Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Greit å legge søppelposen i naboens spann?
Ja, det er greit om det er plass i spannet 17 10,83%
Ja, men bare rett før søppelbilen kommer 95 60,51%
Ja, inntil en dag før søppelbilen kommer kan man gjøre det 1 0,64%
Nei, kjøp deg en større søppeldunk, gnipung! 41 26,11%
Agurksalat 3 1,91%
Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-15, 00:33   #81
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Ikke OK. Søppel hos betales for, slik at man med liten kapasitet kan kjøpe seg større dunk. Selvfølgelig - er man i en spesiell situasjon vil det være OK både å spørre om å benytte naboen sin søppeldunk og i krisetilfelle bare gjøre det.

Men å ha det som en generell regel at det er greit å bruke av andre sine ting bare fordi de har mer enn deg, vel ... Da kan man jo rent prinsippielt bare hente ut penger fra pengboken til de som tjener mer også. Det at man vurderer at andre "har for mye" eller "mer enn de trenger" gir en ingen rett til å bruke andre sine ting. Skal naboene våre bruke sykkelen min fordi jeg sykler for lite? (Det er helt sant. Jeg kjøpte sykkel, men den er ikke i bruk)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 06:33   #82
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Koma.. Kvelden før tømming hadde ikke vært ok for oss. Vi har ofte en pose vi går ut med samme dag som det tømmes og hadde ikke satt pris på om vår dunk da var full av naboens søppel.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 06:59   #83
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Skrev at det var greit rett før tømming, men nå angrer jeg meg. Leste artikkelen.

Det står i artikkelen at dette er "hver bidige onsdag", så da syns jeg han er en gnipung og skal skaffe seg større beholder. Hadde vært noe annet med en pose en sjelden gang.

Som Guava sier - mange av oss går ut med søppel rett før søppelbilen kommer, da er det kjipt hvis det stadig er fullt av naboens. Det får nettopp konsekvenser, for da blir neste ukes dunk fortere full når vi ikke kommer "ajour".

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 09:46   #84
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Jeg har aldri noen gang tenkt tanken at det er greit å putte søppel i kassa til naboen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 10:52   #85
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Her tømmes dunkene annenhver uke uansett, så jeg hadde ikke leet et øyebryn om naboen hadde kastet noe i min søppelkasse dersom hans/hennes var full. Det får være måte på hva man skal gidde å irritere seg over.

Jeg må presisere at vi bor i rekkehus, så alle kassene står samlet i gården. Hvis naboen hadde gått inn i min gård for å tømme søppelet sitt, så hadde jeg synes det var litt frekt og merkelig, ja.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 11:13   #86
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Jeg kan finne på å løpe ut med tre søppelposer når jeg hører søppelbilen er på vei, og da hadde det vært fryktelig irriterende om en nabo hadde fylt opp dunken vår i mellomtiden. Men vi er en familie på 4 med liten dunk (og bor i en kommune med relativt lite kildesortering foreløpig) så vi trenger plassen selv med mindre vi er bortreist på ferie.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 11:23   #87
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Jeg syns det er frekt å legge søppelet sitt i naboens dunk. Hvis naboen hadde spurt meg, så hadde jeg selvsagt sagt at det var ok, men hvis jeg så at han bare gjorde det, så hadde jeg reagert på det. Ikke hvis han gjorde de en gang, men hvis han gjorde det ofte. Og Hanøy gjør jo det hver onsdag, så han har bare en ting å gjøre - han må kjøpe større dunk.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 12:06   #88
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Han er jo bare en sutrete gjerrigknark som ikke gidder å betale for den størrelsen dunk han trenger, og klager på internettet når han blir irettesatt for det. Not impressed.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 12:24   #89
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Jeg stemte at det hadde vært greit rett før tømming, men da måtte det vært en sjelden gang i spesielle situasjoner - jeg hadde ikke satt pris på det hvis det var noe som skjedde mer eller mindre fast. Da mener jeg man må betale for større dunk eller prøve å redusere søppelmengden.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 13:29   #90
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Ikke OK uten tillatelse. Hos oss kan det være at man tar med seg posene fra kontor, bad, ungenes rom, noe ekstra som ligger i garasje etc.

Vår søppeldunk er stappfull hver gang det er tømming - må presse ting ned for å få igjen lokket. Hadde blitt forbanna om andre i tillegg hadde fylt den...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 19:58   #91
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.038
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Jeg hadde veldig lyst til å slenge noe søppel i naboens dunk mens de var på ferie, men jeg fikk meg ikke til å gjøre det. Så svaret fra meg er vel at nei, man putter ikke søppel i andres dunker uten avtale.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 20:38   #92
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg hadde veldig lyst til å slenge noe søppel i naboens dunk mens de var på ferie, men jeg fikk meg ikke til å gjøre det. Så svaret fra meg er vel at nei, man putter ikke søppel i andres dunker uten avtale.

Hvis naboen er på ferie, er det da bare bra om man putter noe i dunken? Da er det jo ikke så tydelig at huset er tomt.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 20:51   #93
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.038
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Hvis naboen er på ferie, er det da bare bra om man putter noe i dunken? Da er det jo ikke så tydelig at huset er tomt.

Det er jo et poeng, ja. Men jeg er ikke komfortabel med å gå inn til naboens hus og ordne med søpla der.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 22:03   #94
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg hadde veldig lyst til å slenge noe søppel i naboens dunk mens de var på ferie, men jeg fikk meg ikke til å gjøre det. Så svaret fra meg er vel at nei, man putter ikke søppel i andres dunker uten avtale.

I det tilfellet vil jo det mest praktiske være å sende naboen en sms og si at man har en utfordring med plass i dunken og at man kanskje kan slå to fluer i en smekk og hjelpe naboene med å holde tyvene unna i samme rennet?



Ellers: om det er hver bidige uke så trekker jeg tilbake stemmen min "greit om det er rett før tømming". Det er som å få skyss med en kollega hjem. Om det er en gang så er det bare en grei tjeneste. Om det er hver uke så bør man spleise på bensinen selv om det ikke er en ulempe for den man sitter på med at man gjør det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 23:02   #95
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Jeg blir litt nostalgisk av å lese om Erik Hanøy. :utflyttet bergenser:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 23:23   #96
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.038
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Ikke for å dra historien om meg og naboen videre, men etter at vi måtte politianmelde han for hærverk og trakassering har det blitt lite sms og sånt. (Egentlig burde jeg kanskje fått tak i en hundelortpose med hull til han.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 23:37   #97
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Apropos søppelkasting... For mange år siden leide jeg og en venninne andre etasje i et hus. Utenfor huset sto det 3 søppeldunker - en til de vi leide av, en til naboen og en til oss. Hver bidige uke ble vår dunk overfylt, fordi naboen kastet sitt søppel i den. Vi irriterte oss grønne over denne naboen. En dag tok jeg han på fersken med å kaste en pose og sa, rimelig irritert: "Det er fint hvis du kan kaste DITT søppel i DIN dunk slik at vår ikke blir overfyllt hver uke.". Hvorpå naboen svarer: "Dette er min dunk, så hvis du har et problem med at den blir fort full foreslår jeg at du begynner å kaste ditt søppel i din egen dunk."

Jah...

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 08:31   #98
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Jeg setter ofte ut søpla tidlig for å være sikker på at ikke søppelbilen kjører forbi. Men jeg kan godt finne på å rydde kjøleskap eller finne noe annet som burde bli kastet i huset dersom jeg rekker det etter at ungene har kommet seg til skole og barnehage. Da hadde det vært surt dersom noen hadde tatt resten av plassen.

Uansett ikke et problem her og jeg har en følelse av at det er noe som er enklere å gjøre der det står mange dunker samlet. Her hadde det blitt veldig synlig dersom man gikk bort til naboen med en pose for å kaste.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 09:07   #99
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Søppelkassen er privat eiendom, så nei.. det er ikke greit. Kjør en tur ting dynga hvis du har så mye.

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg setter ofte ut søpla tidlig for å være sikker på at ikke søppelbilen kjører forbi. Men jeg kan godt finne på å rydde kjøleskap eller finne noe annet som burde bli kastet i huset dersom jeg rekker det etter at ungene har kommet seg til skole og barnehage. Da hadde det vært surt dersom noen hadde tatt resten av plassen.

Samme her. Fyller ofte opp kvelden før, så hadde blitt grinete om noen andre hadde tatt plassen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 10:00   #100
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Dere har som så fulle dunker, hva kaster dere egentlig? Klarer ikke helt å skjønne at det kan samle seg opp så mye avfall i løpet av en uke om man resirkulerer det man skal?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no