Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Aldersgrense

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-06, 18:38   #1
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Aldersgrense

Er det greit at denne filmen: http://www.filmweb.no/trailere/article70640.ece har aldersgrense 11 år?
Hvorfor?
Hvorfor ikke?

(klikk på medium for å se filmklippet)

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 19:07   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Aldersgrense

Jeg mener den bør ha 15, minst! Vi satt og ble sjokkert av språket og enkelte av handlingene i filmen. Klarer jo å se humoristisk på det, men klarer en 11 åring det?

Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 19:18   #3
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Aldersgrense

Vi har terkel i knipe, mann som kjøpte den.
Og jeg er overrasket over at det var 11 års grense.
Trodde det var en "voksen" tegnefilm.
Humoren er voksen.
Tante ungen min på 13 skjønnte ikke humoren i den...
Så jeg vill ha satt 15 års grense

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 19:31   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aldersgrense

Jeg fikk desverre ikke frem filmen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 16:43   #5
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aldersgrense

Absolutt ikke for en 11 åring. Synes den var litt rå jeg.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 17:13   #6
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Aldersgrense

Det var visstnok oppe til diskusjon om det skulle bli 15 eller 18 års grense fordi filmen egentlig er ment som en satire ment for voksne, men fordi den er animert kunne de visst ikke annet enn å sette 11 års grense

syns den er hårreisende rå både i språk og volds-scener.

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 17:18   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aldersgrense

Jeg liker ikke den type språk uansett.
Dataspill med blod-splash gir 18-årsgrense. Denne filmen passer ikke for barn, så den kan få 18 årsgrense av meg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 22:56   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrense

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Tante ungen min på 13 skjønnte ikke humoren i den...

Sønnen min var 11 da han så den, og han hadde ingen problemer med å forstå humoren i den. Men nå er han ganske moden når det gjelder humor, ironi osv. Jeg forstår at mange 11-åringer ikke "tar" denne filmen, så sånn sett kunne den ha hatt 15-årsgrense, det kan jeg være enig i.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 00:17   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrense

Jeg har ikke sett filmen, og etter å ha sett traileren, kommer jeg neppe til å gjøre det heller.

Jeg syntes språket virket for rått, og humoren for voksen for en 11-åring.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 00:43   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrense

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Humoren er voksen.
Tante ungen min på 13 skjønnte ikke humoren i den...
Så jeg vill ha satt 15 års grense

Aldersgrensene settes ikke etter om unger vil skjønne en film, men etter om man tror de vil bli skremt eller på annen måte "skadet" av dem. Dersom filmen passer best for ungdom eller voksne, så sier Filmtilsynet det i en tilleggsopplysning. Når det gjelder "Terkel i knipe", så fraråder de den barn under 11, og sier at den egner seg for ungdom fra 13 år og voksne.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 01:14   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrense

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Aldersgrensene settes ikke etter om unger vil skjønne en film, men etter om man tror de vil bli skremt eller på annen måte "skadet" av dem.

Nettopp. Og det synes jeg er en veldig grei måte å gjøre det på. Det heter vel for eksempel: "Tillatt for alle. Anbefales ungd./voksne".

Jeg mener å huske at for eksempel Lost in translation hadde en slik aldersgrense/merking. Og det er jo typisk en film som vil være helt ubegripelig for barn, men som ikke inneholder noe skummelt eller skremmende. Det er med andre ord ikke noen grunn til å "nekte" barn å se filmen, men man gjør oppmerksom på at de trolig ikke vil ha noe utbytte av å se den.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:48   #12
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Aldersgrense

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Aldersgrensene settes ikke etter om unger vil skjønne en film, men etter om man tror de vil bli skremt eller på annen måte "skadet" av dem. Dersom filmen passer best for ungdom eller voksne, så sier Filmtilsynet det i en tilleggsopplysning. Når det gjelder "Terkel i knipe", så fraråder de den barn under 11, og sier at den egner seg for ungdom fra 13 år og voksne.


Problemet med terkel filmen er at en må lete på filmtilsynets sider for å finne den anbefalingen, det står ingenting på coveret.
Der står det 11-års-grense og "vanlig" regel ved 11 års grense er at den kan sees fra 8 år sammen med en voksen. Som i dette tilfellet blir riv ruskende galt.

Er forøvrig veldig enig med en annen som sa at voldsspill til playstasjon og lignende får gjerne 18 års grense hvis den er voldsom, selvom den er animert eller inneholder fantasifigurer.
Derfor ser jeg ikke helt argumentet til filmtilsynet om at de ikke kunne sette høyere aldersgrense kun fordi den er animert.

*skal se om jeg finner link til den uttalelsen*

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:56   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrense

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Problemet med terkel filmen er at en må lete på filmtilsynets sider for å finne den anbefalingen, det står ingenting på coveret.
Der står det 11-års-grense og "vanlig" regel ved 11 års grense er at den kan sees fra 8 år sammen med en voksen. Som i dette tilfellet blir riv ruskende galt.

Aldersgrensene fra Medietilsynet gjelder kinofilm; såvidt jeg vet, har vi ikke aldersgrenser på videofilm i Norge. Det er dermed opp til distributøren hva de vil skrive på omslaget til filmen på video.

Men uansett, som tidligere sagt: Velger man å vise en film med 11-årsgrense for yngre barn, så betyr det at man overstyrer Medietilsynets anbefaling. Da synes jeg man først burde undersøke kjapt hva det er slags film og om det virker riktig/rimelig å vise den til barn som er under den anbefalte aldersgrensen.

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Er forøvrig veldig enig med en annen som sa at voldsspill til playstasjon og lignende får gjerne 18 års grense hvis den er voldsom, selvom den er animert eller inneholder fantasifigurer.
Derfor ser jeg ikke helt argumentet til filmtilsynet om at de ikke kunne sette høyere aldersgrense kun fordi den er animert.

*skal se om jeg finner link til den uttalelsen*

I begrunnelsen til Medietilsynet står det "Denne satiriske animasjonsfilmen handler om en gutt som mobbes og hunses av jevnaldrene og familie. Filmen får 11-års grense. Enkelte brutale scener og grovt språk gjør at filmen frarådes underårige.". Det er ikke noe der om at den ikke "kan" få høyere aldersgrense fordi den er animert, men det kan jo hende de har sagt noe om det i en annen sammenheng.

Jeg er ellers enig i at animasjonsfilmer kan være voldsomme og skremmende, og trenge høy aldersgrense, men samtidig er det nok også sant at man "tåler" mer av animasjonsfilm, spesielt at de virker mindre skremmende. Og jeg tror det er hvor skremmende filmen virker som ofte avgjør aldersgrensen. (Jeg tror jo også f.eks. Lord of the Rings-filmene vurderes som mindre skremmende enn mer realistiske filmer med tilsvarende voldsbruk, og den vurderingen er jeg enig i.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:58   #14
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Aldersgrense

dette skriver medietilsynet om terkel filmen:
Aldersgrense: 11 år
Egnethet: Ungdom fra 13
Begrunnelse: Denne satiriske animasjonsfilmen handler om en gutt som mobbes og hunses av jevnaldrene og familie. Filmen får 11-års grense. Enkelte brutale scener og grovt språk gjør at filmen frarådes underårige.

her er link til medietilsynets forklaring på hvordan de setter aldersgrenser på film:
http://film.medietilsynet.no/Film/Om_aldersgrenser

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 09:59   #15
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.488
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrense

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Aldersgrensene fra Medietilsynet gjelder kinofilm; såvidt jeg vet, har vi ikke aldersgrenser på videofilm i Norge. Det er dermed opp til distributøren hva de vil skrive på omslaget til filmen på video.

OK. Der må jeg innrømme at jeg ble overrasket? Det er egentlig litt pussig. Det har kanskje noe med hvem som viser filmen. Kinoen må forholde seg til et lovverk, men ikke foreldrene?

Takk for informasjon.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 10:02   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrense

Opprinnelig lagt inn av him, her.

OK. Der må jeg innrømme at jeg ble overrasket? Det er egentlig litt pussig. Det har kanskje noe med hvem som viser filmen. Kinoen må forholde seg til et lovverk, men ikke foreldrene?

Takk for informasjon.

Altså, det er mulig jeg roter litt her. Det kan hende videofilmer også må merkes med Medietilsynets vurdering, men det er ingen lov som skal hindre noen i å vise en film med f.eks. 11-årsgrense for mindre barn. Hvilke videofilmer barna får se er det opp til de foresatte å bestemme.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 10:04   #17
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Aldersgrense

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Aldersgrensene fra Medietilsynet gjelder kinofilm; såvidt jeg vet, har vi ikke aldersgrenser på videofilm i Norge. Det er dermed opp til distributøren hva de vil skrive på omslaget til filmen på video.

Men uansett, som tidligere sagt: Velger man å vise en film med 11-årsgrense for yngre barn, så betyr det at man overstyrer Medietilsynets anbefaling. Da synes jeg man først burde undersøke kjapt hva det er slags film og om det virker riktig/rimelig å vise den til barn som er under den anbefalte aldersgrensen.

Men terkel-filmen har aldersgrense 11-år samtidig som den anbefales fra 13 år og oppover



I begrunnelsen til Medietilsynet står det "Denne satiriske animasjonsfilmen handler om en gutt som mobbes og hunses av jevnaldrene og familie. Filmen får 11-års grense. Enkelte brutale scener og grovt språk gjør at filmen frarådes underårige.". Det er ikke noe der om at den ikke "kan" få høyere aldersgrense fordi den er animert, men det kan jo hende de har sagt noe om det i en annen sammenheng.

Jeg er ellers enig i at animasjonsfilmer kan være voldsomme og skremmende, og trenge høy aldersgrense, men samtidig er det nok også sant at man "tåler" mer av animasjonsfilm, spesielt at de virker mindre skremmende. Og jeg tror det er hvor skremmende filmen virker som ofte avgjør aldersgrensen. (Jeg tror jo også f.eks. Lord of the Rings-filmene vurderes som mindre skremmende enn mer realistiske filmer med tilsvarende voldsbruk, og den vurderingen er jeg enig i.)

jeg er også enig i at animasjoner er lettere enn "the real thing" men akkurat når det gjelder Terkel-filmen så er jeg ikke enig.
For det første tar den for seg temaer som i utgangspunktet er veldig lett for unger i 11-års alder å identifisere seg med.
Men fra mitt synspunkt er det språket som tilsier en langt høyere aldersgrense enn 11 år

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 10:08   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrense

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Men terkel-filmen har aldersgrense 11-år samtidig som den anbefales fra 13 år og oppover

Den har aldersgrense 11 år, men det står at den egner seg fra 13 år og oppover. Mange "voksenfilmer" får aldersgrense 7 år, men så står det at de egner seg for ungdom/voksne. Aldersgrensen har med hva man antar publikum "tåler" å gjøre; egnetheten sier noe om hva man antar publikum vil forstå (eller sette pris på). O)g det at en film sies å egne seg best for ungdom over 13, ville etter mitt syn være et godt argument for å ikke la barn under 11 få se den. (Og akkurat denne filmen frarådes jo spesifikt barn under 11.)

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

jeg er også enig i at animasjoner er lettere enn "the real thing" men akkurat når det gjelder Terkel-filmen så er jeg ikke enig.
For det første tar den for seg temaer som i utgangspunktet er veldig lett for unger i 11-års alder å identifisere seg med.
Men fra mitt synspunkt er det språket som tilsier en langt høyere aldersgrense enn 11 år

Jeg har ikke sett Terkel-filmen, så jeg kan hverken si meg enig eller uenig her. Men jeg tror det skal temmelig grovt språk til for at det skal føre til en 15-årsgrense (som regnes som en "voksengrense" i filmsammenheng).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 10:14   #19
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Aldersgrense

Jeg finner ikke den linken nå, men jeg skal lete mer senere, nå må jeg jobbe

Det jeg erindrer er at det var et svar fra film eller medietilsynet på et spørsmål stilt fra en særdeles sjokkert mor (kunne godt ha meg meg ja)

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 16:52   #20
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aldersgrense

Har sett filmen, og synes aldersgrensa her er helt på sin plass.
Den har en språkbruk som selv garva sjømenn ville hosta og harka over, og tildels makabre scener.

Kunne ikke fallt meg inn å vise denne for 8 åringen min, selv om hun har sett filmer med 11 årsgrense før.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no