Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Klesvask

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-08, 23:12   #21
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.570
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klesvask

Tre barn, stor vaskemaskin, tørketrommel. Vasker hver dag, liker at kurven er nesten tom. Er det ikke noe annet, så vasker jeg spesialvask, de der klesplaggene som ellers bare blir liggende.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 23:13   #22
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klesvask

Minst en maskin annehver dag, som regel et par. Regner med det går 5-8 maskiner her i uka, pluss mannens og mine arbeidsklær i en annen maskin utenom.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 23:17   #23
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klesvask

Ca annenhver dag, vil jeg tro. En til tre maskiner pr. vaskedag. Kommer an på om der er mye håndkler, eller evt. sengtøy som skal vaskes.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 23:23   #24
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klesvask

Med 3 barn og 2 voksne i hus, samt en mani som går på at man ikke kan bruk klær mer enn en gang... så blir det MYE klesvask her.
Vi vasker hver dag, alt fra 1 til 4 maskiner til dagen.
2 barn i barnehage hvorav ett er på pottetreningsstadiet.. fører til en del ekstra klesvask ja.

Vi sorterer i 4 dunker pluss spesialvask.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 23:24   #25
Nuta
tittel -en, titler
 
Nuta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Klesvask

Når vasker jeg IKKE!?

__________________
"Mine barn på jorden teller tre og den fjerde er i himmelen et sted"
Nuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 23:58   #26
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.613
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvask

Vasker klær stort sett hver dag. Har en skittentøyskurv som jeg bærer ned på vaskerommet daglig. Der sorteres tøyet i en av 7 kurver. En kuv til 60 grader hvitt, 60 grader lyst, 60 grader mørkt, 40 grader lyst, 40 grader mørkt, en diverse kurv og en kurv til ulltøy og yttertøy. Vasker når en kurv er full, dvs dagligen.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 00:20   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask

Jeg syns jeg vasker hele tiden, jeg. Det rene og tørre blir slengt i en diger kurv som står på toppen av trommelen, og den blir med inn i stuen. Så legger jeg sammen tøy mens jeg ser TV. Klesvask og sånt er jeg god på.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 00:49   #28
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klesvask

2-3 maskiner om dagen ca 5 dager i uka. har 3 tørkestativer som stort sett er fulle, har også et 4 stativ som brukes hvis det er ekstra behov. Og jeg er sjeldent helt ajour med klesvasken. Kjøpte meg en stor maskin for drøyt et år siden. Men alikevel så blir det en del maskiner med vask i uka.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 07:48   #29
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klesvask

Det er alltid nok skittentøy til en maskin eller tre her i huset. Egentlig burde vi vasket oftere/jevnligere, for vi har ganske liten tørkeplass. Men det blir kanskje vasket 2-3 dager i uka, og da et par-tre maskiner hver gang. To voksne og to barn, hvorav ett i matgrisealder og ett i barnehagealder.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 09:23   #30
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klesvask

Maskinen går omtrent daglig her. Jeg er nazi på sortering av vask.
Sengetøy, håndklær (har nesten bare hvite), hvitvask går som regel på kokvask.
Underbukser og sokker går gjerne i samme maskinen men selvfølgelig på 60 grader eller høyere.
Her vaskes kun det som må på 40 grader eller ullvask. Resten på 60 grader eller høyere. Jeg vasker vel generellt klærne litt for hardt.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 19:25   #31
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Klesvask

Før vi flyttet i studentleilighet hadde vi ikke tørketrommel. Dvs vi hadde jo det, men hadde ikke bruk for den. Hadde stort tørkestativ ute, og meget god plass til å tørke inne. NÅ derimot - jeg hadde ikke overlevd uten. Den trange leiligheten med 2 tørkestativ? Trukke det. Så nå går det rett ut av maskina og rett inn i trommelen - har søyle, og må si jeg eeeelsker det. Jeg vasker som oftest en maskin hver dag, ofte flere. Kommer litt an på hvor skitne englekrapylene mine er. Ofte vaskes dresser nesten hver dag. Jeg hæler ikke å ta på halvskitten dress

  Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 19:38   #32
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klesvask

Jeg vasker ikke klær.
Jeg har nemlig verdens beste skittentøyssjakt:
Jeg kaster klærne ned i skittentøyskurvene i kjellertrappen, og på magisk vis kommer klærne ferdig vasket, tørket og brettet på døra noen dager senere.
Mannen jobber på vaskeri.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 19:42   #33
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klesvask

Gjennomsnittlig 1 maskin til dagen her i huset - ofte 2 annenhver dag. Undertøy, sokker, håndklær og sengetøy vaskes ofte sammen på 60 grader.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 19:57   #34
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesvask

Ca annenhver dag. Ihvertfall 3 i uken. Alltid fulle vasker. Jeg ser aldri bunnen på den kurven med kulørt vask. Jeg vasker bare en vask pr gang pga tørkekapasitet. Eller, håndklær og sengetøy kan vaskes på samme dag som annen vask for de går i trommelen. Ellers tromler jeg aldri "vanlig" tøy.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 20:07   #35
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klesvask

Vasker når det er fullt i en av skittentøyskurvene, prøver å ta en maskin om gangen sånn at det ikke hoper seg opp. Men det skjer jo selvfølgelig og da blir det fort en fire-fem maskiner. (Spesielt om det er tid for sengetøyskifte og handkle vask.)

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 20:07   #36
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klesvask

Jeg prøver å vaske to dager i uken, da blir det minst 6 maskiner pr gang. Kjedelig, men da slipper jeg iallefall å vaske hver dag. Akkurat nå prøver jeg å kommer meg til bunnen, så nå er det finvask og ullvask som går

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 20:32   #37
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klesvask

Hver eller annenhver dag. Minst en maskin. Men nå har det sklidd litt ut og før helga måtte jeg ta et skikkelig sjog. Liker best å gjøre det jevnlig.

Selv om det gjør at ungene ofte går i de samme klærne - lettere å ta av "rent tøy"-bunka som ligger på vent enn det tøyet som faktisk er kommet inn i skapet. For det tar av og til litt tid, nemlig...

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no