Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

*gått meg vill i bærejungelen*

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-07, 12:25   #41
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: *gått meg vill i bærejungelen*

Kryss bak, og bare tvist forran.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 12:42   #42
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: *gått meg vill i bærejungelen*

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Sikker på at du har gjort den stram nok/dratt nok i stroppene?
Jeg har babyhawk, med standard stropper. Og til min 3,5 åring knyter jeg slik som på bildet, bare med stroppene under rumpen og tvist der istedet, men det blir det samme.
Jeg kan knyte ryggsekk med tibetansk avslutning og, og det krever jo litt stropper. Hoftebæring får jeg også til med tvist under rumpen og avslutning på andre siden.

Av en eller annen grunn så bruker en mindre stropper jo større barnet blir og jo mere trening en får til å knyte. (Lært på bæretreff.) Jeg kjøpte først Babyhawk med 180 stropper, men den ble så akkurat at jeg byttet til lenger stopper. (Spesialbestilte hos http://www.babyhawk.com/ ) Jeg ville ha muligheten til å bruke tykkere jakke også når jeg bærte + at jeg liker aller best å knyte sånn du henviser til at du ville i utgangspunktet Marianne. Jeg liker å tviste på ryggen til barnet. Synes de sitter mye stødigere og tettere. Det tar mere stropper å knyte sånn, enn bare tvist under rumpa.

Ellers så er det mange som syr på bestilling og driver nettbutikk. Bl.a. en som heter Filiokus (http://www.filiokus.blogspot.com/ ), ei jeg kjenner som akkurat har startet nettbutikk, syr en som jeg synes har veldig god bærekomfort. Hun kan sy den lengden på stroppene du ønsker, men har vel standard på mellom 195-225cm.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 14:33   #43
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: *gått meg vill i bærejungelen*

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Av en eller annen grunn så bruker en mindre stropper jo større barnet blir og jo mere trening en får til å knyte.

Gjør som lil'c sier, etter at du har krysset bak ryggen og har stroppene i hendene, så gjør noen små hopp slik at barnet "siger" ned i MTen. Samtidig drar du i stroppene slik at barnet kommer nærmere deg. Det skal være trangere enn du tror, det er en vanesak (for både deg og barnet). SÅ krysser/tvister du på barnets rygg eller under rumpa.

En annen ting: Du kan gjerne starte med å knyte midjestroppene litt høyt, altså over din egen midje. Barnets hode skal være i "kissing distance".

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 15:49   #44
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: *gått meg vill i bærejungelen*

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Gjør som lil'c sier, etter at du har krysset bak ryggen og har stroppene i hendene, så gjør noen små hopp slik at barnet "siger" ned i MTen. Samtidig drar du i stroppene slik at barnet kommer nærmere deg. Det skal være trangere enn du tror, det er en vanesak (for både deg og barnet). SÅ krysser/tvister du på barnets rygg eller under rumpa.

En annen ting: Du kan gjerne starte med å knyte midjestroppene litt høyt, altså over din egen midje. Barnets hode skal være i "kissing distance".

Får prøve det.
Takk

For i sta når jeg prøvde så manglet det en 5 cm bak

Vist ikke så får jeg selge den å kjøpe ny

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 20:39   #45
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: *gått meg vill i bærejungelen*

Det krever vel noen færre cm hvis du bare krysser på ryggen til babyen og tar under beina, istedenfor å tviste tror jeg. Kanskje du finner de ekstra cm'ene der.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 21:43   #46
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: *gått meg vill i bærejungelen*

Nei manger like mange uansett

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no