Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-14, 15:54   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Rotete overskrift ja.

Jeg har sendt noen forespørsler i forbindelse med et stort selskap jeg skal arrangere. Jeg ønsker pris på leie av lokale, samt menyforslag tilsendt på mail. (De aktuelle lokalene tilbyr servering.)

Det mest aktuelle sendte svar nå nettopp, nei, noe slikt kunne man jo ikke ta på mail, man bruker telefon!! Jeg skjønner at man må snakke med arrangørene da man skal bestemme seg ordentlig, men er det urimelig av meg å svare at jeg i første omgang faktisk bare lurer på hva slags meny de har og hvor mye de tar for leie av lokalet?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 15:58   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Nei, ikke i min verden.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 16:02   #3
Adrenalina
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 3
Adrenalina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Vel, jeg har gjort det på samme måte selv, og fikk kun ordentlige svar på min forespørsel. Så, nei, jeg synes ikke du er urimelig.

Vi er da i 2014

Adrenalina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 16:19   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Jeg innhenter tilbud på mail og ringer når jeg har bestemt meg - da for å booke møte for vising av lokale og gjennomgang av program og meny.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 16:20   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Det er da en helt vanlig forespørsel? :har booket mange restaurantbesøk i jobbsammenheng:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 16:35   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Dette blir jo nesten som post-it bestillingen det var en tråd om tidligere. Selvfølgelig må man kunne få det på Mail.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 17:02   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Jeg synes ikke du er urimelig. Jeg gjorde det samme da vi giftet oss i 2007 og fikk hyggelige og informative svar på mail fra samtlige.

(Noe helt annet var da vi oppdaget at prisen på leie av eget rom på restaurant når vi nevnte at det var i forbindelse med bryllup var flere ganger høyere enn når vi fra en annen mailadresse spurte om det samme, men ikke nevnte ordet bryllup.)

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 17:15   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Jeg hadde ikke giddet å bestille av noen som ikke kunne forholde seg til mailkorrespondanse.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 17:34   #9
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Det er da bare å ringe. Skjønner ikke problemet. Ja, selvsagt burde de kunne svare på mail, men det er da virkelig ingen big deal.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 17:39   #10
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Det er da bare å ringe. Skjønner ikke problemet. Ja, selvsagt burde de kunne svare på mail, men det er da virkelig ingen big deal.

Selvfølgelig kan jeg ringe, men da jeg spør om to svært enkle ting (hva koster lokalet og hva slags meny har dere?) synes jeg det er rart å svare "Ååå, det er jo så mye å tenke på, dette kan man ikke ta over mail, du må ringe!!!" Det er ikke veldig overdrevet engang. (Og jeg antar at de ikke leser opp alle menyene over telefon, eller kanskje jeg tar feil. Men da må de uansett likevel sende det over på mail etterpå, jeg bestemmer ikke det mens vi snakker.)

Disse to faktorene er det jeg siler ut alternativene etter, og DA vil det jo bli aktuelt å ringe og avtale detaljer.

Det virker litt uprofesjonelt, og ergo havner de litt ned på lista merker jeg. (Men jeg tror ikke de bruker post-it lapper, det er da enda noe. )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 18:17   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Det er da bare å ringe. Skjønner ikke problemet. Ja, selvsagt burde de kunne svare på mail, men det er da virkelig ingen big deal.

Tja. Jeg forventer å ha detaljene forran meg for å kunne diskutere det med andre deltakende parter, evt. meg selv. Det er absolutt 100% uaktuelt å skulle bestille lokale og mat av noen som ikke kan sende epost med priser og meny.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 18:19   #12
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg hadde ikke giddet å bestille av noen som ikke kunne forholde seg til mailkorrespondanse.

Nei, jeg har veldig lav toleranse for dill og unødig småsnakk. Det minner om en gang jeg endelig skulle prøve en frisør som et par venninner skrøt opp i skyene, og faktisk også hadde blitt venn med på fritiden. Da jeg møtte opp til avtalt tid stusset jeg litt på at det satt flere der som så ut til å nettopp ha kommet. Så fikk jeg utdelt et krus te og bøker "for inspirasjon" og så skulle vi skravle så vi ble kjent før hun kunne klippe meg! Det tok i alle fall to timer før hun i det hele tatt begynte med klippingen. Det ble med det ene besøket der ja.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 18:20   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Å få menyen på telefon er jo lettere ubrukelig, mail er langt mer fornuftig!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 18:20   #14
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Jeg syntes det er høyst uvanlig å ringe og få menyen opplest pr telefon, hvis man da ikke har en fast meny, for-, hoved- og dessert. Da er det jo enkeltpenkelt, men det peleier jo å være litt å velge mellom.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 18:27   #15
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Jeg fikser også det meste på e-post. For meg ville også et slikt svar ført til at de havnet nedover i bunken.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 18:33   #16
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Det må gå an å få meny og pris på e-post. Telefonkorrespondansen tar man når man har bestemt seg for hvor man skal bestille.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 18:43   #17
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Så rart. At prisen stiger ved bryllup kontra annen utleie er ikke fullt så rart. Det er ofte mye mer styr med bryllup.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 18:52   #18
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Enig med Røkla.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 18:58   #19
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Nei, jeg har veldig lav toleranse for dill og unødig småsnakk. Det minner om en gang jeg endelig skulle prøve en frisør som et par venninner skrøt opp i skyene, og faktisk også hadde blitt venn med på fritiden. Da jeg møtte opp til avtalt tid stusset jeg litt på at det satt flere der som så ut til å nettopp ha kommet. Så fikk jeg utdelt et krus te og bøker "for inspirasjon" og så skulle vi skravle så vi ble kjent før hun kunne klippe meg! Det tok i alle fall to timer før hun i det hele tatt begynte med klippingen. Det ble med det ene besøket der ja.

Hahaha! Frisøren fra helvete.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 22:44   #20
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forespørsel om leie av lokale og meny på mail. Urimelig?

Greit å ha et pristilbud skriftlig, synes jeg.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no