Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-14, 23:17   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Minsta skal ha med seg masse medisiner på ferie til Spania i sommer. Blant annet en brun halvlitersflaske med brennbar væske og en haug med poser med hvitt pulver. Jeg ser opptil flere potensielle problemer her.

Jeg har hørt at man kan få attest på legemidler, til reiseformål, men hvor får man i så fall det?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 23:20   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Jeg tror du skal slite litt med å få brennbar væske med på flyet, uansett legeattest. Men mulig jeg tar feil.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 23:20   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

På apoteket.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 23:21   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Apotek og fastlege kan skrive ut attest.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 23:21   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Stort sett holder resepten. For ting som ikke er på resept er det greit med en attest. Som du får en eller annen lege til å skrive, enten fastlegen eller han som har bedt dere om å spise hvitt pulver.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 23:23   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Jeg fikk min på apoteket.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 23:25   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Vi fikk på apoteket da Herremannen skulle ha med seg ADHD-medisin til England i fjor. Jeg måtte ha med passet til den som skal ha medisinen til apoteket for å få attesten, men vet ikke om det bare gjelder denne typen medisin.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 23:38   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Stort sett holder resepten. For ting som ikke er på resept er det greit med en attest. Som du får en eller annen lege til å skrive, enten fastlegen eller han som har bedt dere om å spise hvitt pulver.

Takk. Parafinen er ikke på resept. Skal sjekke med pulverlegen om han har anledning til å skrive en attest.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 23:40   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg tror du skal slite litt med å få brennbar væske med på flyet, uansett legeattest. Men mulig jeg tar feil.

Jeg leverer den gjerne fra meg til flypersonalet under flyturen, men jeg drar ikke uten og jeg tar den ikke i bagasjen.

Kanskje jeg bør ringe SAS og høre hva de sier.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 23:41   #10
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Vi fikk fastlegen til å skrive ut en liste.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 23:41   #11
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg leverer den gjerne fra meg til flypersonalet under flyturen, men jeg drar ikke uten og jeg tar den ikke i bagasjen.

Kanskje jeg bør ringe SAS og høre hva de sier.

Jeg er usikker på om du får ta den med deg i håndbagasjen, så jeg ville absolutt ringt flyselskapet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 00:25   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Vil gjerne høre hva de sier.
Her er fra Avinors nettsider. Ser ut som nei. Tror ikke du får lov å ha det med noen steder der det fraktes passasjerer, i henhold til regelverket. Ikke hurtigruta eller ferger heller. Du får sende den med egen ADR-transport til feriedestinasjonen, evt kjøpe når dere kommer fram.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 00:42   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Vil gjerne høre hva de sier.
Her er fra Avinors nettsider. Ser ut som nei. Tror ikke du får lov å ha det med noen steder der det fraktes passasjerer, i henhold til regelverket. Ikke hurtigruta eller ferger heller. Du får sende den med egen ADR-transport til feriedestinasjonen, evt kjøpe når dere kommer fram.

Minstas medisin står ikke på listen, så da anser jeg den for grei.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 09:33   #14
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Vi fikk attest av barnelegen, det er også hun som skriver ut den medisinen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 09:54   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Er det en mulighet å finne ut hva produktet heter der du skal og kjøpe det der?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 10:36   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Nå har jeg akkurat snakket med verdens mest nedlatende person i mottaket på barneavdelingen på St. Olav. De kunne selvsagt ikke gi meg en attest på at Minsta skulle ha med seg slike medisiner. Det ga de bare på livsnødvendige medisiner, og det var jo ikke dette. Jeg forklarte at det var overlege slik og slik ved hennes avdeling som hadde foreskrevet medisinene, og selv om de sant nok ikke var livsviktige, så var de viktige nok for henne.

Det var helt uten betydning, for siden de ikke var livsviktige, kunne vi bare sende dem i bagasjen. Jeg forklarte flere ganger at forsikringsselskapet mitt ikke aksepterer å sende flytende gods i bagasjen, og at eneste måte å få det med seg på var å ta det i håndbagasjen.

"Ja, slikt kan ikke vi kaste bort legenes tid på her. De har viktigere ting å gjøre."



Så nå har jeg sendt faren min det latinske navnet og bedt ham om å skaffe til veie noe tilsvarende der nede. Også skal jeg kjøpe fire 100 ml-flasker og helle innholdet av medisinflasken på over i dem.

Men altså: makan, St. Olav!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 10:37   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Herre. Og du har ikke mulighet til å komme forbi damen i mottaket?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 10:38   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Herre. Og du har ikke mulighet til å komme forbi damen i mottaket?

Jo, det har jeg sikkert, men jeg orker ikke. De har sikkert parafin i Spania også, og hvis ikke så heller jeg det over på reiseflasker og driter en lang marsj i sikkerheten.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 10:40   #19
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Nei, men det var da en utrolig ubehagelig måte å bli møtt på!?? Så veldig lite kjekt. Jeg håper derimot det ordner seg med 100 ml flasker og evt. innkjøp i Spania.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 10:47   #20
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Attest på medisin, for flyreiser? Hvor får man slikt?

Kan jeg spørre hva parafinen er til? Hvorfor er viktig for henne på flyreisen? Er det mulig å ta den før avreise og ved ankomst?

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no