Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Dropbox-spørsmål

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-13, 09:15   #1
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dropbox-spørsmål

Når eg har lasta ned Dropbox på macen min og lagrer dokument direkte i ei mappe på Dropbox, får eg automatisk backup, fordi Dropbox laster opp versjonshistorikken på nett. Men ligg filene som eg jobber i, når eg jobber i Dropbox og lokalt på maskinen min, eller ligg dei kun lagra hos Dropbox på nett? Viss dei ligg begge plassar, er det jo greit, men viss dei kun ligg på Dropbox, er eg jo like langt, backupmessig, dersom det skulle skje noko med Dropbox (ala Foto Knudsen-saka, tidlegare denne månaden).

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 09:21   #2
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dropbox-spørsmål

Nå er det mannen min som styrer med dette så jeg er ikke helt sikkert på hvordan har har gjort det. Vi lagrer alle bildene våre i bildemappa på pcen og så overfører dropboksen dem automatisk til dropboksen så de ligger to plasser.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 09:27   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dropbox-spørsmål

Ja, bilete og dokument som skal langtidslagrast, har eg fleire plassar.

Men nå tenkte eg mest på dokument som eg jobber med og dermed skriv på i Dropbox. Eg har tenkt at eg har backup, sidan eg skriv i Dropbox-folderen. Men viss Dropbox-serveren skulle bli hacka, skada, ramma av konkurs, what not... vil eg då ha fila eg nå skriv i lagra ein annan plass, eller er ikkje fila lokalt på maskinen i det heile tatt, når eg skriv direkte i Dropbox. Viss det siste er tilfelle, er det jo lurt å laste ned dokumentet med jamne mellomrom, i tillegg til å lagre i Dropbox.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 09:49   #4
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dropbox-spørsmål

De ligger lokalt på maskinen dersom du ikke har indikert noe annet. Du kan også velge hvilke mapper som skal synkroniseres til de forskjellige maskinene.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 10:10   #5
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dropbox-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

De ligger lokalt på maskinen dersom du ikke har indikert noe annet. Du kan også velge hvilke mapper som skal synkroniseres til de forskjellige maskinene.

Det betyr at når eg har lasta ned Dropbox-appen på macen og laga ei mappe i den, ligg den mappa både i Dropbox og på maskina, sjølv om Dropbox krasjer, ja? :backupnevrotikar med teskeibehov:

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 11:18   #6
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dropbox-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Det betyr at når eg har lasta ned Dropbox-appen på macen og laga ei mappe i den, ligg den mappa både i Dropbox og på maskina, sjølv om Dropbox krasjer, ja? :backupnevrotikar med teskeibehov:

Ja.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no