Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

En liten tanke sunnere pannekaker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-07, 18:06   #1
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

En liten tanke sunnere pannekaker

Siden gubben jobber overtid i dag så benyttet jeg sjansen å lage favorittretten til ungene.
Er blitt litt "hekta" på fullkornshvetemel så putta en liten slant i røra.
Pannekakene blei kjempegode
Kan ikke garantere at de blir kjempegode om du bytter ut for mye av hvetemelet altså.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 18:10   #2
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: En liten tanke sunnere pannekaker

Vi bruker ca. halvt om halvt. Synes de blir litt tørrere enn de fine, men de er like gode!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 18:32   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: En liten tanke sunnere pannekaker

Jeg bruker halvt om halvt med sammalt spelt (grov) og siktet speltmel, samt havregryn. Godt og sunt.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 18:37   #4
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En liten tanke sunnere pannekaker

Note to selv: Be gubben kjøpe rømme og egg. I morgen blir det pannisser til middag! Pizzaen kan vente til lørdag når gubben har fri.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 18:42   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten tanke sunnere pannekaker

Kunne tenke meg å prøve disse (Amintha sine), men 4-åringen min liker ikke pannekaker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 18:43   #6
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: En liten tanke sunnere pannekaker

Ser ut til at pannekakene kan bli nye sunnere i tiden fremover da

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 23:22   #7
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: En liten tanke sunnere pannekaker

Jeg pleier å bruke halvt om halvt, sammen med litt havregryn. Ofte bytter jeg melka ut med biola, snuppa jubler hver gang

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005
gethosmurfen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 09:30   #8
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En liten tanke sunnere pannekaker

Vi har melkefritt kostholdt her i huset pga allergi og lager pannekakene på enten rismelk eller solhavremelk, egg og libra fullkornshvetemel og vanlig hvete i forholdet 70/30
Helsesøster adopterte oppskriften min øyeblikkelig
Med hjemmelaget syltetøy er de slett ikke så ille en gang i blandt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 12:01   #9
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten tanke sunnere pannekaker

JEg syns fullkorsnhvetemelet fungerte dårlig i det meste og kastet pakka.

I pannekakene bruker jeg litt hvetemel, en del sammalt grovt hvetemel og en del havregryn. Bruker ikke sukker, rømme eller smør i røra. Kun egg og melk i tillegg.

I lillemann sine pannekaker er vanlig melk byttet ut med havremelk og egg med eggerstatning. Han elsker det.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 12:02   #10
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten tanke sunnere pannekaker

Siktet rug fungerer svært dårlig i pannekaker, de blir ikke ordentlig stekt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 12:18   #11
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En liten tanke sunnere pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kunne tenke meg å prøve disse (Amintha sine), men 4-åringen min liker ikke pannekaker.




4-åring som ikke liker pannekaker. Hva har du gjort???

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 00:03   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: En liten tanke sunnere pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kunne tenke meg å prøve disse (Amintha sine), men 4-åringen min liker ikke pannekaker.

Ikke avkommet heller
Men, da får avkommet heller la vær å spise det, og spise det vi har til i stedet, eller brød.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 01:10   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten tanke sunnere pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

4-åring som ikke liker pannekaker. Hva har du gjort???

Ikke noe, jeg forstår ingenting men er egentlig ganske glad for det hehe. Hun liker ikke vanlig barnevennlig mat som fiskeboller, kjøttkaker, pannekaker osv. Men hun ELSKER tapas, hele marinerte hvitløksbåter, rømme og dipper, fetaost, oliven og lignende. Ungen kan sitte og proppe i seg på hele marinerte båter med hvitløk og fetaost. Hun er gal.

Nå er verken jeg eller mannen begeistret for pannekaker heller, så det lages sjelden. Er godt med fleskepannekaker i ny og ne, men jeg gidder aldri å lage det siden jeg ikke føler det er middag (suppe er helt unaturlig til, føler jeg) og mannen blir sur.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no