Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-08, 22:41   #1
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

KLm fly sklei på Gardemoen og dermed ingen kan fly fra og til Olso.
Buss og tog her til innstilt av en eller annen merkelig grunn.
Så da kan jeg bare glemme å få mannen hjem igjen ikveld!

Tvitvi at alt har roet seg ned til imorgen.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:38   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.156
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

Poden og jeg har hatt tidenes lengste og mest bortkastede omvei fra hjemme til hjemme - vi dro hjemmefra litt før to og var hjemme igjen litt før elleve i kveld, etter en times reise til og fra Gardermoen og omtrent syv timer på flyplassen, hvorav ca. to sittende i flyet (som egentlig skulle til Trondheim) mens snøen lavet ned.

Jeg kan tenke meg bedre måter å tilbringe en fredag. Men det bør sies at jeg kjenner veldig få voksne som ville klart den ettermiddagen/kvelden så helt uten å sutre eller klage som Poden greide. Ikke vet jeg hvem han har det fra.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:40   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

Jeg håper virkelig ikke tog og fly er innstilt når jeg skal til Oslo neste helg. Jeg har jo time på Aleris.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:40   #4
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt



Skjønner gutten din godt jeg.
Til å med min voksne mann klaget. Men så har han vært på vei siden torsdag da. Så jeg føler litt med han.

Utrolig kjedelig skillpadde. Synes det er helt tåpelig at Gardermoen ikke kan måke snø litt oftere enn det der.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:40   #5
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

Ja, det været kan vi ikke gjøre noe med, desverre. Selv hater jeg intenst venting og køer. Så jeg er imponert over poden din Skilpadda!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:41   #6
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

Stakkars svigerinne med familie.. De skal til Tunisia i morgen, og skal ta nattoget over fjellet fra Voss til Oslo i natt. Gardermoen er rammet av kaos, og Bergensbanen har strømstans........

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:42   #7
parvatil
Nybegynner
 
parvatil sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 29
parvatil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

Satt i en time på Gardermoen igår, og nesten en time i flyet før det tok av.. Forferdelig å fly i slikt vær!! Da vi landa på Værnes sa kapteinen; Ja, da kom vi oss ned på et vis..

parvatil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:42   #8
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

http://www.osl.no/index.asp?startID=...guagecode=1044

Lite folk der nå. Men det pleier aldri å være mer enn 10 stk der på denne tiden når alt er slik som det skal være. Stakkas folk imorgen tidlig sier jeg bare.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:43   #9
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.717
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.



Synes det er helt tåpelig at Gardermoen ikke kan måke snø litt oftere enn det der.

Jeg er ganske sikker på at de prøvde så godt de kunne. Kan ikke tenke meg at de ønsker å ha flere flys tående bare fordi de ikke "gidder" å måke.

Hovedproblemet var vel at snøen var så våt at den frøs til is når den nådde bakken.

Utrolig kjipt for alle som blir rammet, unner ingen å tilbringe en hel kveld på Gardermoen for å så måtte reise hjem igjen.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:43   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.156
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Skjønner gutten din godt jeg.
Til å med min voksne mann klaget. Men så har han vært på vei siden torsdag da. Så jeg føler litt med han.

Poenget mitt var jo at gutten min ikke klaget. Ikke før klokken var over ni og han holdt på å falle i søvn der han stod (mens jeg stod i køer og telefoner for å finne alternative reiseruter), og det gikk opp for ham at han ikke kom til å komme seg til farmor og farfar i dag. Da var han litt gråtkvalt i stemmen, men klagde gjorde han ikke da heller.

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Synes det er helt tåpelig at Gardermoen ikke kan måke snø litt oftere enn det der.

Hva mener du? Det hadde jo ikke hjulpet å måke oftere - det snødde så tett og mye at det snødde raskere enn det var mulig å brøyte, så det gikk ikke an å rydde rullebanen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:46   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

Et blikk ut av vinduet og jeg skjønner godt hvorfor Gardermoen har stengt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:46   #12
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Poenget mitt var jo at gutten min ikke klaget. Ikke før klokken var over ni og han holdt på å falle i søvn der han stod (mens jeg stod i køer og telefoner for å finne alternative reiseruter), og det gikk opp for ham at han ikke kom til å komme seg til farmor og farfar i dag. Da var han litt gråtkvalt i stemmen, men klagde gjorde han ikke da heller.



Hva mener du? Det hadde jo ikke hjulpet å måke oftere - det snødde så tett og mye at det snødde raskere enn det var mulig å brøyte, så det gikk ikke an å rydde rullebanen.

KLM fly sklei på banen, det er jo pga det alt har blitt innstilt, trodde jeg.
Hadde dem måkt før flyene landet så hadde jo ingen fly sklidd heller.

Det er jo ikke så stor flyplass at dem trenger å måke så masse. Det har jo vært opphold nå en god stund også da. Bare blåser litt.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:48   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Det er jo ikke så stor flyplass at dem trenger å måke så masse. Det har jo vært opphold nå en god stund også da. Bare blåser litt.

Du får ringe og fortelle dem det

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:49   #14
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

Men altså dette er jo ikke noe nytt. Det skjer jo hvert år. Hva med at dem skjerpe inn mannskapet. Det er jo ikke noe nytt at det snør i Norge og at det kan bli mye.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:49   #15
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

Nå har det jo vært litt ekstremt i dag, da...

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:50   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.156
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

KLM fly sklei på banen, det er jo pga det alt har blitt innstilt, trodde jeg.
Hadde dem måkt før flyene landet så hadde jo ingen fly sklidd heller.

Tror de "måkte" ganske kontinuerlig. Vi satt i flyet i to timer mens det snødde veldig, veldig tett, og det gjorde det også de påfølgende to timene etter at vi gikk av flyet igjen. Jeg tviler på at de stenger hele Gardermoen på grunn av at ett fly sklir av rullebanen, men den hendelsen viser jo tydelig at føret og været var vanskelig. Og et par timers total stenging gir ringvirkninger i lang tid fordi det hoper seg sånn opp både med fly som skulle ha landet og fly som skulle ha tatt av.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:51   #17
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

Jeg tror jeg stoler på dem som jobber der, og regner med at de har sikkerheten i høysetet når de tar de vurderingen de tar. Heldigvis!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:51   #18
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Nå har det jo vært litt ekstremt i dag, da...

Ja men det sier dem hvert år. Ifjor så ble ingen av oss ansatte sendt hjem selvom det ble masse forsinkelser. Det skjedde ikke så mye på banen heller. Så ut som dem vente på at snøen skulle smelte!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:54   #19
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

Fra Dagbladet:

Sitat:

- Det blir store forsinkelser. Det snør fenomenalt mye, så mye at brøytemannskapene rett og slett ikke klarer å ta det unna. Begge rullebaner er stengt, i første omgang fram til 22.30, så må vi bare se an været, sier Bruun.

Tror ikke det var dårlig planlegging det står og faller på..

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 23:54   #20
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly-buss-tog, ja alt er innstilt

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=510397

Jeg hadde ikke smilt om jeg måtte ut med nesten 3000 kr ekstra for flybilett!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no