Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Øya ut av boligstrøk

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-14, 11:34   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øya ut av boligstrøk

I dag kan VG melde at naboer raser mot Øyafestivalen, mener de har fått dårlig info og det blir helt forferdelig de dagene festivalen pågår.

Selv om jeg selvsagt forstår at det kan være belastende å ha en festival 10 meter fra vinduene sine i fire dager hvert år, så må jeg fnise litt av denne kommentaren:

Sitat:

– De kunne gitt oss billetter, løfter om kompensasjoner eller hotellopphold. Et eller annet slik at folk kunne fått lyst til å fortsette og bo her. Det er blårussøkonomi uten sidestykke, sier hun.

Hva tenker dere, er det slikt man må finne seg i når man bor i en by, eller burde man slippe bråkete aktiviteter?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:36   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.885
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Hotellopphold.

Jeg bodde rett ved Valle Hovin i flere år, og syntes definitivt arenakonsertene var noe jeg måtte finne meg i. (Akkurat som jeg synes folk på Tjuvholmen må finne seg i at badeanlegget blir brukt etter kl. 20.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:36   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Hotellopphold er å trekke det langt, men jeg synes fint Øyafestivalen kunne tilbudt endagsbilletter, evt. half off, for de i den nærmeste sirkelen. Det er ikke kult å høre på stålhamring og brølende scenebyggere i halvannen uke. Det er ikke direkte slik at de har kapasitetsproblemer i den nye lekegården sin.

(EGENTLIG synes jeg jo at man må regne med slikt når man bor i by, og at Tøyen definitivt bør omfavne at Øyafestivalen flytter inn, men jeg synes også Øyafestivalen som knutepunktfestival bør sette en høy standard for å skape gode naboforhold.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:36   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Finne seg i det. I Drammen er det jo elvefestival i 3-4 dager med tilhørende bråk og støy og det er midt i sentrum der folk også faktisk bor.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:37   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.527
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Jeg hadde mest sannsynlig ikke brydd meg, det er snakk om noen få dager og man vet om det. Om det hadde plaget meg mye hadde jeg lagt det opp slik at jeg kunne reist vekk noen dager.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:40   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hotellopphold er å trekke det langt, men jeg synes fint Øyafestivalen kunne tilbudt endagsbilletter, evt. half off, for de i den nærmeste sirkelen. Det er ikke kult å høre på stålhamring og brølende scenebyggere i halvannen uke. Det er ikke direkte slik at de har kapasitetsproblemer i den nye lekegården sin.

Så vidt jeg vet tilbyr Roskilde gratis inngang for beboere i byen siste dagen, faktisk.

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Finne seg i det. I Drammen er det jo elvefestival i 3-4 dager med tilhørende bråk og støy og det er midt i sentrum der folk også faktisk bor.

Det minner meg om en annen sak fra Drammen. De har jo bygget ut mange nye leiligheter i sentrum de siste årene, og i dem er det svært mange eldre som har flyttet inn etter å ha solgt større eneboliger. Og da kom det en enorm klagestorm mot utestedene i byen, og bl.a. Picasso måtte slutte med en liten årlig hiphop-greie de hadde hatt i bakgården. Da var det også mange som mente at om man flyttet til et boligstrøk måtte man ta det som var der på kjøpet.

Jeg syns jo også at folk må finne seg i Øya, men ser at det er veldig nærme bolighus i Tøyenparken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:41   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Jeg hadde blitt fullstendig gal og kanskje engasjert meg i lokalpolitikk i håp om å få den vekk. Dundremusikk når man ikke egentlig hører på det er ganske slitsomt. Kanskje må man finne seg i sånt i by, men her har vel festivalen flyttet dit de bor og ikke motsatt? Jeg tenker at festivalen gjør lurt i å tilby gratisbilletter eller kraftig rabatterte billetter til de i den verste støysonen for å snu det til noe positivt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:43   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Andre festivaler jeg kjenner ( ) sørger for å gå naborunde og sende ut CD-er med musikken og tilby gratisbilletter når de starter opp i nærheten av boliger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:44   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Jeg syns det er slik man må leve med når man bosetter seg på Tøyen eller lignende sentrale boligstrøk. Og særlig når det gjelder ting som varer kun fire dager. (Prøv å bo like ved en nattklubb i noen år, til sammenligning.)

Men jeg syns også godt at Øya kunne delt ut noen billetter til de nærmeste beboerne. Det hadde vært smart av dem, både for å bygge opp et godt forhold til naboene og for å unngå oppslag som det i VG.

Litt usikker på om det oppslaget kommer på pluss- eller minussiden for Øya, dog. Jeg heller nok til å tenke at det er mer god enn dårlig pressedekning, egentlig. Men gratisbilletter hadde nå vært på sin plass uansett. Dog ikke hotellopphold. (Og hvorfor måtte damen ta fri uten lønn for å ta med ungene på hytta i riggeperioden? Jeg mener, anleggsarbeid er vel ikke akkurat uhørt i sentrum av en stor by uansett?)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:44   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Kanskje må man finne seg i sånt i by, men her har vel festivalen flyttet dit de bor og ikke motsatt?

Det har du helt rett i, men det er jo alltid en fare for at parker kan brukes til slikt. Og det har vært kjent i hvertfall halvannet år at de skulle flytte dit, så man har hatt ganske god tid til å legge alternative planer.

Men er helt enig i at Øya bør være i forkant og skape gode nabolagsrelasjoner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:45   #11
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.010
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Jeg synes det er forskjell på å bosette seg frivillig i nærheten av en kjent konsertarena og at en festival "flytter" til et boligstrøk. Disse folkene har jo ikke hatt mulighet til å velge bort å bo rett ved der festivalen arrangeres. Da synes jeg Øya-festivalen bør gjøre hva de kan for å etablere et godt naboskap og kanskje strekke seg lengre enn det som er vanlig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:45   #12
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Phø, festivalbråk?! De kunne forsøkt å bo 50 meter fra en vgs, HELE perioden russetiden pågår. Gi meg fire dager med bråk, som faktisk avtar kraftig kl 23.00, anyday i bytte!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:46   #13
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.885
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Ja, jeg synes også godt de kunne delt ut litt gratisbilletter og sånt til de nærmeste naboene.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:46   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Det er mange som har sagt at det ikke egentlig er festivaldagene som er problemet, men opp- og nedrigg. (Det vil si, nå har de jo ikke engang hørt og sett hvordan nedriggen tar seg ut ennå, stakkars.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:47   #15
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.483
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Ja, man har valgt å bo i en by, hvor det er bråkete og støyete og man ikke kan forvente samme ro som hvis man bor i en enebolig med stor tomt ute på bygda. Men jeg tror at Øyafestivalen hadde gjort lurt i å tenke litt mer på kompenasjon og ikke bare satse massivt på informasjon i forkant av arrangementet. For hvis man leser hva beboerne faktisk klager på så er det ikke så mye festivalen i seg selv, men at byggearbeidene foregår fra tidlig om morgenen til sent på kvelden i ganske lang tid i forkant. Og da kunne litt smøring med en gratis inngangsbillett hjulpet litt for noen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:47   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg syns det er slik man må leve med når man bosetter seg på Tøyen eller lignende sentrale boligstrøk. Og særlig når det gjelder ting som varer kun fire dager. (Prøv å bo like ved en nattklubb i noen år, til sammenligning.)

Men jeg syns også godt at Øya kunne delt ut noen billetter til de nærmeste beboerne. Det hadde vært smart av dem, både for å bygge opp et godt forhold til naboene og for å unngå oppslag som det i VG.

Litt usikker på om det oppslaget kommer på pluss- eller minussiden for Øya, dog. Jeg heller nok til å tenke at det er mer god enn dårlig pressedekning, egentlig. Men gratisbilletter hadde nå vært på sin plass uansett. Dog ikke hotellopphold. (Og hvorfor måtte damen ta fri uten lønn for å ta med ungene på hytta i riggeperioden? Jeg mener, anleggsarbeid er vel ikke akkurat uhørt i sentrum av en stor by uansett?)

Det kommer kanskje an på når på døgnet de rigger? Jeg vet ikke. Og så er det alltid noen som blir livredde og føler seg tråkka på uansett.

Men jeg skal innrømme at jeg ikke tenker på enhver park som en mulig konsertscene flere dager til ende i grunnen. Men det er kanskje sånn?

Varer festivalen i 4 dager eller halvannen uke? Det er jo også en ikke helt ubetydelig forskjell synes jeg. Og hvor sent det holder på. Får man sove om natta mens det pågår eller ikke?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:48   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Første opprigg dag scene var 31. juli, siste nedriggsdag scene er 13. august. Det er da kun scene, det er et par dager arenaarbeid både i forkant og etterkant. Så det er et langt strekk, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:50   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det kommer kanskje an på når på døgnet de rigger? Jeg vet ikke. Og så er det alltid noen som blir livredde og føler seg tråkka på uansett.

Men jeg skal innrømme at jeg ikke tenker på enhver park som en mulig konsertscene flere dager til ende i grunnen. Men det er kanskje sånn?

Varer festivalen i 4 dager eller halvannen uke? Det er jo også en ikke helt ubetydelig forskjell synes jeg. Og hvor sent det holder på. Får man sove om natta mens det pågår eller ikke?

Hvis de rigger om natten, så kan jeg jo skjønne klagene, men de gjør vel ikke det? Det står i VG at alle konsertene skal være ferdige til kl. 23, også er det vel minst en time med støy mens folk forlater området. Ikke så ille, synes jeg, selv om jeg selvsagt hadde vært aldeles i harnisk hvis jeg hadde hatt en baby som skulle sove da.

Men det er fire dager og ikke halvannen uke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:50   #19
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Jeg hadde blitt sprø, og hata festivalen dypt og intenst.
Men så har jeg ikke bosatt meg midt i byen heller.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 11:51   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya ut av boligstrøk

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Første opprigg dag scene var 31. juli, siste nedriggsdag scene er 13. august. Det er da kun scene, det er et par dager arenaarbeid både i forkant og etterkant. Så det er et langt strekk, altså.

Men rigger de hele døgnet da, eller er det bare i arbeidstiden?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no