Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

MS Office 365 - Dumt å ta i bruk?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-17, 13:02   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

MS Office 365 - Dumt å ta i bruk?

Det er stadig nye laptoputfordringer hos meg.

Jeg har en laptop uten officepakke. Nå må jeg enten laste ned office til denne, eller kjøpe meg en ny laptop. Eller eventuelt begge deler.

Jeg har mulighet til å få Office 365 gratis via studiested, men lisensen er bare gyldig så lenge jeg er aktiv student. Er det noen ulemper med å ta i bruk office nå? Er jeg da låst til å betale i dyre dommer når jeg ikke lenger er i student, eller kan jeg da ta et nytt valg om jeg vil fortsette å betale for 365 eller betale en engangslisens, eller ikke ha office i det hele tatt, feks?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 13:11   #2
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MS Office 365 - Dumt å ta i bruk?

Du binder deg ikke til en Office-pakke, har du gratis lisens nå er det ikke noe å tenke på, bare bruk den så lenge du har den.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 13:37   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: MS Office 365 - Dumt å ta i bruk?

Ser ingen ulemper med å velge å ta i bruk o365. og de erfaringene jeg har er at man kan laste ned Office-pakken inne fra portalen o365.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 13:40   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MS Office 365 - Dumt å ta i bruk?

Bedriften jeg jobber i gikk over til office365 for et år siden og det jeg har funnet ut er at det er billigere å lease officepakken enn å kjøpe lisens, og da blir man i tillegg oppgradert til nyeste versjon når den kommer. Man kan, innenfor enkelte begrensninger, oppgradere og nedgradere hvor avansert tjeneste man vil ha.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 14:15   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: MS Office 365 - Dumt å ta i bruk?

Ta i bruk gratislisensen og bruk så lenge du kan. Så kan du senere da vurdere om du skal fortsette med privat lisens eller ta i bruk andre "Office-løsninger", f.eks. Google Docs, OpenOffice etc. Kommer i praksis an på behovene man har, men ingen tvil om at jeg ville foretrukket Office/Office365 framfor de andre alternativene.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 14:25   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: MS Office 365 - Dumt å ta i bruk?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Ta i bruk gratislisensen og bruk så lenge du kan. Så kan du senere da vurdere om du skal fortsette med privat lisens eller ta i bruk andre "Office-løsninger", f.eks. Google Docs, OpenOffice etc. Kommer i praksis an på behovene man har, men ingen tvil om at jeg ville foretrukket Office/Office365 framfor de andre alternativene.

Google docs er det jeg har brukt på den til nå, men det funker ikke til mer avanserte dokumenter, som jeg kommer til å jobbe med framover.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 14:26   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: MS Office 365 - Dumt å ta i bruk?

Tusen takk for svar, dere. Det er så strålende å kunne spørre om hjelp og få gode svar med en gang!

Da skal jeg sette i gang med å laste ned (eller laster man ikke ned?) office 365 og håpe at det funker bra nok til at jeg ikke må stresse meg ut og kjøpe ny laptop. Jeg lider nemlig av total beslutningsvegring. Den vegringen mistenker jeg dog at raskt forsvinner når jeg begynner å bære rundt på det digre droget av en laptop jeg har.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 15:01   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MS Office 365 - Dumt å ta i bruk?

Man laster ned, iallefall om man har en office365-løsning som tillater nedlastning.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 16:26   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MS Office 365 - Dumt å ta i bruk?

Jeg bruker office-pakken til høyskolen. Har brukte openoffice til nå, men jeg får ikke det til å fungere med de andre programmene jeg trenger for å skrive master. Har ikke skrevet inn noe betalingsinformasjon eller noe som helst noe sted, så det ville vært vanskelig for dem å fakturere meg om 1,5 år om det var slik det fungerte.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no