Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-07, 13:22   #1
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

Skal på tur med jobben til mannen.
Det er et opplegg for konene på torsdag formiddag + festmiddag på kvelden.

Hvilke koselige cafeer kan jeg og mannen kose oss på på fredagen?

Vet dere om et sted vi bare MÅ se eller noe vi bare MÅ gjøre?

Har dere noen forslag til en koselig fredag for oss?

På kvelden skal vi til middag med resten av gjengen og flyet går i 2 tida på lørdag.

Takker for alle svar og forslag

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 13:27   #2
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

For ti år siden eksisterte et koselig sted som her Mirage. Det vil vel si at det ikke finnes lenger, men koselig var det. Av sentimentale grunner lurer jeg på om det finnes lenger?

Ellers tror jeg nok det er mange bra steder å henge rundt på. Skarvens uteservering er superdeilig og attraktiv når sola varmer.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 16:46   #3
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

Mirage finnes enda det, Kaprifol - takk og pris for det. Det er imidlertid ganske støyete og trangt der på kveldene i helgene. Om jeg skal anbefale en cafe' må det bli Aunegården. Den holder til i en gammel slakterforetning og det er en cafe' med sjel. At de har byens beste kaker er vel heller ikke til å forakte. De har også en fin meny for lunch og middag. Om dere har mulighet, og været er bra vil jeg anbefale en tur med fjellheisen. Der får dere nytt synet av byen, havet og fjellene/naturen rundt!

Velkommen!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 17:36   #4
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

Ikke helt enig når det gjelder Aunegården, syns det er dyrt der og kakene er ikke så gode som de engang var.

Min favoritt for tiden er grûnder, der har de god mat og verdens beste sjokoladekae Men det er et insted og ofte mye folk.

Håper dere får et fint opphold her.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 20:27   #5
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

Jeg liker også Gründer godt, men det er et sted jeg går med venninnene mine ikke et sted jeg går alene med mannen ...
Skarven er også koselig, men jeg ser det er meldt godt vær til helgen så da blir det trangt om plassen.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 20:33   #6
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

Stemmer for Aunegården jeg også. Veldig, veldig koselig rett og slett. Men kakene er dyre, ja.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 20:57   #7
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

Takk for tips damer

Gleder oss masse til en alene helg borte fra hjemmet.
Kanskje vi får prøvd både Aunegården og Grüner.

Mannen vil nok på en ølplass og, hvor går vi da?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 21:15   #8
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

Mirage er en fin-fin ølplass!
Ellers får du øl stort sett overalt i Tromsø!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 22:40   #9
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

Å, jeg elsker Tromsø! Akkurat nå lengter jeg litt tilbake til mine studiedager i Tromsø.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 22:41   #10
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 23:01   #11
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Å, jeg elsker Tromsø! Akkurat nå lengter jeg litt tilbake til mine studiedager i Tromsø.

Signerer!

Godt å høre at Mirage finnes fremdeles. Det var Chesterfieldstoler og stappa med mennesker i helgene, folk kom seg nesten ikke fram i lokalet.

Vi vanka på Teaterkafeen vi da. Ikke som den i Oslo kan man si. Men de hadde rimelig kaffe med gratis påfyll, og det lå like ved Domus. Alle som tok exphil tok det på Domus som i S-lagsbutikken Domus! Eksamen hadde vi der også gitt. Litt av en tid.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 23:04   #12
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Godt å høre at Mirage finnes fremdeles. Det var Chesterfieldstoler og stappa med mennesker i helgene, folk kom seg nesten ikke fram i lokalet.

Intet nytt på Mirage!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 23:08   #13
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Signerer!

Godt å høre at Mirage finnes fremdeles. Det var Chesterfieldstoler og stappa med mennesker i helgene, folk kom seg nesten ikke fram i lokalet.

Vi vanka på Teaterkafeen vi da. Ikke som den i Oslo kan man si. Men de hadde rimelig kaffe med gratis påfyll, og det lå like ved Domus. Alle som tok exphil tok det på Domus som i S-lagsbutikken Domus! Eksamen hadde vi der også gitt. Litt av en tid.

Ja, nå er det ikke eksamener på Domus lenger. Kan ennå se for meg de trofaste, gamle menneskene som tydeligvis alltid stilte opp som vakter.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 23:28   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.465
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

Mirage er ikke hva den var, sies det. Folk går visst andre steder.
Her er en liste.

Skarven er jo et must, i tillegg til selve Skarven og uteserveringen, har de fått Skarven bar i den gule delen av bygget, der syns jeg det er koselig å sitte.
Skibsbroen bar på Rica-hotellet er litt wow mht beliggenhet og utsikt.
G er også en trivelig (og ofte smekkfull) liten plass, som ikke sto på lista.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 12:41   #15
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

"Da jeg var ung" var det veldig artig å dra på Blårock for en skikkelig øl&rockekveld eller på Tromsø jernbanestasjon for en øl&pratekveld. De hadde høyttaler i lokalet til jernbanestasjonen, der ble det annonsert at toget fra Kautokeino var forsinket grunnet reinsdyr på linja. Sånne ting liker jeg!

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 13:11   #16
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

Blårock har verdens beste hamburger, og er verd et besøk. Å sitte ute i sola på Skarven er trivelig, dersom man treffer med været. Trivelig inne også, enten på caféen eller i baren. Verdensteateret er en perle, med nydelig kaffe, og hyggelig betjening. Mirage er nokså tynt befolket for tiden. Abboteke bar er veldig bra, men kan være noe overfylt i helgene. Solid har også god kaffe, og ligger midt i Storgata. Et godt sted å hvile bena mens man shopper.

  Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:01   #17
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

Siden det ser ut til at dere treffer med været anbefaler jeg en rast på Skarven.

Ellers er Mirage der, jeg synes fortsatt det er like koselig.
Gode, enkle småretter er tilgjengelige der, dersom lunsj er inkludert i planene.

FarOutFishing foreslår hamburgere på Blå Rock, og det er noe jeg bifaller i aller høyeste grad! Norges beste?

Selv skal jeg ta med teamet på Biffhuset fredag kveld.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:49   #18
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

Biffhuset og Skarven (ligger ved siden av hverandre) for hhv. kjøtt og fisk.

Aunegården er definitivt koselig!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:07   #19
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

Gleder meg, gleder meg

Skal prøve ut noen av stedene dere anbefaler og rapport kommer.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:34   #20
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal til Tromsø fra torsdag til lørdag

Sist jeg var i Tromsø festet jeg på Yonas Så det er en stund siden..

God tur!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no