Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange timer i snitt bruker du foran tven per dag?
0 7 5,65%
0-1 60 48,39%
1-3 40 32,26%
3-5 10 8,06%
5-7 1 0,81%
7-9 0 0%
9-11 0 0%
Waay to much.... 6 4,84%
Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-14, 08:43   #41
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nå skriver omtrent alle her at de bruker rundt 0-1 time om dag på tv.
Jeg tror det er langt under gjennomsnittet for landet, så om noen bruker tiden fra middag til leggetid i sofaen foran tv'en, så tror jeg det egentlig er ganske normalt.

Det tror jeg også.

Og så hadde jeg trodd de skulle være flere som krysset av for å se ganske mange timer per dag, for det er veldig mye TV- og serieprat her inne, og jeg kan ikke skjønne hvordan man rekker se alt man snakker om ved å se 45 minutter dagen.

Her er det ungene og mannen som ser TV og Netflix etc. Jeg ser mer TV enn før, men det er ganske random. Jeg ser ikke noe spesielt og har ikke en følelse av at jeg egentlig ser mye TV, men det blir sikkert 0-1 t per dag i snitt. Kanskje mer?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 09:07   #42
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Jeg ser omtrent ikke på tv/netflix i det hele tatt. Jeg foretrekker å bruke tiden min i marka eller på et treningsstudio. Pr dags dato har vi ikke TV heller.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 09:32   #43
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Jeg ser alt for mye for tida, siden jeg er hjemme i permisjon. Det blir vel gradvis mindre igjen når ammefrekvensen går litt ned. Nå ser jeg typisk noen timer på dagtid og en til tre timer etter barnas legging, sånn ca 50-50 tv/netflix. Kanskje skjermen står på 5-7 timer, der jeg faktisk følger med i 4-5?

Når jeg ikke er i jobb, ser jeg nok omtrent to timer daglig, kanskje tre om jeg ikke har noe kveldsjobb.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 08-09-14 kl 08:44.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 10:29   #44
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Jeg ser mer enn 0-1 time daglig.
Har ofte med meg Netflixen når jeg gjør kjedelig husarbeid som matlaging og klesopphenging.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 11:05   #45
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det tror jeg også.

Og så hadde jeg trodd de skulle være flere som krysset av for å se ganske mange timer per dag, for det er veldig mye TV- og serieprat her inne, og jeg kan ikke skjønne hvordan man rekker se alt man snakker om ved å se 45 minutter dagen.

Her er det ungene og mannen som ser TV og Netflix etc. Jeg ser mer TV enn før, men det er ganske random. Jeg ser ikke noe spesielt og har ikke en følelse av at jeg egentlig ser mye TV, men det blir sikkert 0-1 t per dag i snitt. Kanskje mer?

Jeg vurderte 1-3 timer først. Men jeg tror nok det er litt lite om jeg er helt ærlig. Vi ser nyheter 2-3 ganger hver dag som regel. Og så ser vi serier.

Som i går. Da var vi aktiv med barna hele dagen, frem til ca 17. Da så vi en episode med The Killing, mens de lekte oppe. Så ble det middag og alt det der. Og så ble det en film i 2030 tiden, og den varte vel et par timer. Og så avsluttet vi med 2 episoder The Killing igjen. Og da blir det fort noen timer.

Men som flere varierer jo dette så klart. Men vi ser litt om sommeren også vi. Når barna er i seng, og klokka passerer 21. Da er jeg såpass sliten at det som regel blir bok eller serie/film.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 13:48   #46
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg ser mer enn 0-1 time daglig.
Har ofte med meg Netflixen når jeg gjør kjedelig husarbeid som matlaging og klesopphenging.

Takk for påminnelsen!!
Jeg har klesbrettedag (jeg er stort sett flink til å ta det etterhvert, men så når det en kritisk grense på størrelsen og da begynner jeg å utsette og i dag raste det over en av ungene så da måtte jeg jo bare, veldig pinlig om en unge dør av kvelning som rentøyhaugsoffer, og da fant jeg Miranda på Netflix UK!!! ) så nå går brettinga som en lek!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 16:02   #47
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Klesbretting og Doctor Who her i kveld, hvis minsten vil sove.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 18:51   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det tror jeg også.

Og så hadde jeg trodd de skulle være flere som krysset av for å se ganske mange timer per dag, for det er veldig mye TV- og serieprat her inne, og jeg kan ikke skjønne hvordan man rekker se alt man snakker om ved å se 45 minutter dagen.

:

Jeg ser én serie, og det er Call the midwife om søndagene. Jeg vet jeg ser lite på tv. Hender jeg ser litt på breaking bad med mannen, men vi ser kanskje to episoder i måneden.

Til gjengjeld bruker jeg altfor mye tid på nettet. Fortrinnsvis dette forumet her. Og det irriterer meg grenseløst. Vel er dere søte og greie og kloke og alt det der, men jeg må virkelig kutte ned, altså. Jeg har som mål å se litt mer på tv. Jeg er stygt redd det kommer til å ende med begge deler, evt at tv-en står på, men at jeg fremdeles er på FP...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 18:57   #49
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Og så hadde jeg trodd de skulle være flere som krysset av for å se ganske mange timer per dag, for det er veldig mye TV- og serieprat her inne, og jeg kan ikke skjønne hvordan man rekker se alt man snakker om ved å se 45 minutter dagen.

Hvis man ser én serieepisode om dagen, så kan man jo følge med på 7 serier i uken. Og ser man f.eks. bare 3 serier, så har man tid til omtrent 2 filmer i uken i tillegg - som blir 100 filmer i året - uten å bikke over 1 time om dagen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 22:28   #50
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Tja, 0-1 timer tenker jeg, jeg ser ingen serier og ikke Netflix. Ser litt på tv fredag og lørdag kveld. Titter på et eller annet på tv3play aller noe noen andre kvelder mens jeg strikker eller slapper av, men det er langt fra hver kveld. Ser aldri film, og aldri på noe før barna har lagt seg, så det begrenser seg en hel del.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-14, 07:36   #51
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Og så hadde jeg trodd de skulle være flere som krysset av for å se ganske mange timer per dag, for det er veldig mye TV- og serieprat her inne, og jeg kan ikke skjønne hvordan man rekker se alt man snakker om ved å se 45 minutter dagen.

Du har sikkert rett, jeg synes det er vanskelig å vurdere ting tidsmessing når jeg ikke har noe notert ned. Det som helt sikkert er saken at det vanligste hos meg er å bruke 0-1 timer dagen på TV (vi ser en episode hver dag). Problemet er at av og til i helgene ser vi mye mer, og av og til (feks da vi var på ferie) ser vi mye mindre, men hva det blir gjennomstnittelig er vanskelig å si.

Ser ut som min indre matematiker har en forkjærlighet for typetall fremfor gjennomsnitt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-14, 07:41   #52
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis man ser én serieepisode om dagen, så kan man jo følge med på 7 serier i uken.

Høres ut som en høyst urealistisk personlighetstype.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-14, 08:26   #53
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

I snitt blir det vel litt over en time om dagen. Mannen og jeg ser typisk en episode av en serie hver kveld. Og kanskje to episoder eller en film i helgene om vi ikke har gjester. Lillesøster og jeg pleier å se en episode av en naturserie om morgenen i helgene før de andre står opp. Og, om vi ikke har gjester, pleier hele familien å se en film sammen på lørdagskvelden.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-14, 10:02   #54
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Jeg stemte ut i fra et antatt normalt gjennomsnitt pr ukedag når jeg er i full jobb, 1-3 timer. Sannsynligvis nærmere 3 enn 1.

Nå når jeg har baby på NFI. Mye mer.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-14, 12:12   #55
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.561
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

0-1, hvis jeg i det hele tatt ser på. For å si det sånn, mamma sa en dag at jeg skulle sette på TVNORGE for å se på noe og jeg ante ikke hvor den var på kanalene. Og vi har bare 12-ish kanaler eller noe.
Setter aldri på TV selv, da er det mannen som i tilfelle gjør det.

Men spør meg om nettid per dag istedenfor.

(Joda, vi har sett endel serier på Netflix og da går det nok 2 t per dag, men det er mest i ferietider)

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no