Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-07, 23:58   #81
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.154
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

For en sammenligning! Så lenge to voksne mennesker velger å ha et fohold, homofilt eller ikke, kan ikke det sammelignes med tilfeller hvor uskyldige barn er involvert mot sin vilje!

For ordens skyld, og ikke at det er så viktig for resten av diskusjonen: det var ikke homofili og pedofili Sitron trakk paralleller mellom, det var homofobi og pedofili.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 00:02   #82
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

Jeg merket meg dette svaret jeg, og blir nesten litt skremt av det. For makan til generalisering er det lenge siden jeg har sett

Da kan du bli litt mer skremt, for jeg er enig med glitter.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 00:03   #83
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Man får naturligvis tro hva man vil (det har iallefall jeg tenkt å gjøre).

Ben "noodly blessings for the weekend " Murphy

Jeg og. Jeg er redd jeg snart må bli min egen prest.

The lesson is: Our God is vengeful! O spiteful one, show me who to smite and they shall be smoten.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 00:15   #84
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Og hva er egentlig normalt? Sånn egentlig? Det du bestemmer er det, eller?

Her lurer jeg litt på hva du mener. Refererer du til homofili?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 08:32   #85
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Alt jeg har lest om evolusjonsteorien besvarer slett ikke spørsmålene mine. Ikke engang i nærheten.

Sitat:

Man må tro på det man leser, det er ikke bare vitenskap, det er også masse synsing og bortforklaringer.

Dette blir for lettvint. Kanskje du kan komme med et eksempel all denne synsingen og bortforklaringen du snakker om?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 09:29   #86
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Her lurer jeg litt på hva du mener. Refererer du til homofili?

Jeg sikter igrunnen ikke til homofili, for det var vel egentlig ikke endel av diskusjonen opprinnelig. Jeg ser liksom ikke noe sammenheng mellom evolusjon og homofili?

Det jeg prøvde å få frem var vel at hva som er normalt er mest definert av det samfunnet man lever i. Noen steder er det f.eks. normalt å si neger (jmf. en annen diskusjon), mens andre steder er det ikke normalt. Sånn er det vel i de fleste ting.

Har man levd i et samfunn hvor de fleste tror på skapelsen blir det mer normalt å tro på enn evolusjonen. Man må bruke energi på å finne mer ut om det andre for å finne ut hva man egentlig mener.

Urk.. er ikke noe flink til å uttrykke meg.. i alle fall ikke nå.. *knasker videre på knekkebrødet mitt*

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 09:45   #87
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Jeg sikter igrunnen ikke til homofili, for det var vel egentlig ikke endel av diskusjonen opprinnelig. Jeg ser liksom ikke noe sammenheng mellom evolusjon og homofili?

Det jeg prøvde å få frem var vel at hva som er normalt er mest definert av det samfunnet man lever i. Noen steder er det f.eks. normalt å si neger (jmf. en annen diskusjon), mens andre steder er det ikke normalt. Sånn er det vel i de fleste ting.

Har man levd i et samfunn hvor de fleste tror på skapelsen blir det mer normalt å tro på enn evolusjonen. Man må bruke energi på å finne mer ut om det andre for å finne ut hva man egentlig mener.

Urk.. er ikke noe flink til å uttrykke meg.. i alle fall ikke nå.. *knasker videre på knekkebrødet mitt*

I innlegget under her (som var det jeg quotet deler av) uttaler du deg om homofili, derfor spant jeg videre på det. Grunnen til at jeg spurte som jeg gjorde, var at det kunne tolkes dithen at du antydet at pedofili kunne tolereres.
Du "respekterer at de mener det"

og

"Hvem er jeg til å sette meg til dommer over rett og galt? Og hva er egentlig normalt? Sånn egentlig? Det du bestemmer er det, eller?"

Jeg håpet dermed at du siktet til homofili, og ikke antydet at det noen steder er greit å være pedofil.

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Man kan la være å like det, men å kaste dritt hjelper ikke noen. Jeg hverken klapper pedoer eller de som mener at homofile er mer syndige enn andre på skulderen, men jeg respekterer at de mener det. De har nok gjort sine vurderinger for å komme dit, uansett hvor rette eller gale de er. Hvem er jeg til å sette meg til dommer over rett og galt? Og hva er egentlig normalt? Sånn egentlig? Det du bestemmer er det, eller?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 10:37   #88
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.416
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

Det kan hende. Jeg ser ikke på vanlige troende kirkegjengere som ekstremister, men heller eksempler som Army of God og selvmordsbombinger (religiøs fundementalisme og ekstremisme).

OK, jeg syns det er ekstremt å tale i tunger og fortelle små barn at djevelen kommer ned i halsen deres og kveler dem hvis de åpner øynene under bønnen. Jeg syns det er ekstremt av ungdomsprester å oppfordre barn å gå hjem å knuse sine foreldres countrymusikksamlinger (om enn litt komisk) siden musikk fører til synd, jeg syns det er ekstremt å skulle frelse under hver eneste gudstjeneste og lage stort baluba rundt det, jeg syns det er ekstremt å demonstrere mot syndig oppførsel i homofiles begravelser og på abortklinikker, å skulle demonstrere mot naturfagsundervisning, forlange at enkelte bøker blir brent .. listen er lang.
I store deler av USA møter man mennesker som holder på med slikt ofte, mye oftere enn i Norge. Jeg har bl.a. gått på skole med mange. I tillegg så måtte vi be hver dag og si Pledge of Allegiance. På skolen. Det var "valgfritt", men elever som valgte å la vær fikk dårligere behandling av enkelte lærere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 13:15   #89
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg håpet dermed at du siktet til homofili, og ikke antydet at det noen steder er greit å være pedofil.


Nå er det jo himmelvid forskjell på pedofili og homofili, da. Men de som mener at det (pedofili) er riktig (f.eks. har Tor Erling Staff uttalt at det ikke er noe galt i sex med mindreårige så sant de samtykker) må få mene det, men jeg er strengt uenig i det selv. Jeg respekterer allikevel at han mener det.

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 14:50   #90
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Nå er det jo himmelvid forskjell på pedofili og homofili, da. Men de som mener at det (pedofili) er riktig (f.eks. har Tor Erling Staff uttalt at det ikke er noe galt i sex med mindreårige så sant de samtykker) må få mene det, men jeg er strengt uenig i det selv. Jeg respekterer allikevel at han mener det.

Det kan ikke jeg. Jeg kan på ingen måte respektere at noen mener det er GREIT å mishandle barn.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 11:35   #91
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Alt jeg har lest om evolusjonsteorien besvarer slett ikke spørsmålene mine. Ikke engang i nærheten.

Ok, men bare kom med spørsmålene du, så skal jeg besvare dem for deg. For jeg skjønner hva evolusjonsteorien går ut på.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 23:35   #92
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kreasjonisme vs. Darwin - er det lov å bli litt skremt?

Jeg gikk glipp av denne diskusjonen pga. semesterstart, den dukket opp da jeg prøvde å skjønne hvorfor Maggie74 hadde den tittelen hun hadde. Så jeg drar hemningsløst tråden opp igjen, siden den bare er et par uker gammel.

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Hvor i alle dager sier naturlovene noe om at en apekatt blir menneske? Og hvorfor er det da fremdeles apekatter, sånn hvis vi er kommet av en ape som er kommet av et annet dyr som er kommet av en eller annen encellet organisme for ørtimillioner år siden? Hvis man ikke må ha tro for å tro det, så trenger man ikke tro for noe som helst.

Hvis du tror at evolusjonsteorien sier at en apekatt blir til et menneske, da kan du virkelig ikke ha lest noe om den. Apekatter og mennesker har et felles opphav, det betyr ikke at vi stammer fra apekattene. Ser du forskjellen? Evolusjon handler om at artene forandrer seg og tilpasser seg, så én art plassert i forskjellige miljøer hvor forskjellige nisjer er tilgjengelige kan evolvere til å bli ganske forskjellige nye ting.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no