Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-12, 10:47   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Krf i Sarpsbord har hatt åpent møte i forrige uke, og da ble det holdt et foredrag der Per Haakonsen mente at Utøya-massakeren kan ha vært en advarsel fra Gud.

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3318790.ece

Jeg er rett og slett målløs, og greier ikke ta noe av dette seriøst.

Er KrF ute etter å si mest mulig dumt på kortest mulig tid eller noe, for tiden?

Sitat:

Knytter Utøya til Israel
SA har fått tilgang til manuskriptet til talen Haakonsen holdt på møtet. Der sier han blant annet at «Utøya-massakren kan sees i lys av det stadig mer betente forhold mellom Israel og Norge og de diplomatiske kontroverser som har vært i den senere tid.»

Han poengterer også at Alexander Kielland-ulykken, der 123 mennesker omkom, skjedde kort tid etter at Norge nektet å selge olje til Israel.

«Det er tankevekkende at de to største ulykkene i Norge etter krigen, begge kan knyttes til Norges forhold til Israel. Uvilkårlig må vi spørre: Kunne disse ulykkene ha vært unngått dersom vi hadde hatt et mer positivt forhold til Israel?» står det i Haakonsens manus, og retorikken fortsetter slik: «Bak dette spørsmålet ligger vissheten/kunnskapen om den norske antisemittismen. Men parallelt med denne løper også avkristningen av Norge. Det er to sider ved samme sak».

Sitat:

Inger Marit Sverresen er leder i Sarpsborg KrF, som inviterte til møtet. Hun tar ikke avstand fra Haakonsens budskap.

– Slik jeg oppfattet budskapet hans, mener han ikke at dette var en straff for ungdommene på Utøya eller familiene deres, men at det var en advarsel til de som styrer landet og andre som tar avstand fra Gud om at noe enda verre kan komme. Han ønsker altså å advare oss, sier Sverresen.

– Haakonsen er en mann med mye utdannelse og kunnskap, som har studert dette. Når en som ham kommer med slike advarsler, synes jeg ikke man skal lage oppslag om hvor fælt det er, men heller tenke etter og forske litt på om han kanskje har rett.

Sitat:

– Ser du at dette kan oppfattes som sårende for dem som mistet noen på Utøya?

– Ja, det gjør vondt for alle å snakke om Utøya, men dette skjer etter at vi i Norge har fått lover som fjerner oss fra Guds ord. Jeg tenker blant annet på abortloven, ekteskapsloven og det at man ikke skal ha kristendom i skolen. Vi er under Guds beskyttelse, men når man fjerner seg fra Gud, kan han ikke lenger beskytte oss. Det bør vi minnes på, sier Sverresen.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 10:49   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Det finnes ikke ord som kan uttrykke det jeg tenker om sånne folk som sier disse tingene. Og at dette foregår innenfor et av partiene som er valgt inn på stortinget. Ja, jeg er egentlig målløs.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 10:49   #3
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Dette vil nok øke oppslutningen til KrF.

Og litt .

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 10:51   #4
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 10:57   #5
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Dette er jo rett og slett helt hårresende. Stiller meg ellers bak ALT Hattifnatten skriver.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 10:59   #6
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Hareide går ganske hardt ut i grunn, og seier at dette er utenfor normal tenking. http://www.nettavisen.no/nyheter/article3318901.ece

Men det er jo det einaste rett når det kjem til sånne påstander. Dessverre er eg ikkje overraska over at desse påstandande kjem, konservative kristne kan ha ganske hårreisande meiningar om mykje.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 11:02   #7
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Hvor blir det egentlig av forbudet mot idioti??

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 11:03   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Fnatten: Det er veldig interessant det du skriver om det er blasfemisk og teologisk på viddene. Kan du utdype?

Jeg vil presisere at jeg selvsagt mener det samme som deg, men jeg bare baserer meg på følelser. Det hadde vært interessant å høre om den mer faglige tilnærmingen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 11:05   #9
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Helt horribelt. Godt at Hareide tar så tydelig avstand.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 11:05   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Stakkars, stakkars KrF. Men det illustrerer partiets utfordring ganske godt: De har et grunnfjell av velgere ingen helst vil snakke om, en (urovekkende stor) gruppe med klin kokos kristenfolk som helt ukritisk elsker Israel, som virkelig hater og/eller frykter muslimer og homofile, og som alltid har stemt KrF, helt til Hagen lokket en del av dem over til FrP. Men pga. FrPs alkoholpolitikk er mange av dem fortsatt igjen, og uten dem så ryker KrF solid under sperregrensen. Hareides unge, urbane kristienliberalere, medlemmer av Storsalen, nyter et glass vin nå og da, syns en kristen etikk er et godt utgangspunkt for å bygge en etisk politikk, kritiske til en alkoholpolitikk som tillater stupfylle og en uttrygg by, men ikke totalmotstandere - de er i mindretall. Stort mindretall.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 11:07   #11
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Jeg blir skremt over at folk faktisk kan MENE dette. Helt alvorlig. Som kan stå frem i avisen og si "ja, jeg mener dette, jeg står for dette"

At de ikke ser hvor på viddene det er, og faktisk kan TRO på dette.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 11:12   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Jeg syns Sverresens utdypinger faktisk er enda mye verre enn hovedtalerens innlegg. Jikes!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 11:14   #13
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Herregud.

Polyanna sier det veldig bra. Bare se hvordan det gikk med Inger Lise Hansen som forsøkte å fronte den mer unge og liberale delen i Krf.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 11:15   #14
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ja det er veldig skremmende. Jeg har en del tanker om det med ekstremisering og radikalisering, men det vil bli for mye avsporing til å ta det i denne tråden.

Please - avspor eller lag ny tråd, jeg vil gjerne høre det.

Jeg er rimelig fasinert over hvor ekstreme mennesker kan bli i meningene sine.

Enda mer avsporing, men jeg og venninne snakket om det i helga, av hvor hjernevasket mennesker kan bli. Hva i all verden kan få noen til å tenke at "hey, la meg sprenge meg selv i lufta, det er en fin ting å gjøre"

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 11:16   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Det der med Israel og hvor ENORMT hellig det er for enkelte er veldig vanskelig å forstå for rasjonelle mennesker. Det jeg syns er rart er at det totalt sjalter ut informasjon om hvor dårlig den kristne minoriteten blir behandlet i Israel. De blir behandlet på samme måte som palestinske israelere, der for eksempel husværene deres blir inndratt og overtatt av jødiske israelere. Antalle kristne i Israel har sunket dramatisk. Israel er hellig, uansett, visst.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 11:25   #16
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Djeez! Noen burde vært vernet fra seg selv. Det er mer skremmende at de har slike meninger og tror det er fordi folk fjerner seg fra Gud.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 11:28   #17
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det der med Israel og hvor ENORMT hellig det er for enkelte er veldig vanskelig å forstå for rasjonelle mennesker. Det jeg syns er rart er at det totalt sjalter ut informasjon om hvor dårlig den kristne minoriteten blir behandlet i Israel. De blir behandlet på samme måte som palestinske israelere, der for eksempel husværene deres blir inndratt og overtatt av jødiske israelere. Antalle kristne i Israel har sunket dramatisk. Israel er hellig, uansett, visst.

Eg har store problemer med å forstå korleis det er mulig å vere så ukritisk til alt Israel foretar seg. Mannen min har ein onkel som eg eigentlig oppfattar som eit normalt intelligent menneske som følger med i media. Men han er altså kristen og medlem i Israels Venner, så det er komplett umulig å diskutere noko som har med Israel eller Palestina å gjere med han. Han er fullstendig hjernevaska og nektar å ta til seg informasjon som kan gi han eit litt meir nyansert bilde. Har mange gangar hatt lyst til å riste han skikkelig, men no har eg rett og slett gitt opp. No snakkar vi mest om vær og vind i familieselskap der han er tilstede og unngår alle tema som kan ende opp med at Israel blir nevnt, for då kan du vere sikker på at han kjem med ein skikkelig tordentale og så er selskapet øydelagt.

Men dersom det no er slik at årsaka til alle negative hendingar i Norge kan sporast tilbake til at vi ikkje har vore greie nok med Israel kan det bli endå vanskeligare å snakke med han heretter. Det er vel Norge sitt dårlige fohold til Israel som er årsaka til orkanane vi har hatt i vinter også, så vær og vind utgår som samtaletema

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 11:35   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Men er de i mindretall? Jeg har lurt en del på det.
Nå skal jeg ikke uttale meg om lokallag i KrF andre steder enn de jeg kjenner, men jeg er ganske så sikker på at dette + ekstremisme for øvrig er noe som ikke lokallaget her i kommunen kjenner seg igjen i. Nå har jeg ikke noe tilknytning til det partiet, men jeg kjenner en del av folkene godt. Det samme gjelder en del andre lokallag rundt om i landet.

Jeg håper nå at KrF kan mobilisere skikkelig mot dette. Om ikke annet enn for å vise hvor avskyelig dette er.

Kanskje de forstandige ikke er i mindretall? Jeg vet ikke. Jeg vet bare at det sprutgale grunnfjellet er større enn man skulle tro. Og mange av dem er jo helt vanlige, tilsynelatende godhjerta og hyggelige folk. Jeg har flere eksemplarer i slekta, jeg også. Og de er jo helt normale, helt til dette temaet kommer opp.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 11:37   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Jeg klarte ikke helt å la være å fnise over denne:

Sitat:

Haakonsen sier han er overrasket over at Hareide ikke har hørt om denne diskusjonen tidligere.
- Da leser han ikke avisen Dagen der jeg hadde en kronikk i fjor høst, og der dette har vært en diskusjon i spaltene, sier han.

En KrF-leder som ikke leser Dagen! Nå står ikke verden til påske!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 11:38   #20
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mener at Utøya-massakre kan ha vært advarsel fra Gud

Som vanlig blandt ekstremister, her var det mange rare tanker på en gang. Så utrolig at man i det hele tatt klarer å produsere tankerekker som støter og sårer de som har måtte tåle så alt for mye allerede. Hva vil de vinne med det? Jeg kan bare ikke tro at noen tror slike ting, men de gjør vel det når de får seg til å si det høyt. Bytt ut tankerekken hans med poteter for eksempel:
«Det er tankevekkende at de to største ulykkene i Norge etter krigen, begge kan knyttes til Norges forhold til poteter. Uvilkårlig må vi spørre: Kunne disse ulykkene ha vært unngått dersom vi hadde hatt et mer positivt forhold til poteter

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no