Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Elefanten i rommet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-12, 23:54   #21
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Jeg syns denne kombinasjonen sak-reklame var noget uheldig...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sextrakassering db.JPG (149,2 KB, 112 visninger)
__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:12   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Skilpadda: hah, der fikk du for å skrive lange og velformulerte innlegg. Jeg skrev mer eller mindre det samme, men var kjappere, så nå ser du ut som en :meeloper:

Ha! Og jeg var før deg igjen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:15   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elefanten i rommet

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 00:33   #24
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Snodig tråd.

Men ok. Normalt vil jeg ikke hisse meg så ekstremt opp over om et medlem i FrP voldtar noen, det er vel snart mer sjokkerende om en eller annen lar være. Det jeg føler en plikt til å hisse meg opp over er den idiotiske måten FrP håndterer sexovergrepssaker på til tross for lang og omfattende erfaring.

Den damen som har sittet gråtende på nyhetene i dag gir et så annerledes inntrykk enn tårene til Siv den gangen hun var knust over grusomheten i å bli beskyldt for voldtekt at jeg ikke kan annet enn å kjenne respekten for TSG stige kraftig, og den var ikke spesielt dårlig fra før heller.

En viss ap-politiker er ikke notert inn i sfs store, sorte bok over politikere at forakte med den samme grad av ære, nei. Enda han var fra den mer eller mindre sosialistiske siden i politikken.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 22:04   #25
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Joda, du har laget en slik tråd. Og du innledet den med masse dustete insinuasjoner.

Ben "bad form" Murphy

Det gjorde jeg, takk for at du tok deg tid til å svare.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 22:08   #26
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Oi, jeg kjenner fyren i "gradert sykemelding"-reklamen!

Eeh. Ja. *bidrar*

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 22:24   #27
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Jeg synes det virker som om partiet har håndtert dette veldig bra jeg. Litt imponert over venstre her egentlig (og det er ikke så ofte).

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 22:49   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg synes det virker som om partiet har håndtert dette veldig bra jeg. Litt imponert over venstre her egentlig (og det er ikke så ofte).

Jeg synes også de har håndtert saken godt, men jeg vet ikke om jeg lar meg imponere akkurat. Så mange saker av denne typen som det har vært i media den senere tiden, og så utrolig dårlig som de har vært håndtert, skulle man være mer en gjennomsnittlig idiot for å ikke ha plukket opp litt "elementær pressehåndtering i anledning overgrepssaker internt i partiet" til nå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 00:00   #29
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Jeg synes det er trist at alkohol har en så sterk posisjon at ingen tør å ta opp denne "tradisjonen" med fuktige nachspiel.

Siden Terje Søviknes trakk seg fra rikspolitikken i 2001, burde en ha lært at kombinasjonen alkohol, politikk og ungdommer i tett samvær med voksne menn i maktposisjoner er forkastelig.

Slik jeg ser det, er mennesker som lever av å være politikere, som har det som sitt yrke, på jobb når de er på seminar. De skulle ikke drikke om natten, hvor mange taler har ikke blitt holdt i bakfylla?

Jeg ser på de som alkoholikere, hvis de ikke klarer å holde seg edru i et par dager. Da har de ikke kontroll over alkoholforbruket.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 09:38   #30
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Det var da voldsomt, Mrs. S.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 09:57   #31
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Jeg ser også på folk som alkoholikere hvis de ikke klarer å holde seg edru to dager. Jeg er dog ikke så sikker på om det er det som er tilfellet her.

  Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 09:59   #32
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Sur i går.

Var sur fordi jeg er sikker på at hvis noen prøver å begrense nachspiel "kosen" med litt uskyldig drikking før det skjer noe straffbart, så hadde vedkommende blitt kalt surpomp, hurpe, festbrems eller lignende.

men men.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:02   #33
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Det er en elefant i rommet!




__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:40   #34
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Det hadde vel muligens vært en sak om TSG hadde grått fordi partiet mistet nestlederen sin og sutrert i avisa fordi noen oppdaget det som var skjed....og satte media fokus på det.
Pussig nok er det ikke slik hun har fremstått

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:52   #35
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Jeg synes at det absolutt er verdt å diskutere bruken av alkohol i alle slags sammenhenger der det kombineres faglighet, sosialt samvær og hierarkier. Fylla har ikke skylda, men fylla skaper utrolig mange uheldige konsekvenser både for enkeltmennesker og grupper. Jeg oppfatter alkohol som en av vårt samfunns hellige kuer, og jeg synes det relativt begrensede omfanget av selvkritikk i forhold til alkohol i kombinasjon med partifester i denne saken bekrefter det inntrykket.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:59   #36
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg synes at det absolutt er verdt å diskutere bruken av alkohol i alle slags sammenhenger der det kombineres faglighet, sosialt samvær og hierarkier. Fylla har ikke skylda, men fylla skaper utrolig mange uheldige konsekvenser både for enkeltmennesker og grupper. Jeg oppfatter alkohol som en av vårt samfunns hellige kuer, og jeg synes det relativt begrensede omfanget av selvkritikk i forhold til alkohol i kombinasjon med partifester i denne saken bekrefter det inntrykket.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:00   #37
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Alkoholisme var selvsagt litt off target, men det ER noe med den der ukulturen at det absolutt skaø DRÆKKAS i alle mulige slags sammenhenger, altså. Det går mer på en kultur enn på enkeltmenneskers forhold til alkohol, tror jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:01   #38
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Alkoholisme var selvsagt litt off target, men det ER noe med den der ukulturen at det absolutt skaø DRÆKKAS i alle mulige slags sammenhenger, altså. Det går mer på en kultur enn på enkeltmenneskers forhold til alkohol, tror jeg.

Og jeg synes det er greit med en diskusjon rundt det. Særlig siden en del av de som deltar på disse arrangementene i grunn er for unge til å drikke alkohol.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:17   #39
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Jah! Det er jo faktisk ULOVLIG å sjenke (skjenke?) ungdom!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 11:23   #40
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elefanten i rommet

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jah! Det er jo faktisk ULOVLIG å sjenke (skjenke?) ungdom!

Skjenke. Og ja, den tradisjonen forundrer meg også. Og skuffer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no