Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kanin?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-09, 11:47   #21
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kanin?

Vi har hatt en i 1 år nå.. Den bodde inne første vinteren, men blir nå en utekanin. Nå har vi 3 kaniner! En til hver unge Vi får se om det går bra. Han er litt skeptisk til de to, så vi får se hvordan det går. Har de på prøve og kan levere dem tilbake om det ikke fungerer.

Vi tenkte nøye igjennom det før vi anskaffet oss kanin. For jeg vet at unger går lei. Det går veldig i bølgedaler med interessen fra ungene.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 23:35   #22
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kanin?

Skulle akkurat til å starte en slik tråd. Får jeg lov til å legge til noen spørsmål, Ru? Poden har så inmari, inmari lyst på et kjæledyr, og jeg lurer på om dette kunne være noe for oss. Ikke med det første, men etter hvert.

-Hvordan er kanin for allergikere? Jeg reagerer f.eks. på katt.
-MÅ den være ute? Hva med... balkong? Eller å "lufte" den i hagen ofte? Vi bor i firemannsbolig med felles hage nemlig.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 23:38   #23
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanin?

Kupp i vei.
De er utsolgt for de der kaninburene på dyrebutikken vår, så jeg har fått poden med på at vi må vente til neste sommer.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 22:59   #24
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kanin?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Skulle akkurat til å starte en slik tråd. Får jeg lov til å legge til noen spørsmål, Ru? Poden har så inmari, inmari lyst på et kjæledyr, og jeg lurer på om dette kunne være noe for oss. Ikke med det første, men etter hvert.

-Hvordan er kanin for allergikere? Jeg reagerer f.eks. på katt.
-MÅ den være ute? Hva med... balkong? Eller å "lufte" den i hagen ofte? Vi bor i firemannsbolig med felles hage nemlig.

Jeg reagerer på katt og kanin, men IKKE på marsvin!
Marsvin vil jeg varmt anbefale til liten og stor, ikke biter de
(ihvertfall ikke våre to) og de "prater" og er veldig sosiale
Nå i ferien som vi er mye sammen med de er de blitt mye koset med,
både av ungene, mannen og undertegnede, de roper når det rasler i poser
eller går i kjøleskapsdører, de lager koselige klukkelyder
De lager ikke lyder hele tiden, sånn at man blir forstyrret.
Lukter ikke så mye av de, så lenge man er flink til å skifte på buret
(tar "doen"dems litt oftere enn hele buret, de er fakisk ganske renslige)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 23:05   #25
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kanin?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Mim har sikkert en oppskrift når de begynner å bli kjedelige.



Unnsjyll.
Har ingen tips til deg altså.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 23:47   #26
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kanin?

Jeg tror marsvin er dyret for oss. Om noen år, vel og merke... Takk for prikker og svar. (Ferdig med avsporing...)

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 23:53   #27
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kanin?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

-Hvordan er kanin for allergikere? Jeg reagerer f.eks. på katt.

Kan bare svare for meg selv, men jeg reagerer på pelsdyr. Kanin og hest er de to desidert verste. Jeg har aldri vært særlig eksponert for kanin, allikevel reagerer jeg kraftig bare noen som har kost med en kommer i nærheten.

Prøv å få kose litt med kanin noen ganger med jevne mellomrom for å sjekke det ut, kjedelig å få den overraskelsen i etterkant.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 23:06   #28
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kanin?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg reagerer på katt og kanin, men IKKE på marsvin!
Marsvin vil jeg varmt anbefale til liten og stor, ikke biter de
(ihvertfall ikke våre to) og de "prater" og er veldig sosiale
Nå i ferien som vi er mye sammen med de er de blitt mye koset med,
både av ungene, mannen og undertegnede, de roper når det rasler i poser
eller går i kjøleskapsdører, de lager koselige klukkelyder
De lager ikke lyder hele tiden, sånn at man blir forstyrret.
Lukter ikke så mye av de, så lenge man er flink til å skifte på buret
(tar "doen"dems litt oftere enn hele buret, de er fakisk ganske renslige)

Vi har 3 marsvin og de bruker hele buret som do, så her må alt skiftes hver gang, men jeg bruker kattesand oppå strøet og det hjelper veldig på lukta. Har forresten kaniner også ute i stallen (marsvina bor også der ute om sommeren), men vet ikke helt hva som er best jeg.. Foretrekker hetterotter

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 23:09   #29
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kanin?

Glemte et par ting:

Husk at de ikke må stå i trekk, det tåler de dårlig. Og vannet fryser fort om vinteren, så det må sjekkes noen ganger i løpet av dagen.

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 23:58   #30
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanin?

Min veterinærvenninne sier at kaniner er de gnagerne som egner seg dårligst som kjæledyr. De liker dårlig å kose, og blir lett bitere. :wet blanket:

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 00:25   #31
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kanin?

Jeg har hørt at om man skal ha utekaniner, så må man få de på sommeren, slik at de venner seg til kulden sakte, men sikkert. Selvfølgelig for at pelsen skal justere seg eller noe sånn vil jeg tro.

Jeg anser kaniner som nummer 3 på listen over kjipe kjæledyr (evt på delt 2.plass)
Hamster er på førsteplass (og chinchilla, men de får plusspoeng for å være så sykt søte), Undulat som nummer to og kanin som nummer tre...Heller Marsvin, tenker jeg...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 15:44   #32
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kanin?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Min veterinærvenninne sier at kaniner er de gnagerne som egner seg dårligst som kjæledyr. De liker dårlig å kose, og blir lett bitere. :wet blanket:

Ikke min erfaring med kaniner. Vi har en kanin som er kjempekosete. Han kommer når vi roper på han og elsker å bli koset med. Er overrasket selv da jeg ikke trodde det ville bli noe særlig kos med kaniner.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 22:21   #33
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kanin?

Opprinnelig lagt inn av Hønemor!, her.

Vi har 3 marsvin og de bruker hele buret som do, så her må alt skiftes hver gang, men jeg bruker kattesand oppå strøet og det hjelper veldig på lukta.

Ja, våre bruker også hele buret, men har ett hjørne de bruker mer og
tisser mest(det er det som lukter mest, bæsjen blir jo tørre klumper).
Er det ok å bruke kattesand, gjør ikke noe om de får i seg det?
Har tenkt litt på å bruke det ,men var redd det var noe i den som ikke
var bra for dem(de spiser jo alt mulig hehe).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 21:50   #34
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kanin?

Har aldri tenkt over at det skal være noe fare ved å få i seg kattesand.

Jeg har aviser i bunn og de spiser de og innimellom. Er et kattesandmerke heter forresten yesterdays news, og er laget av avispapir. Dette ble anbefalt å bruke i rottebur da jeg hadde det.

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no