Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Bechdeltesten - har du prøvd det på filmer?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-18, 10:53   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bechdeltesten - har du prøvd det på filmer?

Jeg fortalte datteren min om Bechdeltesten i helgen, og vi har hatt glede av å bruke den på to filmer, hittil med nedslående resultat.

Testen er: Inneholder filmen minst to kvinnelige rollefigurer som
- snakker
- med hverandre
- om noe annet enn en mann?

Nå har utvalget vært begrenset - to Mission Impossible-filmer, men lell, man skulle ikke tro det var så vanskelig?

Mission Impossible 6 har mange flotte kvinner som driver handlingen fremover, men de forholder seg utelukkende til menn.

Mission Impossible 4 bestod med et nødskrik, med to ord: "Sit down!" (sagt av en kvinne til en annen, kvinne 1 hater kvinne 2 pga -ta-da! - en mann!).


Unødvendig å si, men jeg vil tro så godt som alle filmer i verden består om du bytter ordet "kvinne" med "mann" i testen...


Vi VET jo dette, men det blir voldsomt påfallende når man tester sånn!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no