fo 2 år siden. 14 timer uten vann med 100 storfe var ikke mye moro. Gubben og en nabo jobbet som besatt for å få tinet det.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 09:57   #24
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Det har hendt oss én gang, da vi bodde i borettslag. Da var jeg til gjengjeld høygravid, i fødsel og med et inderlig ønske om en dusj eller et bad for avslapning før det var dags for avreise til føden. Borettslagsledelsen hadde bestemt at rørene skulle spyles eller noe sånt, men ikke gitt beskjed. Dvs, det hadde visst stått i lokalavisa, for den holder jo alle, eller? DA var jeg grinete, da.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 09:58   #25
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Aldri. Kun ved planlagte avstengning, en gang i skuddåret, anslagsvis.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 09:59   #26
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Aldri uanmeldt, og kanskje 2 ganger på 8 år som vi har fått beskjed på forhånd.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 10:03   #27
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.498
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Skulle til å si aldri. Men så kom jeg på noen dager for femten år siden da jeg bodde på en annen kant av byen, og kommunen skiftet ut rør. Noe galt skjedde så huset jeg bodde i ble vannløst i flere dager. Jeg jobbet overtid som besatt i stedet for å dra hjem. Og opp igjen grytidlig om morran og kjørte til jobb og dusjet før gutta boys kom på jobb - dusjen var i herregarderoben.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 10:10   #28
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.286
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Oi det hørtes ille ut. Det er slikt jeg forbinder med egen brønn, ikke når man er knyttet til det kommunale nettet.
Kan ikke huske vi har vært uten vann noen gang. Hverken her eller andre steder jeg har bodd. Kun når det er varslet på forhånd.

Det er visst veldig gamle og dårlige rør her. Nå må jo kommunen snart gjøre noe. Dette er visst ganske typisk om vinteren, sier de som har bodd her lenge.

Men nå er det jo ikke kaldt ute engang...

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 10:14   #29
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.691
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Vi har vært uten vann 1 gang, grunnet kulde og en nabo som hadde reist bort...

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 10:15   #30
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Det har hendt oss én gang, da vi bodde i borettslag. Da var jeg til gjengjeld høygravid, i fødsel og med et inderlig ønske om en dusj eller et bad for avslapning før det var dags for avreise til føden. Borettslagsledelsen hadde bestemt at rørene skulle spyles eller noe sånt, men ikke gitt beskjed. Dvs, det hadde visst stått i lokalavisa, for den holder jo alle, eller? DA var jeg grinete, da.

Åh, ja det der irriterer meg at det liksom holder at det har stått i avisen. Kunne de i det minste også fått det med på nettavisen, så hadde det nå vært litt bedre. Men et skriftlig varsel i postkassen kan da virkelig ikke være for mye forlangt når det er planlagt.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 10:30   #31
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Forresten er vi uten vann til toalett og oppvaskmaskin hver gang det er skikkelig kaldt og blåser fra vest - da fryser rørene og vi må vi fyre litt ekstra i et par steder.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:15   #32
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.286
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Argh, vi er fortsatt uten vann!

Og vi skal liksom ha bursdagsbesøk her om under 3 timer.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:17   #33
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Vi har privat brønnog pumpe, så det er stortsett når strømmen går. Ikke så ofte.
Og så har det vel kanskje vært 1 vår/sommer hvor det har vært så tørt at vi har stått i fare for at brønnen har gått tom.
DET har ikke vært et tema de siste årene

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:26   #34
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Vi har bodd her nå i 12 år, og så vidt jeg kan minnes har vi vært uten vann en gang....i 5-6 timer.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:33   #35
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Var vel uten vann en eller to ganger der vi bodde sist. Bodde der i tre år. Nytt byggefelt. Og ble varslet hver gang når det var noe arbeid med vannrørene eller noe. Var bare et par timer hver gang max.

Det er vel ikke så vanlig å miste vannet rett som det er, er det?
Jeg kjenner at jeg hadde blitt tullete om jeg skulle klart meg uten vann på månedsvis slik et par av dere skriver om. Hvordan i alle dager takler dere det på en praktisk og grei måte?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:34   #36
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Vi har aldri vært uten vann i huset, med unntak av da vi slo det av selv i byggeprosjektet vårt. Det er ikke vanlig å være uten vann til stadighet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:44   #37
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Ei natt eller to i året i forbindelse med spyling av ledningsnettet. Da er vannet brunt dagen etter, men man kan jo dusje og gå på do, i det minste. Tidligere i år var vannet stengt av en dag i hele vegen her, etter at et rør hadde sprukket. Alt i alt er det ikke ofte.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:44   #38
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.286
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Det er elendige rør her. kommunen har gitt beskjed om at sånn må vi bare regne med, for de skifter ikke rør, bare lapper...

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:58   #39
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Jeg har inntrykk av at det lappes mye hos oss også. Fjorårets obligatoriske stopp kom forresten på lille julaften. Fantastisk timing, men jeg klarte igjen å trøste meg med at det var verre for dem som måtte tilbringe lille julaften i et hull i bakken.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 15:10   #40
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.600
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte er dere uten vann i huset?

Brudd i vannledningen skjer såpass ofte at jeg vel endte opp med et blogg-innlegg om "nok en lapp i asfalten" en gang i fjor. Det er ikke en vintersgreie, det skjer året rundt, også graver de og det kommer en ny lapp i asfalten.

Men vi er ikke uten vann i dagesvis altså, det er enten labert trykk, evt kombinert med brunt vann, eller null vann, men er bare snakk om timer, ikke dager. Men et pr ganger i året skjer det nok, minst.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no