Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påkjørsel av katt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-09, 17:38   #1
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Påkjørsel av katt

Har du en ide om hvordan du ville reagere om du kom over en påkjørt katt? Eventuelt hva du ville ha gjort om du hadde kjørt over en selv?

Skulle på julekonsert med eldstejenta i dag men snudde da jeg møtte en helt påkjørt katt langs veien. Fremdeles i live, men knust i hele bakparten. Helt tragisk. Den ansvarlige hadde selvsagt ikke stoppet, katten lå fortsatt i veien med halen i kjørebanen og var ute av stand til å komme seg bort. Bilene kjørte over halen, ingen stoppet.

Katten var svært, svært skadet. Veterinær kan være langtrekkelig og noe problematisk på en søndag kveld. Jeg klarte ikke å se på den stakkars kattens forferdelige lidelser mer enn høyst nødvendig og fikk min mann til å avlive den.

Er det ikke rett å rimelig å ta affære ovenfor en sånn situasjon altså. Lar meg helt sjokkere over at flere biler bare kjørte og kjørte forbi.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 18:27   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Jeg ville ringt mannen min eller svigerfar, og en av dem ville kommet med et eller annet våpen for å få gjort kort prosess.
Jeg og mannen kjørte på en katt for en del år siden, rett ved der han er vokst opp. Da kjørte vi hjem til svigers og hentet våpen og avlivet dyret. Det er det eneste rette syns jeg.

Mannen har også avlivet rådyr på stedet når han har kommet etter en påkjørsel. En gang var jeg med. Han avlivet dyret, og ringte så viltnemda, eller var det politiet. De sa han hadde gjort det rette. Men det er jo langt fra alltid man har våpen liggende i bilen da. Da ville jeg ringt politiet om det hadde skjedd meg.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 18:30   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Jeg hadde nok stoppet og avlivet katten, eventuelt fått noen andre til å gjøre det. Å se dyr lide er skikelig vondt.
Jeg har aldri opplevd noe slikt, men jeg trodde det var ganske vanlig holdning blandt "folket" at man stoppet og gjorde det man måtte om man kjørte på et dyr.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 18:35   #4
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Ja, jeg trodde også det.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:04   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Helt klart avlivet katten. Jeg har nok ikke greid å gjort det selv (eller, HVA har jeg skulle gjort det med, liksom)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:12   #6
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Uff, det er så fælt å kjøre på et dyr. Søsteren min og jeg kjørte på et rådyr for noen år siden og det var ingen hyggelig opplevelse. Vi ringte min far som ga meg nr til viltnemda. Mens vi ventet kom en nabo med jaktvåpen og han avlivet dyret så det slapp å lide lengre enn nødvendig.

Jeg har forsåvidt kjørt på en grevling med moped () da jeg var yngre. Gravlingen tuslet videre men jeg holdt på å besvime av skrekk!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:14   #7
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Jeg ville helt klart stoppet om jeg så en påkjørt katt som enda var i live. Og hadde jeg selv kjørt på en katt så ville jeg stoppet. Og avlivet katten om det var umulig for den å overleve.

For 1 år siden ble ene katten vår påkjørt mens noen nabobarn så på. Bilen kjørte bare videre. Nabobarna kom løpende bort og sa ifra. Jeg var nede i kjelleren på vaskerommet da det skjedde og 3 av barna løp bort til katten. Det skulle de ikke gjort. For katten var helt knust på bakparten, det var et traumatisk syn for små barn. Da jeg kom opp så fikk jeg selvsagt barna inn i hus og jeg tok katten med meg og avlivet den.

For noen få mnd siden så ble en annen katt påkjørt rett utenforbi døra her. Da var barna mine vitne til hendelsen. En bil kom i full fart og kjørte på katten. Sønnen min på 7 år løp og hentet den, men bilen stoppet ikke da heller.

Jeg forstår ikke at folk bare kan kjøre videre OM de ser eller merker at de har kjørt på et dyr. Det skjer vel at man ikke merker det.
Katten døde på vei inn til huset. Også dette var en fæl opplevelse for barna.

Nå skal vi ikke få nye katter eller kattunger, siden vi bor såpass utsatt til, med hovedvei ganske nære. Har kattemor og kattefar igjen, men kattungene har altså blitt påkjørt.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:34   #8
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Jeg synes det var en hjerteskjærende opplevelse, vondt å tenke på den stakkars kattens lidelse.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:38   #9
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Ja, det skjønner jeg godt, Mani.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:40   #10
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Jeg hadde stoppet, tatt frem spaden fra bagasjerommet og slått den livløs. Jeg er katteelsker på min hals og hadde nok grått i bøtter og spann. Hadde lagt pusen ut i veikanten og meldt fra til politiet.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:44   #11
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.640
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Dette er en av de tingene som gjør meg skikkelig forbannet! Hvis man kjører mye bil på norske veier så må man jo regne med at man treffer et dyr en eller annen gang. Det at folk ikke stopper for å forsikre seg om at dyret er helt dødt det forstår jeg ikke! Hvis man kjører på en katt rett ved siden av et hus så hadde jeg villet banket på og spurt om det var deres sin. Man avliver den og legger den i veikanten i det minste. Jeg kom kjørende midt på natten her i sommer og da kom jeg over en halvdød grevling midt på veien. Langt fra folk (og dessuten var klokka 03.00) og ikke spes lysten til å gå ut til grevlingen. Det jeg endte med å gjøre var rett og slett å kjøre over hodet på grevlingen et par ganger. Gikk ut for å sjekke at den helt død før jeg kjørte videre. Ikke koselig, men kunne jo ikke kjøre fra den heller.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:49   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Jeg hadde nok om jeg var alene i bilen, avlivet den selv.
Jeg er ganske pinglete når det gjelder slike ting, så om noen andre kan gjøre slike ting istedet for meg er jeg veldig glad for det.

En spade eller noe lignende er alltid tilgjengelig i bilen.

Det er forøvrig grusomt å kjøre over et dyr, for så å kjøre videre.

Vi opplevde i sommer at en fugl fløy inn i det ene store stuevinduet her, og den hadde det ikke veldig godt etterpå.
Da avlivet min mann den, for det er fælt at de skal lide.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:02   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.915
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Jeg kommer aldri til å glemme når jeg og pappa kjørte på en katt. Han gikk ut, sjekket at den faktisk var død og dro den over i grøfta slik at ikke folk skulle kjøre den i stykker. Den så ikke skadet ut.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:11   #14
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Ville avlivet katten og deretter sett om den hadde noe som kunne identifisere eieren. Dersom ikke det var synlige merker ville jeg kontaktet politiet og fjernet katten fra veibanen.

Jeg har kjørt på en katt. Den gangen tok jeg katten til vetrinær men livet sto ikke til å redde. Heldigvis hadde katten chip sånn at jeg kunne finne eieren. Jeg hadde med meg pus i en liten eske og ringte på hos familien. Jeg grein, de grein og noen dager senere kunne jeg komme med en kattunge til ungene som hadde mistet katten sin på grunn av meg. Det var grusomt.

  Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:25   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Jeg hadde gjort som deg. Hvis den var så hardt skadet som du sier, så hadde jeg avlivet den på stedet. Hadde den vært mindre skadet, hadde jeg kjørt den til nærmeste veterinær, og så gått på jakt etter eier når katten var i trygge hender.

  Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:27   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Dere er tøffere enn meg, for jeg tror ikke jeg hadde klart å avlive den, selv om jeg selvsagt vet at det hadde vært det riktige å gjøre.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:36   #17
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Tror det var 14 dager siden, da stoppet jeg i mørket og bærte en påkjørt liten pus ut i grøften. Den var like hel, blødde litt fra munnen. Ungene satt storøyde i bilen og så på. Jeg kan heller ikke skjønne at folk bare kan kjøre videre. Det var ikke vi som kjørte på den men jeg ville at familien som eide den skulle finne den like hel.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:42   #18
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

`Vi kom kjørende en dag vi var på landtur og så en hare som slepte beina etter seg
regna med den var påkjørt
vi stoppa og fikk den unna veien
Ingen av oss klarte ta livet av den selv om vi visste det var det rette, men vi ringte viltnemda i kommunen

de takket så mye og vi dro med litt lavere puls gitt

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:48   #19
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.167
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Jeg hadde nok fått min kjære til å komme med et våpen, hadde nok ikke klart det selv.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 22:01   #20
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Påkjørsel av katt

Jeg klarte heller ikke å avlive den selv, i sånne situasjoner er jeg svært takknemlig for min mann.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no