Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Flybilletter til Florida

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-17, 00:59   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Flybilletter til Florida

Vurderer om dette er aktuelt til sommeren (juli). For en familie på 5, hva anses som rimelige og dyre flybilletter? Ser vi kan få med Norwegian til underkant av kr 34.000,- (Lowfare+). Kjøres det ikke vanligvis kampanjer nå i januar til US?

Barna er 4, 12 og 14 år, så de to eldste går vel som voksne.

Hvilke flyselskap liker dere best og hvilke unngår dere?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo

Sist redigert av IzziCreo : 02-01-17 kl 01:31.
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 01:20   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flybilletter til Florida

Hvor i Florida tenker du å dra?

Ikke for å være slem, men når folk sier de skal til Florida så glemmer man at Florida er større enn f.eks. Hellas og Kypros til sammen.

Du har flere store flyplasser som flyr fra Europa - Miami, Ft. Lauderdale, Orlando Intel, Sanford, Ft. Myers og Tampa. 2 første = Østkysten, 2 midterste er midt Florida og 2 siste er Vestkysten. Tampa er vesentlig billigere å fly til enn Orlando, men har ikke direkte fly fra Oslo, det har kun Orlando, Miami og Ft. Lauderdale.

Prøv Momondo.no og søk til de ulike flyplassene. Søker du avreise midtuke får du ofte gode priser.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 01:28   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flybilletter til Florida

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Hvor i Florida tenker du å dra?

Ikke for å være slem, men når folk sier de skal til Florida så glemmer man at Florida er større en f.eks. land som Hellas. Du har flere store flyplasser som flyr fra Europa - Miami, Ft. Lauderdale, Orlando Intel, Sanford, Ft. Myers og Tampa. 2 første = Østkysten, 2 midterste er midt Florida og 2 siste er Vestkysten. Tampa er vesentlig billigere å fly til enn Orlando, men har ikke direkte fly fra Oslo, det har kun Orlando, Miami og Ft. Lauderdale.

Prøv Momondo.no og søk fredag til de ulike flyplassene.

Jeg vet. Vi har vært der flere ganger Jeg spesifiserte det ikke fordi det egentlig ikke har såååå mye å si for oss. Vi har kun fløyet til Ft. Lauderdale før, men tenker egentlig at f.eks. Orlando kan være smartere for oss denne gangen. I hodet mitt nå så ønsker jeg ikke for mye farting, men Orlando og et rolig sted ved havet. Men er Ft. Lauderdale mye rimeligere å fly til og fra så er det helt greit. Skal sjekke ut Tampa. Det er jo veldig greit hvis vi finner oss et sted på kysten der.

Takk for tips ang. Tampa og Momondo. Skal sjekke Har du tips om flyselskap du liker og ikke liker, Fløyel?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 01:38   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flybilletter til Florida

Vi har fløyet SAS, Norwegian, Air Berlin, Iceland Air og United. Fornøyd med alle bortsett fra United og de har lagt ned rutene sine fra Norge nå. I sommer skal vi fly Lufthansa til Tampa (1 time fra Orlando, men mindre og raskere enn Orlando og du slipper køene på I4). Vi betaler 16.000 for 4 personer alt inkl. Mellomlanding i Frankfurt 1t 45 min.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 01:41   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flybilletter til Florida

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Vi har fløyet SAS, Norwegian, Air Berlin, Iceland Air og United. Fornøyd med alle bortsett fra United og de har lagt ned rutene sine fra Norge nå. I sommer skal vi fly Lufthansa til Tampa (1 time fra Orlando, men mindre og raskere enn Orlando og du slipper køene på I4). Vi betaler 16.000 for 4 personer alt inkl. Mellomlanding i Frankfurt 1t 45 min.

Det var jo super pris, Fløyel! Jeg holder på å sjekke nå. Har du booket Lufthansa direkte eller via søkemotorer? Jeg styrte mye med Tripsta i fjor ved endring av noen billetter, og de er svartelistet av meg forever.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 01:52   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flybilletter til Florida

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Det var jo super pris, Fløyel! Jeg holder på å sjekke nå. Har du booket Lufthansa direkte eller via søkemotorer? Jeg styrte mye med Tripsta i fjor ved endring av noen billetter, og de er svartelistet av meg forever.

Fant de via Momondo, men kjøpt av Ticket.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 01:59   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flybilletter til Florida

Vi fløy med Lufthansa fra Frankfurt til Miami. Veldig fornøyd med flyturen, både med tanke på komfort ombord og service, men helt sikkert ikke av de rimeligste...

Vi valgte de ene og alene pga en heller flygal sønn, hvor den store drømmen var å fly med en A380, verdens største passasjerfly.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 09:57   #8
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flybilletter til Florida

Vi betalte 28 000 for 5 personer med SAS direkte Oslo-Miami i juli. Vi fløy Norwegian Oslo-London-Fort Lauderdale/Fort Lauderdale-Oslo i fjor, og betalte 32 000, men det var uten mat og bagasje.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 13:02   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flybilletter til Florida

Siden jeg studerte i Orlando i fire år og siden bodde mange år nord i USA ble det jo en del turer hjem, så jeg har testet de fleste flyselskapene. De jeg har likt best var vel KLM og SAS. Icelandair hadde direkterute fra Reykjavik til Orlando. Supert å slippe NY for mellomlanding.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 23:14   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flybilletter til Florida

Takker for mange tips her Har blitt anbefalt å ha litt is i magen, men får se hva jeg finner.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 01:37   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flybilletter til Florida

Andre som har eksempler på hva de har betalt?

Vurderer sterkt Tampa og da med Lufthansa. Kunne godt tenkt meg direkte ruter, men da må vi velge Miami eller Ft. Lauderdale. Hadde egentlig tenkt å styre unna lange bilturer, og holde oss i midten...

Dere som har flydd Lufthansa: Kjører dere Basic billetter? Det virker jo som det meste er inkludert der, og ikke slik som med Norwegian.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 09:01   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flybilletter til Florida

I høstferien fløy vi 4 personer direkte til New York med SAS for 17 000, men da bestilte vi ganske tidlig. Hadde det vært et alternativ å fly direkte dit og heller fly innenriks ned til Florida?

Vi betalte langt mer da vi var i USA i 2014, men da fløy vi til New York og hjem fra Orlando, og så var det i juli.

Veiene i Florida var veldig gode, og dere kommer uansett til å trenge leiebil, så jeg tenker at det egentlig ikke er så himla farlig hvor dere lander. Særlig hvis dere uansett har tenkt å reise litt rundt. (Her bør det kanskje bemerkes at vi er glade i å transportere oss selv rundt og oppleve ting på veien, og da føles jo ikke reisetiden så lang.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 09:10   #13
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flybilletter til Florida

Vi betaler 18.000,- for tur/retur Trondheim-Miami for 4 voksne (SAS) i juni. Skoleferien i Trondheim starter tidligere enn på Østlandet, så det er nok forklaringen på at vi fant så billige billetter. Vi bestilte billettene i august.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 11:26   #14
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flybilletter til Florida

Vi reiser til Miami i juni. Betaler 12000 kr for 2 voksne og datter på 14. I år kunne man få billige billetter frem til 5 dager etter skoleferien. Har ikke sett det før.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 11:29   #15
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flybilletter til Florida

Glemte å si at vi bruker Finn.no, og det gikk igjennom Supersaver.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 20:26   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flybilletter til Florida

Takk for flere innspill her Veldig fint med priseksempler.

Hva synes dere om kr 28.000,- til Tampa for 4 voksne og 1 barn (1 mellomlanding)? Hadde dere hoppet på det eller hatt is i magen?

Kan få Miami ned til drøye kr 25.000,- tenker jeg, men litt ugunstig ankomsttid slik at vi da må finne overnatting i nærheten.

Jeg aner jo liksom ikke om det er sannsynlig at vi kan få tak i rimeligere billetter enn dette. Ser dere som har fått gode priser har vært veldig tidlig ute.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I høstferien fløy vi 4 personer direkte til New York med SAS for 17 000, men da bestilte vi ganske tidlig. Hadde det vært et alternativ å fly direkte dit og heller fly innenriks ned til Florida?

Vi betalte langt mer da vi var i USA i 2014, men da fløy vi til New York og hjem fra Orlando, og så var det i juli.

Veiene i Florida var veldig gode, og dere kommer uansett til å trenge leiebil, så jeg tenker at det egentlig ikke er så himla farlig hvor dere lander. Særlig hvis dere uansett har tenkt å reise litt rundt. (Her bør det kanskje bemerkes at vi er glade i å transportere oss selv rundt og oppleve ting på veien, og da føles jo ikke reisetiden så lang.)

Sjekket det å fly til NY og så videre til FLA. Ingenting å tjene på det dessverre, men takk for tips!

Vi er ikke bilmennesker egentlig, så derfor litt i tvil på om vi skal gidde rett og slett. Vi skal selvsagt ha bil under hele oppholdet, men lange turer utgår. Vi har kjørt turnpike'n mange ganger, og gjør ikke det igjen. Skal vi kjøre den veien så blir det the scenic route Men på en annen side så kan man jo tenke seg at bilturen er kanskje vel så grei som en mellomlanding f.eks. Og da er jeg liksom like langt i hodet mitt

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 20:38   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flybilletter til Florida

I alle mine åtte år i USA betalte jeg normalt rundt 5000 kr tur/retur Norge. Det var da sommer eller jul. Som regel med mellomlanding i New York og billett bestilt mange mnd i forveien.

Jeg synes ikke det du har funnet var så galt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-17, 00:22   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flybilletter til Florida

Takk for supre tips, Reiselyst!

Jeg har tenkt på det samme med nettbyråene faktisk.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no