Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tips til lamper i lang smal gang uten naturlig lys?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-13, 09:33   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips til lamper i lang smal gang uten naturlig lys?

I sokkelen som er ganske så ferdig har vi en lang smal gang. Vegger og tak er hvite, gulvet er mørk parkett. Skal ha tre lamper etter hverandre i gangen, og i går kjøpte jeg noen billige litt kjedelig bare for å få lys der til jeg finner det jeg vil ha.

Er det noen som har tips? Det kan ikke være diglelamper tror jeg. Gangen er bare litt over metern bred, og fem meter lang eller noe sånt. Hovedformålet til lampene er at de skal lyse opp gangen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 09:39   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til lamper i lang smal gang uten naturlig lys?

Ikke det mest sexy forslaget, men om det var min gang så hadde jeg nok kjøpt spotter på en skinne, de gjør jo ikke så mye ut av seg, og gir greit lys.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 09:40   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til lamper i lang smal gang uten naturlig lys?

Spotter er jeg egentlig ikke så glad i. En tilleggsinformasjon er forresten at lyset slår seg på automatisk når vi kommer ned. Det er følere i hver ende av gangen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 09:54   #4
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til lamper i lang smal gang uten naturlig lys?

Med mørkt gulv osv. tenkte jeg det hadde vært fint med litt krystallysekrone-følelse, kanskje. Du får sånne helt oppi taket, f.eks. Skeidar har en som er rimelig. Det er en rund sølvplate det henger prismer fra, så den er ganske oppe i taket og kompakt.

Lampehuset har flere utgaver i samme stilen, men de er tildels en god del dyrere. Men fine, da.

Men kanskje du ikke hadde tenkt deg prismer. Lampehuset har litt andre taklamper av typen som er "helt oppe i taket", men klart endel av dem er kanskje mer for belysningen enn for at det er så lekkert, det er kanskje "kjedelig", men greit nok, liksom.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 09:57   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til lamper i lang smal gang uten naturlig lys?

Jeg er litt på lysekroneaktig. I trapperommet skal det stå en gammel mørk sjenk (hvordan skriver man det?) Ellers skal det ikke være noen møbler i gangen. Vi skal ha en bildelist langs store deler av veggen der vi skal sette opp diverse bilder.

Selv om lampene mest skal lyse, så gjør det ikke noe om rommet føles koselig og varmt. Den mørke parketten gjør rommet litt mer koselig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 10:06   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til lamper i lang smal gang uten naturlig lys?

Vi hadde lysekrone på hytta og den ble skrudd ned og nå har vi spotter på skinne.

Jeg synes det gjerne kan være fint hos andre, men det er liksom ikke helt 'meg'. Den lysekrona som hang her var forresten bare stygg, og kunne ikke vært fin i et eneste hjem tror jeg.

Cluet må være at du finner noen som ikke henger for langt ned.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 10:12   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til lamper i lang smal gang uten naturlig lys?

Ja det må være en slags plafond-variant av lysekrone. Vi har forøvrig en sånn type oppe, men det blir alt for mye med tre sånne etter hverandre. Litt overkill liksom.


Jeg har sett litt på typer som denne:

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 17:20   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til lamper i lang smal gang uten naturlig lys?

Noen andre som har ideer?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 18:32   #9
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til lamper i lang smal gang uten naturlig lys?

Denne:



Denne:



Begge fra Skeidar.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 18:45   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til lamper i lang smal gang uten naturlig lys?

Det er en sånn vi har i gangen oppe. Jeg tror kanskje det blir litt for mye med tre sånne på rad. Selv om jeg er veldig fornøyd med den.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 19:00   #11
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til lamper i lang smal gang uten naturlig lys?

Jeg hadde den på puddingens rom, men modifiserte den litt og monterte bare annenhver av prismedingeldangelene og kun de korteste. Da ble den litt mer diskret.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 19:23   #12
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til lamper i lang smal gang uten naturlig lys?

Da ville jeg heller gått for en diskret plafond. Vi har denne fra IKEA. Den gir godt lys, er fin, og billig (198,-):

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no