Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

The Hunger Games - film for 11-åringer?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-12, 17:51   #1
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

The Hunger Games - film for 11-åringer?

Har akkurat nektet datteren å dra på The Hunger Games. Ganske tøft, da to av bestevennene hadde fått lov. Hun var for så vidt enig i beslutningen, da hun har lett for å få mareritt. Men jeg sitter nå likevel her med det snev av dårlig samvittighet. Er det noen som har sett filmen, og som glatt hadde sendt en 11-åring på denne?

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 17:53   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.886
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The Hunger Games - film for 11-åringer?

02-modellen her får ikke se den, og vi er nokså liberale med filmer til henne. (Hun er moden for alderen.) Jeg vil ikke at hun skal se på at barn dreper andre barn.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 17:55   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.095
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Hunger Games - film for 11-åringer?

Jeg var et sånt barn som lett fikk mareritt hvis jeg så skumle filmer. Det forhindret ikke at jeg allikevel har grått min dose tårer over filmer jeg ikke gikk se da "alle andre" så dem. Men innerst inne visste jeg at mamma hadde rett da hun nektet meg.

Nå er jeg 36 år og ser stort sett bare filmer med aldersgrense "Tillat for alle -anbefales ungdom/voksne" på kino.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 20:46   #4
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.033
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: The Hunger Games - film for 11-åringer?

Jeg så filmen på fredag, og når du skriver at hun lett får mareritt tror jeg nok du gjorde rett. Jeg hadde noen ganske unge barn bak meg i salen, og jeg synes ikke det passet seg. Det er en flott film, og et bra budskap, men jeg ville nok ha ventet til mine barn var over aldersgrensen for å se denne filmen, og for å kunne ha en god diskusjon om innholdet.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 20:52   #5
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Hunger Games - film for 11-åringer?

Jeg har sett trailer, og den er utrolig uaktuell for husets elleveåring, som ellers har sett ganske mye med den aldersgrensa.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 20:56   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: The Hunger Games - film for 11-åringer?

Jeg så den sammen med elleveåringen på fredag. Den var skummel, men ikke for skummel. Hun ville ikke fått sett den alene, men jeg kunne godt sende henne dit sammen med venninner.
Boka var mye verre, og den leser hun allerede.
Jeg ville ikke sendt noen under 11 på den filmen.

  Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 21:48   #7
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.640
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Hunger Games - film for 11-åringer?

Jeg tror dette er en film der mor typisk vet hva som er best for sine egne barn. Jeg så den med min elleveåring, som hadde lest alle bøkene forlengst, og som jeg visste er emosjonelt robust og tøff nok til å se det meste med et skuldertrekk. (Hun er ekstremt bevisst på skillet mellom fantasi og virkelighet.)

Jeg likte filmen mye bedre enn ventet, og verre enn ventet (men da fra et morsperspektiv mye mer enn noe annet.)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 23:11   #8
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Hunger Games - film for 11-åringer?

Jeg så denne filmen sammen med tolvåringen. Jeg syns den var helt grusom, og ville aldri sendt henne alene. Jeg var i tvil om hun skulle få se den i det hele tatt, men hun hadde slukt alle bøkene først, og hadde veldig lyst til å se filmen også.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 14:35   #9
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: The Hunger Games - film for 11-åringer?

Takk for alle innspill. Jeg er nå sikker på at jeg tok riktig avgjørelse. Jeg visste faktisk ikke at filmen var basert på en bok, men da åpner det seg en mulighet for at hun i alle fall kan lese historien, om hun tør det. Takk.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 14:39   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Hunger Games - film for 11-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Har akkurat nektet datteren å dra på The Hunger Games. Ganske tøft, da to av bestevennene hadde fått lov. Hun var for så vidt enig i beslutningen, da hun har lett for å få mareritt. Men jeg sitter nå likevel her med det snev av dårlig samvittighet. Er det noen som har sett filmen, og som glatt hadde sendt en 11-åring på denne?

Jeg har sett den, og jeg likte den overraskende godt. Den kan helt sikkert passe for noen 11-åringer, men en 11-åring som har lett for å få mareritt, trenger ikke se den, synes jeg.

Jeg kan anbefale boken i stedet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 14:48   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: The Hunger Games - film for 11-åringer?

Jeg har ikke sett den, men basert på boken hadde jeg nok ikke vist den til en 11-åring som har lett for å få mareritt, hvertfall ikke på kino.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no