Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Jeg kjenner at jeg trenger påfyll. Gode fotobøker?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-10, 19:32   #1
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kjenner at jeg trenger påfyll. Gode fotobøker?

Jeg har bestandig elsket å ta bilde, men en stund lå det helt brakk. men nå har jeg begynnt mer og mer,igjen. og trenger litt fornyet kunnskap. Så er på jakt etter gode fotobøker.


Var ei her som solgte en bok som hun sa var bra men hukser ikke hvem eller hvilken bok...

Må være på norsk eller så gidder jeg ikke lese

Jeg har et canon kamera om det har noe å si

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 15:37   #2
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg kjenner at jeg trenger påfyll. Gode fotobøker?

Ingen som har noen tips?

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 17:27   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg kjenner at jeg trenger påfyll. Gode fotobøker?

Jeg liker disse:
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=2928079
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=3687168

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 17:35   #4
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg kjenner at jeg trenger påfyll. Gode fotobøker?

Jeg solgte ei fotobok her inne. Ei veldig bra fotobok, synes jeg. (Jeg har en til akkurat maken, så det var derfor jeg solgte den ene.)

Den heter: "Naturfoto" og er av Ole Jørgen Liodden.

Selv om boka heter "Naturfoto", så tar den for seg mye mer enn bare naturfoto. Jeg har hatt mye nytte av den.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...3687168&rom=MP

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 17:36   #5
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg kjenner at jeg trenger påfyll. Gode fotobøker?

Åja, nå ser jeg jo at Isolde har linket til akkurat den samme boka.

Hilsen
Træge Jane

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 17:37   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg kjenner at jeg trenger påfyll. Gode fotobøker?

Naturfoto boken går igjennom alt som har med kamera å gjøre. Synes man får mange tips selv om man ikke tar naturbilder.

Den andre boken gir masse tips og, men ikke alle innstillinger som kan overføres til norske forhold på grunn av lyset. Men man kan starte på innstillingene han foreslår og så finstille.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 01:06   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg kjenner at jeg trenger påfyll. Gode fotobøker?

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Åja, nå ser jeg jo at Isolde har linket til akkurat den samme boka.

Hilsen
Træge Jane

Ja men om ikke du hadde sagt det var deg og DEN boken så hadde jeg faktisk ikke funnet ut at det var "din" bok som var linket til i første innlegg :teflon:


Takk begge 2

Tror jeg må ha begge

Når det er 11 år siden man lærte grunnleggede speilrefleks i foto valgfag og bare har styrt på selv så trenger man kanskje litt teori inni mellom og

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 19:16   #8
Maryan
Aktiv
 
Maryan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 245
Maryan er litt kul
Standard

Sv: Jeg kjenner at jeg trenger påfyll. Gode fotobøker?

Det finnes jo utrolig mange genre innenfor foto - så spørsmålet er vel om du skal ha en bok som tar for seg studio, natur, landskap, arkitektur, protrett +++
Jeg foretrekker å lese det på engelsk, og har derfor ingen norkse forslag til deg.
men det akn kanskje være smart å investere i et fotomagasin?

__________________
2002, 2002, 2005
Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no