Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-12, 20:46   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg syns han fremstår som veldig ustabil og desperat. Jeg skjønner han jo på et vis, det må være fryktelig å miste kamerater på den måten han gjorde. Jeg ville nok hatt et enormt behov for å finne ut hva som skjedde. Men jeg syns dette minner om et selvmordstokt og er redd det ender i tragedie.

Jeg har ingen slik utforskertrang og sliter nok derfor med å virkelig skjønne mennesker som ønsker å gjøre sånt, helt uten sikkerhetsnett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 20:48   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg vet ikke helt, på en måte skjønner jeg han å det behovet for å finne ut hva som skjedde, på den andre siden så virker det helt tullete.Jeg er vel også redd for at det ender i tragedie.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 20:51   #3
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg tenker litt som deg, Tallulah.
Han virka litt i overkant gira, og jeg er redd dette går galt.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 20:55   #4
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg har fulgt han i mange år og har latt meg fascinere, imponere, irritere og underholde av livet han lever. Det er ikke akkurat første gang han drar avgårde uten sikkerhetsnett.

Det som irriterer meg veldig med denne og ulykkesturen er at han hever seg over de lover som gjelder i Antarktis som er viktige for å ivareta det sårbare miljøet der.

Og det kan virke som om han denne gangen ikke er godt nok forberedt for det som venter og da er sjansene for at noe går galt veldig mye større.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 20:55   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Nå ser jeg de har fått med seg en blindpassasjer også. Hva skal de gjøre med ham?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 20:56   #6
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg skjønner at han vil finne ut av dette, men samtidig så trenger det ikke være for enhver pris.

Leste denne som gav meg noen svar.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 20:57   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg tenker som dere.

En del av meg forstår hvorfor han vil søke svar, men det virker vel risikabelt og ikke "strukturert nok", samt at det er en grunn til disse reglene finnes også da.

Og den blindpassasjeren, ja, hva er det med den greia?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 20:57   #8
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

De var ikke sikker på hva de skulle gjøre med blindpassasjeren. Tror det var en strek i regninga, ja. Men for meg blir det bare enda et tegn på at dette kanskje ikke er en fornuftig tur.

Noen: Jeg reagerte også på at de ikke forholder seg til regelverk.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 20:58   #9
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg kan på mange måter forstå han.
Han mistet gode venner og båten sin sist. Han vil gjerne vite hva som skjedde, det ville vel de fleste av oss også ønsket.
Men på den andre siden kan jeg ikke forstå han. Når man vet hvor galt det gikk sist, så kan jeg ikke forstå at han tar sjangsen en gang til.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 20:58   #10
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå ser jeg de har fått med seg en blindpassasjer også. Hva skal de gjøre med ham?

Det tror jeg er et PR-triks for mer oppmerksomhet. Båten er ikke stor, så jeg tipper de visste at de hadde med en ekstra.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 21:00   #11
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg tenker at han er dumdristig, glad i publisitet og helt uten respekt for autoriteter.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 21:01   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg er inneforstått med at han ønsker å finne svar, men den desperasjonen kan gjøre at han ikke tar gode nok avgjørelser. Og det syns jeg vennene hans burde ta med i beregningen og ikke støtte ham. Massie er jo bare 19 år. Gudene vet at mine avgjørelser på den tida ikke var så veloverveide.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 21:01   #13
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg har alltid hatt stor respekt for Andhøy og hans ekspedisjoner, men kjenner at respekten er på vei bort med det han gjør nå. Dessverre.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 21:03   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det tror jeg er et PR-triks for mer oppmerksomhet. Båten er ikke stor, så jeg tipper de visste at de hadde med en ekstra.

I dette tilfeller er jo ikke publisitet en veldig god ting, siden det lett kan gjøre at de blir arrestert og ikke får gjennomført ekspedisjonen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 21:04   #15
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg forstår at han ønsker å reise tilbake for å se om vardene er rørt, for å få bekreftet at ingen har vært på stasjonene deres. Jeg forstår at han trenger den evt. indre roen og bekreftelsen på at hans mannskap fra Berserk er døde.

Men jeg forstår ikke at han igjen drar avgårde med nok ett mannskap i en båt som ikke er bygget for ishavet som finnes på Artarktis. Hvorfor må han igjen dra ombord i en seilbåt? Det finnes fremkomstmidler som er bygget for disse havene, hvorfor benytter han ikke disse? Jeg tror ikke Jarle Andhøy er en PR-kåt fyr som ønsker den pressedekningen han nå får. Han forsøker jo å ta seg dit uten tillatelser, så han hadde nok sett at dette ikke hadde noen mediadekning.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 21:07   #16
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Han lever av publisitet. Det er det som finansierer turene hans.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 21:09   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg vet jo det. Men blir han tatt blir det ingen tur.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 21:15   #18
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vet jo det. Men blir han tatt blir det ingen tur.

De får ikke stoppet ham nå, og sjansen for bøter og fengsel har ikke stoppet ham tidligere.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 21:27   #19
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Eg var noko imponert over kva han har gjort før, men kan ikkje sei at eg tenkjer det same no. Det er ein grunn til at regelverket er strengt når det kjem til polområda. Det er eit ekstremt sårbart område, og eg synest ikkje det verkar som om han har så mykje respekt for det.

Det som eg lurer på er kvifor han vel å reise tilbake på denne årstida? Det er no det er dårligast vær der, og at han reiser no etter kva som skjedde sist er jo nesten ein sjølvmordsekspedisjon. Erfarne folk seier at han er for dårleg utstyrt og for dårleg forberedt. Han kan ikkje venta å motta noko hjelp no, siden værforholda er for dårleg på denne tida av året. Men han reiser også uten nødpeilesender for at ingen skal måtte risikera livet i ein evt. bergingsaksjon. Javel, Jarle Andhøy meiner tydelegvis at dette er verd å risikera livet sitt for, men kva med denne passasjeren? Er det sant at dei gløymte at han var ombord, og er han villig til å risikera sitt liv?

For meg fremstår Jarle Andhøy som ein person som for tida har lite kontakt med verklegheita, og muligens er blinda av ynskje om å finna svar.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 21:33   #20
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg tror han er fryktelig langt nede, så langt nede at han egentlig blåser i om han overlever eller ei. Berserk og mannskapet var hele livet hans.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no