Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-16, 09:32   #41
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.997
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Nei, det syns jeg ikke.

Og jeg tror at de ville fått mye bredere oppslutning om også de mer restriktive sidene av politikken sin om f.eks. Erna Solberg hadde vært den som hadde formulert seg. Til tross for at jeg er uenig med Erna i mye, syns jeg hun virker som et anstendig menneske som ønsker å gjøre det beste.

Listhaug skremmer vannet av meg på denne måten:

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 09:48   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Jeg kjente meg ikke det spøtt igjen i Eias kronikk, (og synes jevnt over han fremstår som en gjøk), og tenker at det er Listhaugs, Trumps, Le Pens og dess likes retorikk som bringer WW3 stadig nærmere, ikke "godhetstyranniet".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 09:50   #43
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dønn ærlig nå- trenger vi ikke en som Listhaug?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ok, hun har sine svakheter, og jeg er langt fra å stemme på partiet hennes eller å applaudere alt hun gjør.
Spørsmålet var da heller ikke om vi trenger Listhaug, men om vi trenger "en som Listhaug".

Vi trenger helt klart en minister som jobber for å regulere flyktningsstrømmen på best mulig måte.

Vi trenger helt klart ikke en Listhaug. Jeg mener hun er feil menneske for jobben.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 10:14   #44
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Listhaug skremmer vannet av meg på denne måten:

Ja, fytti. Sånn er det.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 10:41   #45
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Nei, det syns jeg ikke.

Og jeg tror at de ville fått mye bredere oppslutning om også de mer restriktive sidene av politikken sin om f.eks. Erna Solberg hadde vært den som hadde formulert seg. Til tross for at jeg er uenig med Erna i mye, syns jeg hun virker som et anstendig menneske som ønsker å gjøre det beste.

Listhaug skremmer vannet av meg på denne måten:

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 11:12   #46
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Og en flyktning er...?

Jeg leste et sted, og beklager men jeg husker ikke hvor, at i bølgen av flyktninger og migranter som slo inn over Europa i fjor så var det til sammen 114 nasjonaliteter. Da er det ganske mange av dem som ikke sorterer under flyktningbegrepet i det hele tatt og det blir veldig viktig å skille mellom dem hvis vi skal kunne hjelpe de reelle flyktningene.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 11:32   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Enig med dere som sier at det vi trenger er det rakt motsatte av Listhaug, noen som har ryggrad og mot til å ta skikkelige vanskelige beslutninger og valg og gjøre vonde, men nødvendige innstramminger, men som gjør det UTEN "dem mot oss", "gullstol" "lykkejegere" og all den andre retorikken, som jeg virkeelig tror er skadelig.

Når nærmeste naboskoles FAUs instinkt er "vi må ha foreldrevakt på skoleveien" når det opprettes et mottak i nabolaget og ikke "kunne vi sett om vi kunne fått til noe for å hjelpe dem til å integreres her? Kanskje noe med fotballklubben?", så går ting helt i lås!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 11:43   #48
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.780
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

vi trenger ikke en som Listhaug.

Fordi det er ikke slik at hun er den eneste som ønsker at de som trenger asyl skal bli, og de som ikke trenger asyl skal ut. Hun er ikke det.

Men hun er frontfiguren for at de som kommer er "lykkejegere", blir båret på "gullstol" og whatnot, og hun har en planlagt og bevisst retorikk på "oss" og "dem" som ikke bare er fordummende, det er farlig.

Og gamle helter som Eia (og Kjetil Rolness) har ikke age'a særlig godt, men blitt bitre, plumpe, dumme gamle gubber. Dessverre. Det er så man kjenner lukta av gammel, ulufta leilighet, sursild og brunt brennevin.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 13:02   #49
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

vi trenger ikke en som Listhaug.

Fordi det er ikke slik at hun er den eneste som ønsker at de som trenger asyl skal bli, og de som ikke trenger asyl skal ut. Hun er ikke det.

Men hun er frontfiguren for at de som kommer er "lykkejegere", blir båret på "gullstol" og whatnot, og hun har en planlagt og bevisst retorikk på "oss" og "dem" som ikke bare er fordummende, det er farlig.

Og gamle helter som Eia (og Kjetil Rolness) har ikke age'a særlig godt, men blitt bitre, plumpe, dumme gamle gubber. Dessverre. Det er så man kjenner lukta av gammel, ulufta leilighet, sursild og brunt brennevin.

på kornet! grumpy old men, the lot of them. (Or two.)

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 13:08   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Jeg så en tegneserie her om dagen, der forskere hadde funnet en ny kilde til produksjon av edder og galle til bruk i for eksempel ugressbekjempelse: Sure, gamle, heteroseksuelle, hvite menn.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 13:46   #51
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Eia er, som han pleier å være for tiden, vinglete og butt, og uten gode poenger.

Og selvsagt trenger vi ikke slike som Listhaug.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 13:56   #52
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.450
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Vi trenger noen som kan stille spørsmålstegn ved oppleste og politisk korrekte sannheter, men på en måte som ikke skaper fremmedfrykt og øker skepsisen og avstanden mellom ulike grupper.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 14:09   #53
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg leste et sted, og beklager men jeg husker ikke hvor, at i bølgen av flyktninger og migranter som slo inn over Europa i fjor så var det til sammen 114 nasjonaliteter. Da er det ganske mange av dem som ikke sorterer under flyktningbegrepet i det hele tatt og det blir veldig viktig å skille mellom dem hvis vi skal kunne hjelpe de reelle flyktningene.

Jeg lurte ikke oppriktig på hva en flyktning er, altså Ikke tror jeg hver enkelt av oss skal sette oss ned og vurdere hvem som er flyktninger og hvem som ikke er det heller. Vi får stole såpass på systemet. Og om vi skulle slumpe til å hjelpe en som ikke teknisk sett er flyktning, så tenker jeg at vi kan leve med det og.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 14:17   #54
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg lurte ikke oppriktig på hva en flyktning er, altså Ikke tror jeg hver enkelt av oss skal sette oss ned og vurdere hvem som er flyktninger og hvem som ikke er det heller. Vi får stole såpass på systemet. Og om vi skulle slumpe til å hjelpe en som ikke teknisk sett er flyktning, så tenker jeg at vi kan leve med det og.

Jeg skjønte det, men det er et viktig poeng. Det er mange der ute som har kastet seg på flyktningebølgen, hvis det virkelig er slik at det er over hundre forskjellige nasjonaliteter som er kommet i samme rauset. Da er det nok ikke snakk om å hjelpe en og annen som ikke er flyktning. Hvis flyktninger fortsatt skal ha den spesialstatusen de har, så må det godtgjøres at de faktisk ER flyktninger ellers uthules begrepet og vi må kanskje rett og slett si at dette kan vi ikke lenger være med på.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 14:31   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Men det er faktisk ikke slik at brorparten av dem som kommer som flyktninger ikke trenger hjelp altså. 3 av 4 asylsøkere får innvilget søknaden sin, og så vidt jeg husker så leste jeg i fjor at så godt som alle flyktingene som kom til Oslo når det virkelig tok seg opp over sommeren og høsten ville få bli.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 14:38   #56
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Da må vi jo ha et system som skiller klinten fra hveten, da. Ikke bare skule stygt på alle som er på flukt eller i bevegelse fra noe, fordi de kanskje egentlig bare er på jakt etter et bedre liv for seg selv eller sine. Som om det skulle være en fæl ting for et menneske å gjøre.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 14:44   #57
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes det er så trist og ekkelt at det blir fremstilt at man enten er for vidåpne grenser eller så liker man Listhaug og det hun står for.


For øvrig synes jeg kronikken til Harald Eia var litt sånn "alle stjeler, men jeg tør i hvertfall å innrømme det". Nei, alle stjeler ikke. Noen mennesker står for det de mener.


Jeg synes ikke ting blir fremstilt slik. Jeg er ikke for vidåpne grenser, men jeg liker heller ikke Listhaug som person. Jeg tror likevel vi trenger en som ikke er redd for å ta upopulære avgjørelser i den jobben.

Jeg står også for det jeg mener, forresten.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men det er faktisk ikke slik at brorparten av dem som kommer som flyktninger ikke trenger hjelp altså. 3 av 4 asylsøkere får innvilget søknaden sin, og så vidt jeg husker så leste jeg i fjor at så godt som alle flyktingene som kom til Oslo når det virkelig tok seg opp over sommeren og høsten ville få bli.

Igjen vrir du på ting: Ingen har sagt at ikke de fleste som kommer til Norge som flyktninger trenger hjelp, men det er en kjennsgjerning at ikke alle gjør det og de må vi være tøffe nok til å si nei til.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 14:51   #58
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Igjen vrir du på ting: Ingen har sagt at ikke de fleste som kommer til Norge som flyktninger trenger hjelp, men det er en kjennsgjerning at ikke alle gjør det og de må vi være tøffe nok til å si nei til.

Hva er det jeg vrir på, Rine? At jeg skrev mennesker i stedet for flyktninger? Hva er flyktninger da, mener du? Og deretter påpeker at de aller fleste som kommer faktisk har rett på og trenger hjelp? Hvordan er det å vri på ting? Det var som en kommentar til Nennes innlegg om at ikke alle som kommer er flyktninger:

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg leste et sted, og beklager men jeg husker ikke hvor, at i bølgen av flyktninger og migranter som slo inn over Europa i fjor så var det til sammen 114 nasjonaliteter. Da er det ganske mange av dem som ikke sorterer under flyktningbegrepet i det hele tatt og det blir veldig viktig å skille mellom dem hvis vi skal kunne hjelpe de reelle flyktningene.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg skjønte det, men det er et viktig poeng. Det er mange der ute som har kastet seg på flyktningebølgen, hvis det virkelig er slik at det er over hundre forskjellige nasjonaliteter som er kommet i samme rauset. Da er det nok ikke snakk om å hjelpe en og annen som ikke er flyktning. Hvis flyktninger fortsatt skal ha den spesialstatusen de har, så må det godtgjøres at de faktisk ER flyktninger ellers uthules begrepet og vi må kanskje rett og slett si at dette kan vi ikke lenger være med på.


Det er virkelig ikke et problem at Norge ikke er tøffe nok til å si nei.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 15:07   #59
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes ikke ting blir fremstilt slik. Jeg er ikke for vidåpne grenser, men jeg liker heller ikke Listhaug som person. Jeg tror likevel vi trenger en som ikke er redd for å ta upopulære avgjørelser i den jobben.

Jeg står også for det jeg mener, forresten.



Igjen vrir du på ting: Ingen har sagt at ikke de fleste som kommer til Norge som flyktninger trenger hjelp, men det er en kjennsgjerning at ikke alle gjør det og de må vi være tøffe nok til å si nei til.

Vi har jo alltid sagt nei til mange. det er ikke noe nytt vi har begynt med nå.

Og hvis du står for det du mener så skjønner jeg ikke hvorfor du syntes at Harald Eia treffer med kronikken sin - han sier jo at han egentlig er enig med Listhaug men ikke tør stå for det offentlig fordi det ikke er PK?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 15:12   #60
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?

Jeg skulle ønske vi kunne hentet flyktninger direkte fra hjemlandene deres, slik at de slapp farefulle turer i ikke-sjødyktige båter.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no