Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Skjold på uniformsjakka - hva gjør jeg?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-17, 16:17   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Skjold på uniformsjakka - hva gjør jeg?

Skulle fjerne en flekk på tenåringens korpsuniformsjakke. Tok litt såpe, gnukket litt, det ble MYE skum, fant ut at jeg måtte skylle, spylte litt med dusjhodet. Nå når det er nesten tørt er hele den ene siden foran en diger skjolde... Den synes ikke så god, men den synes.

Hva gjør man nå, da? Går den vekk når det er helt tørt? Rens? Det er vårmønstring i morgen og full uniform...

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-17, 17:24   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjolde på uniformsjakka - hva gjør jeg?

Det spørs litt hva det er.

Materiale i jakka (vaskeanvisning på lapp inni??)
Hva skjolden består i (den opprinnelige flekken? Såperester?)

I første omgang ville jeg trykket godt på jakka med rene håndklær foran og bak for å få vekk fuktighet og se hva det dreier seg om.

Har dere en materialforvalter du kan spørre? Det hender de har noen tips. Eller en jakke.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-17, 17:25   #3
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjolde på uniformsjakka - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Skulle fjerne en flekk på tenåringens korpsuniformsjakke. Tok litt såpe, gnukket litt, det ble MYE skum, fant ut at jeg måtte skylle, spylte litt med dusjhodet. Nå når det er nesten tørt er hele den ene siden foran en diger skjolde... Den synes ikke så god, men den synes.

Hva gjør man nå, da? Går den vekk når det er helt tørt? Rens? Det er vårmønstring i morgen og full uniform...

Ringer uniformsansvarlig og tigger og ber om en ekstrajakke til dere får renset den andre.

Evt. prøver med sitronsåpe, hvis du har det. Har funket på diverse skjolder og flekker hos oss. Har ikke prøvd på uniform.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-17, 20:24   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skjold på uniformsjakka - hva gjør jeg?

Hos oss er instruksen at flekker kun skal dabbes med fuktig klut, ikke såpe, nettopp for å unngå skjolder. Jeg tipper rens er det riktige nå. Mulig at du kan dusje ut såpen om jakken tåler vann, men jeg hadde ikke tort å prøve selv.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 15:51   #5
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skjold på uniformsjakka - hva gjør jeg?

Takk for svar, dere. Jeg snakket med vaskeriet i dag om mulig "hasterens" men de kunne opplyse at vannskjolder ikke går bort i rens. Eneste mulighet er å "skylle den forsiktig opp", i praksis var det å la den gå i et ullprogram i maskinen. Tror jeg venter til etter 17. mai, jeg.

Jeg skulle ønske det fulgte med en instruks fra korpset, hva man bør og ikke bør gjøre med uniformen.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-17, 23:14   #6
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skjold på uniformsjakka - hva gjør jeg?

Funket fint å kjøre den på ullvask. Og etterpå mistet arvingen halve 17. maimiddagen i fanget, oog rens av bukse og jakke økte middagsprisen med 360 kroner. Ja ja.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no