Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan jeg gå med pelsen min nå?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-10, 22:40   #1
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Kan jeg gå med pelsen min nå?

Jeg har en pels. Det er en kort jakke i svart pels. Den er et stykke arvegods fra min mormor, den er minst 60 år. Ikke vet jeg hvor den opprinner fra, og hva slags bakgrunn dyrene har hatt. (mink?)

Pelsen henger i skapet, jeg bruker den i begravelser. Men i morgen skal jeg ut på en middag i Bergen sentrum. Var og handlet en kjole i dag som må pyntes opp litt. Pelsen hadde vært perfekt. Og det er jo pels på alle klær i butikkene? Så spørsmålet er; hvis jeg går ut i pelsen, vil folk skrike og hyle etter meg og kaste blod på meg?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 22:41   #2
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Kanskje ikke kaste blod på deg, men om du ikke tåler en og annen kommentar, så er det kanskje tryggest å la den henge hjemme.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 22:42   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Du kan gå med den, og så kan du rapportere her etterpå.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 22:42   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Jeg ville ikke gått med pels. Av både indre og ytre grunner.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 22:43   #5
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Problemet da blir at jeg da ikke har en fin passende jakke. _skal kjøpe ullkåpe på salg_

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 22:43   #6
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Jeg tror trygt du kan gå med den. Min mor ferdes i allefall aldeles ubermerket rundt i sin svindyre minkpels; og de få gangene noen har kommentert den og spurt om det er ekte, har hun bare ledd og sier noe som at "hah, som om jeg har 50k å kjøpe kåpe for - nei, dette er fake ja!" ... Hun fikk den av pappa for flere år siden, før det ble oppstandelse.

Har man først en pels, så synes jeg man fint kan bruke den, ekke stort å gjøre med behandlingen av de dyrene nå ...og som sagt, du kan jo bare late som at du ikke vet at det er ekte.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 22:45   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.480
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Det er sikkert ingen som reagerer paa det. Er jo saa masse pels naa, og mye er fake. Jeg arvet en gang en pels. Den hadde ligget lenge paa oppbevaring og var ikke saa pen. Jeg gikk til en pelsbutikk for aa faa raad, og förste damen jeg snakket med, paastod at den var fake. Og hun jobbet der.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 22:46   #8
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Har man først en pels, så synes jeg man fint kan bruke den, ekke stort å gjøre med behandlingen av de dyrene nå ...og som sagt, du kan jo bare late som at du ikke vet at det er ekte.


Haha, som mannen sa "de dyrene hadde vært dau nå uansett". Jeg bare "nå wipet du ut hele holocaust i en setning og".

Jeg kan jo si den er fake ja. Hmm, en svart pels, hvilke dyr kan det være? Hva kan jeg få for den?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 22:49   #9
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Det er sikkert ingen som reagerer paa det. Er jo saa masse pels naa, og mye er fake. Jeg arvet en gang en pels. Den hadde ligget lenge paa oppbevaring og var ikke saa pen. Jeg gikk til en pelsbutikk for aa faa raad, og förste damen jeg snakket med, paastod at den var fake. Og hun jobbet der.

Vi har en annen pels også. Den er i et eller annet prikkete dyr pels. Den ser så utrolig fake ut. Men den er ekte den og. Den ser så fake ut at ingen vil kjøpe den sikkert.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 22:50   #10
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.875
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg ville ikke gått med pels. Av både indre og ytre grunner.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 22:50   #11
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Hmm, en svart pels, hvilke dyr kan det være?

Svartbjørn.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 22:51   #12
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Svartbjørn.

Seriøst? Jeg har veldig liten kunnskap her så ironi går rett forbi meg. Hadde vært kult med bjørnepels da. Men den er veldig glatt, glattere enn en katt.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 22:54   #13
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Den er visst fra Canada. Og kjøpt i Hellas.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 22:56   #14
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Sikkert mink, høres ut som min mor sin - svart, glatt og fantastisk myk (bare underhårene igjen).

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 22:59   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Jeg har en ozelotpels jeg bruker. Det er en vintagepels, ozeloten ble jaktet på, og den ser virkelig så spesiell ut at jeg til og med ble forsøkt sjekket opp av en temmelig militant dyreverner en gang jeg hadde den på.

Jeg syns man fint kan bruke vintagepels, men jeg syns ikke det er ok å kjøpe ny oppdrettspels.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 22:59   #16
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Jeg hadde glatt gått med en pels jeg hadde arvet fra min bestemor. Eventuelle kommentarer hadde jeg oversett.

Jeg tenker også at det kanskje er en mink om den er sort.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 23:02   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Nå googlet jeg ozelot fur coat for å finne et passende bilde og jeez, den er verdt endel!
Jeg kjøpte den på loppis for 800, og spiste nudler en hel måned fordi jeg egentlig var fattig student.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 23:02   #18
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Så bra noen er enig i at det er forskjell på arvegods og nykjøp.

Det er nok mink. Det er bilde av en mink der det står produsenten. (Toronto Furs, og butikken, K. Bouyotopoules, Greece) Og når jeg googler det får jeg opp andre minkpelser.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 23:03   #19
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Jeg ville sikkert bare trodd/håpet den var fake, og ville ikke sett spesielt stygt på deg.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 23:05   #20
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg gå med pelsen min nå?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå googlet jeg ozelot fur coat for å finne et passende bilde og jeez, den er verdt endel!
Jeg kjøpte den på loppis for 800, og spiste nudler en hel måned fordi jeg egentlig var fattig student.

Den var FIN! Nå føler jeg meg passelig politisk ukorrekt her jeg sitter og beundrer pelser Hvordan er den å ta på? Er den glatt eller litt ru. Jeg lurer på om den andre pelsen vår er en sånn.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no