Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Overvekt kontra undervekt ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-07, 12:57   #141
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Senest sist uke var det en forbipasserende som mumlet noe sånt som "ta deg en joggetur" i det jeg gikk forbi.

Sånt som det forstår jeg bare ikke. At folk får seg til å si sånt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 12:57   #142
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Senest sist uke var det en forbipasserende som mumlet noe sånt som "ta deg en joggetur" i det jeg gikk forbi.

Jeg mener ikke å ikke tro deg/dere, altså. Jeg blir seriøst sjokkert over at voksne folk faktisk oppfører seg sånn, og synes det er veldig trist. (Jeg har kanskje hørt kommentarer/fnising fra unger i flokk, men det er veldig sjelden det også; jeg kan ikke huske når det skjedde sist.) Jeg ville bare si at det ikke er min erfaring at "folk bare ser flesket" - det er veldig stor forskjell på "folk" og "folk", tydeligvis.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 12:58   #143
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Sånt som det forstår jeg bare ikke. At folk får seg til å si sånt.

Jeg har funnet ut at fordi jeg er stygg i tillegg til feit, så er det mer "lov" å dømme. Normalt pene/vakre overvektige ser ut til å ikke ha samme "effekten".

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 12:59   #144
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Senest sist uke var det en forbipasserende som mumlet noe sånt som "ta deg en joggetur" i det jeg gikk forbi.

Sist jeg fikk en direkte kommentar var så lenge siden som 1999. Da VAR jeg på joggetur, faktisk, da noen mannfolk i bil ropte "kom igjen nå. Du ser f*** meg ut til å trenge det" på en rimelig spydig måte.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 13:02   #145
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Normalt pene/vakre overvektige ser ut til å ikke ha samme "effekten".

Venninna mi er overvektig, men hun er veldig pen og er tynn i ansiktet. Hun opplever at spesielt menn blir veldig forvirret av at hun har et slankt, vakkert ansikt, men en kropp de ikke kan godta. Personlig er jeg vant til å være "havets skrekk" som de kalte meg i femte klasse, så jeg er ikke vant til mye oppmerksom uansett vekt, men jeg blir likevel generelt behandlet bedre når jeg er slankere.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 13:58   #146
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes aldri jeg får kommentarer, og veldig sjelden åpenbare "stygge blikk" på grunn av vekten min, og nå har jeg aldri sett deg, Sitron, men jeg er i alle fall tjukkere enn Divine. (Det er jo mulig jeg bare er skikkelig fjern og ikke får med meg hva folk ser på og sier, selvsagt.)

Og jeg igjen er mye tjukkere en Skilpadda, alikevel opplever jeg svært,svært skjeldent å få stygge kommentarer, og eventuelle stygge blikk har jeg slett ikke fått med meg. Tvert i mot får jeg stadig støtt komplimenter. Rett skal være rett, jeg får ikke komplimenter for at jeg er tjukk eller spesielt pen, men for klær, hår og ikke minst for ting jeg gjør og hvordan jeg tenker. Jeg tror ikke jeg er hverken mer velkledd, velfrisert eller flinkere enn andre, men jeg er ganske så glad i meg selv. Jeg liker den jeg er selv om jeg er tjukk. Min overvekt er bare en bitte liten del av meg (så rart det enn høres ut ). Jeg nekter å la meg behandle som en tjukkas jeg vil behandles som Heiko - ferdig med det!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 14:25   #147
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Mistenksom og hårsår? Takk skal du faen meg ha.

Sa jeg navnet ditt?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 14:28   #148
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sa jeg navnet ditt?

Du trengte ikke.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 14:30   #149
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Senest sist uke var det en forbipasserende som mumlet noe sånt som "ta deg en joggetur" i det jeg gikk forbi.

Sånne folk har faen meg seriøse problemer. Herregud!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 14:30   #150
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Du trengte ikke.

Ikke min skyld at du følte deg truffet av mitt generelle innlegg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 14:31   #151
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ikke min skyld at du følte deg truffet av mitt generelle innlegg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 14:32   #152
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Eller som narkisen som tigget penger sa da jeg sa "beklager", uten at jeg tar en sånn slask særlig høytidlig; Nei, du treng vel da du har til å eta!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 14:34   #153
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Hæ?? :daue:
Sykt mange idiotiske kommentarer du har fått, hjelpe meg. Hva feiler det folk? Jeg har ikke fått i nærheten så mye dritt, selv om jeg har fått høre min dose. Yikes!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 14:45   #154
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Stygge kommentarer kan folk slenge fra seg uansett, selv om jeg stadig lar meg sjokkere. Jeg tror nok det likevel er mer sosialt akseptert å snakke om og kommentere folk med lav vekt/tynne/undervektige enn de som er overvektige.

Samtidig merker jeg (dette har jeg vært åpen på tidligere) at de tause fordommene, de ergelige tankene som sperrer for min opplevelse av verden, sitter lenger framme når det gjelder tykke mennesker enn de som åpenbart er for tynne. Jeg beklager det sterkt, og jobber hardt med saken. Men fordommer er ikke et bevisst tankehjelpemiddel - de bare sitter der i hodet, og bestemmer hvordan tankene skal løpe. Særlig når en tror en ikke har dem der.

Hvem som har det værst orker jeg ikke gå videre inn på, en har det så ille som en selv oplever det. Har selv fått slengt kommentarer etter meg på barneskolen som definert tjukk og stygg, "herlighet, hun var styggere enn tink, til og med!" Sagt av han som jeg var dum nok til å være forelsket i den gangen, var det naturlig nok sårende. I ettertid har jeg heldigvis lært at jeg er ingen av delene (helt sant!). Det hjelper ikke de som blir utsatt for kommentarer, men jeg tror mange ser en slik en ser seg selv. Litt som Heiko er inne på.

Men jeg har også fått kjeft av venner som har slanket seg, fordi jeg ikke har kommentert det, så lett skal det ikke være.

:øver på å trå forsiktig:

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 21:02   #155
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er man feit, så er det det eneste folk ser. Ikke rart jeg er i ferd med å bli en eremitt.

Jepp.
Følte jeg ble usynlig etter å ha lagt på meg 30kg. Helt utrolig ubehagelig var det.
Jeg har aldri vært overvektig før da, så jeg syntes rett og slett det var traumatisk. Overvekten kom veldig fort. Det er vel den eneste grunnen til at jeg ikke graver meg ned og bare lar det stå til. Fordi jeg vet hvordan det er å ha det bedre. Kommer aldri til å gi meg før jeg føler meg som før.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no