Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

BMI - moderat overvekt er best

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-16, 11:48   #121
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg bryr meg egentlig midt i ryggen om sånt. Hvis jeg vet at jeg trener mer enn det totalt, så spiller det ingen rolle for meg akkurat hvordan folkehelsa har formulert seg. BMI-en min er heller ikke noe jeg bekymrer meg for i folkehelsesammenheng.

Kunne ikke vært mer enig.

Som helsepersonell/lege hang jeg meg heller ikke opp i slike ting (har ikke pasienter lenger).

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-16, 14:48   #122
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg bryr meg egentlig midt i ryggen om sånt. Hvis jeg vet at jeg trener mer enn det totalt, så spiller det ingen rolle for meg akkurat hvordan folkehelsa har formulert seg. BMI-en min er heller ikke noe jeg bekymrer meg for i folkehelsesammenheng.

Ja, det er jo en mye mer fornuftig og rasjonell tilnærming til sånt. Men det ergrer meg likevel.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-16, 14:51   #123
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, det er jo en mye mer fornuftig og rasjonell tilnærming til sånt. Men det ergrer meg likevel.

En får jo bare glede seg over de tingene en faktisk har en fornuftig og rasjonell tilnærming til.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-16, 14:54   #124
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Ikke sant??

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-16, 14:59   #125
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Dette er rådene fra Helsedirektoratet. Så det der med "Dine 30" er en forenkling.

Anbefalinger for voksne
Voksne bør være fysisk aktive med minimum
150 minutter moderat intensitet per uke eller
minimum 75 minutter med høy intensitet per
uke.
Anbefalingen kan også oppfylles med en
kombinasjon av moderat og høy intensitet.
• Aktiviteten kan deles opp i bolker på minst
10 minutters varighet.
• Økt dose gir større gevinst. For å oppnå ytterligere
helsegevinster bør voksne øke den moderate
fysiske aktiviteten inntil 300 minutter i uken,
eller utføre inntil 150 minutter fysisk aktivitet av
høy intensitet i uken eller en tilsvarende kombinasjon
av moderat og høy intensitet.
• Øvelser som gir økt muskelstyrke til store muskelgrupper
bør utføres to eller flere dager i uken.
• Reduser stillesitting.
Voksne som i utgangspunktet

Voksne som i utgangspunktet er lite fysisk aktive
vil ha en betydelig helsegevinst ved å utøve fysisk
aktivitet omtrent 30 minutter av moderat til høy
intensitet daglig. Optimale helseeffekter oppnås
sannsynligvis ved en kombinasjon av minst 75 minutter
fysisk aktivitet med høy intensitet per uke og
inntil 30 minutter daglig moderat fysisk aktivitet.
Styrketrening er spesielt nyttig for å vedlikeholde
muskelstyrke. Styrkeøvelser bør tilpasses den enkelte
med hensyn til type øvelser, antall sett, antall repetisjoner
og treningsøktenes hyppighet.
Voksne som ikke kan følge rådene på grunn av nedsatt
funksjonsnivå eller en sviktende helse, anbefales
å være så fysisk aktive som evne og helsetilstand tillater.
12 Anbefalinger

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 15:34   #126
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Det stemmer visst ikke likevel nå da...

- Noen ekstra kilo ikke så sunt likevel.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 15:49   #127
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Studien får nå tilsvar i en ny norsk undersøkelse: http://www.aftenposten.no/100Sport/s...I-744352_1.snd

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det stemmer visst ikke likevel nå da...

- Noen ekstra kilo ikke så sunt likevel.

Du vet at det er den siste vi har diskutert de siste 30 innleggene?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 15:53   #128
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Jeg blir stressa av dere. Selvfølgelig er det bra om man greier å gå tur mange dager. Det er aldri enten-eller. De som legger lista for bra nok for høyt ender ofte med å gi opp.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 15:56   #129
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Om dere virkelig er opptatt av sånt så anbefaler jeg å bli adventist. De lever lengst nemlig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 15:57   #130
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

En av tingene jeg liker med Fitbit, er at den gir meg plutselige treningspoeng når jeg har skrapt maling eller spadd opp syriner og gått rundt på øya for å lete etter unger og sånn.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 15:59   #131
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

En av tingene jeg liker med Fitbit, er at den gir meg plutselige treningspoeng når jeg har skrapt maling eller spadd opp syriner og gått rundt på øya for å lete etter unger og sånn.

Fitbit har gitt meg treningspoeng 5-9 timer om dagen den siste uka. Jeg er sunn gitt!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 19:19   #132
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Fitbit har gitt meg treningspoeng 5-9 timer om dagen den siste uka. Jeg er sunn gitt!

Ikke lenge siden jeg hadde over 17 timer og jeg som trodde jeg kun hadde ligget på sofaen den dagen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 19:38   #133
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BMI - moderat overvekt er best

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Du vet at det er den siste vi har diskutert de siste 30 innleggene?

Nei. Sjekket to sider bakover bare.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no