Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

København 2016

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-16, 10:05   #1
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

København 2016

Jeg har sett et par Købehavntråder her inne, og Tivoli er hovedgrunnen til at vi velger å legge årets sommerferietur til København. Storebror er opptatt, vi tar med oss de to minste (3 og 8 år) på en skikkelig bytur med fly og hotell og det hele. Det er ganske høy standard til oss å være, vi som har overnattet hos venner, i telt og shabby campinghytter. Nå får vi 3 overnattinger og 3 døgn i juli, fra mandag til torsdag.

Vi skal bo på Ascot og ha en dag med Tivoli, det er sikkert. Vi skal også spasere og kjøpe is med guf.

Men hva annet bør vi få med oss?

Setter særlig pris på restaurranttips, ettersom vi ofte bruker uhensiktsmessig mye tid på å dille rundt etter restauranter der vi både kan spise god mat og være velkommen som familie. Ettersom det er hotellferie trenger vi følgelig både lunsj og middag.

Dersom noen har gode råd for å få det beste ut av en dag på Tivoli så setter jeg pris på det også. Bør kanskje nevne at Tivoli i juli er et kompromiss da mannen og jeg nekter å gå i Legoland i juli.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 10:10   #2
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København 2016

Vi hadde Københavnkort der vi kom gratis inn på mange ting, blant annet Tivoli (måtte betale for attraksjonene, men gratis på området var også bra) og kunne kjøre buss hvor vi ville. Det var veldig greit når vi var der med barn fordi vi kunne gå raskt inn på ulike museer og så gjorde det ikke så mye om vi ikke var der så lenge.

Wagamama på Tivoliområdet likte både vi og jentene.

Akvariet i København er helt fantastisk, så det anbefaler vi.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 11:11   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: København 2016

På Tivoli spiste vi pølser i pølsebod, hehe. Perfekt, syntes barna. De er strenge på barnevogner, de må settes utenfor alle restaurantene. Kjøp Tivolibilletter på forhånd - det er lang kø når de åpner.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 11:31   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København 2016

Københavnkortet, defititivt. På Tivoli har de masse fine restauranter Mine barn har likt sjørøverskuta godt (ikke så rart, kanskje) - Jeg synes maten er ok der)

Vi var også på exprimentarium. LItt tungvint å komme seg dit, men definivt innmari gøy. (Vi tok buss og gikk for å komme dit. Helt overkommelig altså)

Det er jo en zoo i køben også. Det kommer jo litt an på hva man synes om slikt om man anser det som verd det - men det er gratis å komme inn med københavnkortet.

Jeg liker kafe Norden godt - det tror jeg også barn vil gjøre.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 12:15   #5
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København 2016

Vi var i zoo også, og det var en veldig blandet opplevelse. Nå var dette noen år siden og de var tydeligvis i ferd med en endring. Noen dyr hadde helt akseptable bur, men de fleste hadde veldig små og triste områder synes jeg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 16:10   #6
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.626
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: København 2016

(Jeg syntes Legoland i juli var utmerket i fjor. Vi hadde forhåndskjøpt billetter den dagen det ble nedbørsrekord )

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 16:49   #7
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: København 2016

Købehavnkortet er notert. Og vi klarte oss to dager i Stockholm uten vogn i fjor, så da klarer vi oss sikkert uten vogn i dag også. Vurderte ei lusen paraplytrille som vi uansett ikke er så redd for. 3,5 åringen (fra i dag) sitter også godt på skuldrene til både papsen og meg når det trengs.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 16:52   #8
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: København 2016

Zoologisk have har blitt bra, Elefantene har fått en flott og stort området i forhold til det forrige de hadde, og det føltes bra å være der. Ungene våre har vært veldig begeistret. Experimentarium er også flott, og legobutikken på Strøget.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 17:27   #9
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: København 2016

Jeg støtter de andre ang Københavnkortet. Vi likte også det runde tårn. Vi spiste på Peder Oxe etter turen i tårnet, som barna (5 og 9 den gangen) likte godt.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-16, 19:45   #10
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: København 2016

Vi var i København i 2014, og nå skal vi tilbake en uke for å gjøre alt det vi ikke rakk på de fem dagene vi var der sist, og alt det vi ikke hadde råd til med tre unger, nå har vi bare en unge.

Vi har tenkt på det kortet, men føler ikke at vi sparer så mye på det, vi skal jo være der i mange dager og frister ikke å bruke 24 timer på å løpe på flere ting på en dag. Må også ta hensyn til min manns fot og at han kan få vondt etc. Vi har med bil også.

Vi skal på Bakken i år, vi var på Tivoli i -14, og nå har vi bare Khadija med, og hun er så redd for det meste av karuseller, at det neppe blir gjort så veldig mye.

Som familiens økonomisjef derimot, bekymrer valuta-kursen meg litt hehehe, men det går nok fint. Godt at mat i butikken ikke er så fryktelig dyrt da, vi låner leilighet så vi trenger ikke tenke på hotell. Ellers hadde vi neppe kunnet bli så lenge. Drar med båt fra Oslo 28. juni og drar hjem igjen 7. juli.

Vi har tenkt oss på Zoo, kanskje, og så på Streetfood market, som ligger på Papirøen. Mat for enhver smak.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-16, 19:51   #11
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: København 2016

Våre likte godt båtene. En runde med sightseeingbåt var veldig kjekt.

Vi var en dag i Tivoli og synes ikke det var så mye kø. Vi fikk gjort alt vi ville og mer til.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-16, 20:22   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: København 2016

Jeg anbefaler å lese Karsten og Petra i København før dere reiser. Lunsj hos Peder Oxe er våre barn glade i. Jeg anbefaler også båttur fra Nyhavn. Det liker både voksne og barn hos oss.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-16, 20:47   #13
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: København 2016

Ja, Tivoli og Rundetårn er et must. Lunsj på Kafé Norden etter Runderårn. Zoo er gøy for barna. Båttur er også ok v. fint vær, da får dere også sett Den lille havfrue.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-16, 20:55   #14
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: København 2016

Tror ikke jeg får Khadija med i båtene, så det får jeg gjøre alene, mens hun går tur med gubben eller noe. Hun kommer nok til å frike ut om vi skal ha henne oppi noe båt.

Det blir overtalelse nok for å få henne med på å ikke kjøre Seljord-København via Sverige. Gruer meg til vi skal knekke nyheten om at vi skal ta båt... :P

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-16, 11:25   #15
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: København 2016

Tivoliet på Bakken (20 minutter med tog fra Hovedbanegården om jeg ikke husker helt feil) er gull. Da kan man ta hest og vogn inn til tivoli og det er et supert tivoli.

Båttur i Nyhavn er og en hyggelig opplevelse. Husk solkrem. Husk at København er mye mer enn Strøget - tør å ta turen ned stikkveiene. Der kan man finne mye fint. Zoo er faktisk helt ok for små barn.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no