Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Greit å legge søppelposen i naboens spann?
Ja, det er greit om det er plass i spannet 17 10,83%
Ja, men bare rett før søppelbilen kommer 95 60,51%
Ja, inntil en dag før søppelbilen kommer kan man gjøre det 1 0,64%
Nei, kjøp deg en større søppeldunk, gnipung! 41 26,11%
Agurksalat 3 1,91%
Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-15, 18:32   #61
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Men hvorfor er det problematisk at noen sparer penger dersom det ikke går ut over deg? Det er det jeg ikke skjønner. Jeg er enig i at det er snålt om naboen bare tar seg til rette, men hadde jeg lagt merke til at naboens søppelkasse alltid var full mens min var nærmest tom, hadde jeg sagt at han gjerne måtte fylle opp min. Jeg får virkelig ingen glede av at han må betale for større søppelkasse når min er tom. Om naboen min kan spare penger, synes jeg det er en veldig fin ting.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 18:38   #62
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Men da vi bodde i Bergen mener jeg det var så at det ble registrert hvor mye man kastet, og at det så ble krevd betalling utfra det (husker ikke detaljene, for det gjaldt ikke oss som bodde i borettslag) eller noe sånn, og derved var det noe med at om man la i naboen så måtte denne da betale for den posen du la oppi, rett og slett. Strekkoder som ble avlest på spannet ved henting? I så fall er et frekt, men elles mener jeg at rett før tømming er greit.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 18:42   #63
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Hehe….her er faktisk foreldreportalens avstmning kommentert i forhold til samme artikkel

http://bonansa.no/artikkel/svarer-ha...ngsdoren-hans/

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 18:47   #64
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men hvorfor er det problematisk at noen sparer penger dersom det ikke går ut over deg? Det er det jeg ikke skjønner. Jeg er enig i at det er snålt om naboen bare tar seg til rette, men hadde jeg lagt merke til at naboens søppelkasse alltid var full mens min var nærmest tom, hadde jeg sagt at han gjerne måtte fylle opp min. Jeg får virkelig ingen glede av at han må betale for større søppelkasse når min er tom. Om naboen min kan spare penger, synes jeg det er en veldig fin ting.

Det er jeg for så vidt enig med deg i. Jeg blir ikke dårligere stilt av at naboen kaster søppel i min dunk? Når det er sagt, hvis det alltid var et problem at jeg ikke hadde plass i min egen dunk, ville jeg nok ha kjøpt en større, av praktiske hensyn, rett og slett.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 18:54   #65
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

I et nabolag hvor flere ikke har behov for all søppelplassen kan det være litt å spare på å gå sammen om fellesdunk. I alle fall er det sånn her.
Nabodelingsrabatt på rundt 500 kr i året.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 19:08   #66
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.249
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Det er en selvfølge å spørre naboen i sånne tilfeller om det er greit. Å legge fra seg uten å spørre er veldig frekt. Vi har selv gjort dette når vi har hatt selskaper og plassen har vært for liten. Etter gatefesten blir vår dunk alltid full, da spør jeg alltid om det er greit hvis vi legger en pose eller to hos noen naboer.

Når man alltid har for liten plass er løsningen større dunk, slik som i dette tilfellet, ikke lure søppelet opp i kassene til nabolaget.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 19:09   #67
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

I et nabolag hvor flere ikke har behov for all søppelplassen kan det være litt å spare på å gå sammen om fellesdunk. I alle fall er det sånn her.
Nabodelingsrabatt på rundt 500 kr i året.


Vi har gått sammen med nabohuset om felles dunk til både papir og restavfall. Det betyr at begge er stappfulle hver uke og til spesielle anledninger (f.eks. jul med mye gavepapir) hender det at vi ikke har plass til alt og må spare litt til uken etter, men de aller fleste ukene har vi ikke behov for mer plass selv om det altså er to familier (med to bleiebarn). Det er jo ikke sånn at vi ikke har råd til hver våre, men når vi nå ikke trenger så mye plass til søppel er det like greit å gå sammen og så ser det litt penere ut i oppkjørselen med bare halvparten så mange dunker.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 19:19   #68
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Jeg er vant til at man spør om slikt, feks i forbindelse med mange bleiebarn, selskapeligheter osv, eller tilbyr slik plass til noen man vet trenger det. På permanent basis er det frekt å basere seg på naboer uten å spørre, det hender feks at vi er ute med søpla rett før bilen kommer. Ellers bør man kjøpe større dunk.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 19:22   #69
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Når min søppelkassen alltid er full før tømming kan jeg ikke basere meg på at det er plass hos naboen og da må jeg ordne opp for meg selv. Enten ved å bestille større beholder eller som man kan her i kommunen, kjøpe en ekstra sekk(den er grønn) og putte søpla mi oppi der!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 19:33   #70
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvorfor det? Man betaler vel ikke for vekt, så den med for lite plass taper absolutt null og niks på å la naboen bruke sin. Derimot vinner han på det ved å være snill og grei. Jeg synes det er veldig snålt å skulle nekte noe sånt. Virkelig.

Her betaler vi pr tømming, så om naboen tømte sitt søppel i min dunk måtte jeg tømt den mye oftere.

Vi er veldig flinke på resirkulering, så vi har lite vanlig søppel Og tømmer den nok ikke mer enn en gang i måneden, ikke hver uke slik de fleste andre naboene gjør.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 19:37   #71
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Jeg personlig ville aldri funnet på å gå å legge min søppel i naboens dunk, og jeg ville nok sperret øynene opp litt om jeg så naboer legge i vår.

Vi har den største dunken som tilbys til ordinært hushold her. Vi trenger det pga at vi deler med de i sokkelen. Noen ganger er det så full at jeg ikke kan kaste mer oppi den uten at det blir fest for fuglene. Da stapper jeg det som er utenom i en svartsekk, og så går jeg ned når søppelbilen kommer og ber de ta med det også.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 19:42   #72
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men da vi bodde i Bergen mener jeg det var så at det ble registrert hvor mye man kastet, og at det så ble krevd betalling utfra det (husker ikke detaljene, for det gjaldt ikke oss som bodde i borettslag) eller noe sånn, og derved var det noe med at om man la i naboen så måtte denne da betale for den posen du la oppi, rett og slett. Strekkoder som ble avlest på spannet ved henting? I så fall er et frekt, men elles mener jeg at rett før tømming er greit.

Slik er det her. Jeg sparer ganske mange penger i året på å resirkulere ekstra godt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 20:05   #73
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Veldig forskjellig fra sted til sted ser jeg. Her betaler man ikke for vekt eller antall tømminger. Både restavfall og papir hentes ukentlig enten dunkene er halvfulle eller stappet og man betaler det samme uansett hvor mye søppel man kaster. Det finnes fire ulike størrelser på dunkene og renovasjonsavgiftene bestemmes ut fra hvilken størrelse man har. Man kan ikke legge søppelposer ved siden av om man har mye søppel, de tar ikke med annet enn det som er i dunken (unntaket er papir hvor man kan legge store pappesker o.l. ved siden av). Har man mer søppel enn det er plass til i dunken må man selv kjøpe spesielle ekstraposer.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 21:02   #74
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Naboens leieboere pleide å kaste søppel hos oss. Det tok lang tid før vi fant det ut, selv om jeg syntes det ble fort fullt. Årsaken var, i følge dem, at de ikke visste hvor naboens beholdere stod. Vel.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 21:11   #75
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men da vi bodde i Bergen mener jeg det var så at det ble registrert hvor mye man kastet, og at det så ble krevd betalling utfra det (husker ikke detaljene, for det gjaldt ikke oss som bodde i borettslag) eller noe sånn, og derved var det noe med at om man la i naboen så måtte denne da betale for den posen du la oppi, rett og slett. Strekkoder som ble avlest på spannet ved henting? I så fall er et frekt, men elles mener jeg at rett før tømming er greit.

Det stemmer ikke. BIR hadde tenkt å innføre det, og kan bruke strekkode og vekt til statistikk, men de fikk ikke lov til å differensiere avgiften. Man betaler fast avgift ut fra størrelsen på spann.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 21:20   #76
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Her tømmes dunkene annenhver uke uansett, så jeg hadde ikke leet et øyebryn om naboen hadde kastet noe i min søppelkasse dersom hans/hennes var full. Det får være måte på hva man skal gidde å irritere seg over.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 21:45   #77
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Her tømmes det papir, rest og plast hver tredje uke,
og om man ikke er flink til å resirkulere kan det fort bli overfylt.
Matavfall hentes hver uke, glass og metall hver sjette uke.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 21:55   #78
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det stemmer ikke. BIR hadde tenkt å innføre det, og kan bruke strekkode og vekt til statistikk, men de fikk ikke lov til å differensiere avgiften. Man betaler fast avgift ut fra størrelsen på spann.

Ok, da ble det ikke sånn da, det var bare mye styr omkring det en periode, og det gjaldt ikke oss og vi flytta...

Vi har forøvrig tømming bare annenhver gang, og redusert avgift, så om andre fyller i vårt blir det jo da trøbbel for oss. Men så bor vi i enden av en bindvei, og ikke særlig trolig at mange gjør det.


Steder hvor det ikke er slik at det betales pr tømming, kan vanskelig sammenlignes med steder hvor det gjør det, i forhold til hva som er akseptabelt. Men gitt at det ikke koster naboen noe, syns jeg at å putte oppi rett før tømming er innenfor, dagen før er uttafor, personlig er det vel akkurat den dagen "å, ja, i dag tømmer de, ta ut søpla fra badet, kjøkkenet og det rommet vi rydder, så får de det med", så om noen da hadde fylt det opp for oss kvelden før ble det en anelse surt...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 23:28   #79
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Hva blir neste utspill fra Erik Hanøy mon tro? Han får jo rosabloggerne til å fremstå som både relevante og engasjerte bidragsytere til samfunnsdebatten. Nå har Hanøy skrevet klikkvinnersaker på hvilke kluter konen mener skal vaske hva på badet, hvordan han ikke får fyr på peisen og nå denne. Tydelig at han har funnet sin sjanger. Kanskje på tide å løfte blikket litt?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 00:31   #80
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Hvis det er snakk om kvelden før tømming, bør jo dette være uproblematisk?
Men tenker at Hanøy bør se om han og familien kan bli bedre på sortering??
Da vi hadde tre bleiebarn sleit vi med plass i kassen, og jeg tok meg skikkelig i nakken med sortering og det hjalp enormt.

Jeg sorterer omtrent alt, uansett hvor smått det er. Jeg demonterer søppel og separerer papp og plast, glass,metall i sammensatte ting. Vi er 5 i familien, har ikke retur for matavfall (skulle gjerne hatt kompost), likevel har vi veldig lite restavfall synes jeg selv.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no