Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjole på vinterbryllup

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-21, 10:12   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Kjole på vinterbryllup

Vi skal på høst/vinterbryllup . Pga Corona då blir det ca 20 gjester og middag direkte etter vielsen så ikke noen fest. Det siste helfigursbildet jeg fant av meg er meg selv i min egen brudekjole 20 ÅR ETTER bryllupet (måtte teste om jeg kom i den) så den sitter langt ifra perfekt.

Men hva skal jeg ha på meg?
- Jeg har midje som bør fremheves, ellers ser kjoler ut som telt på meg. Kan gjerne børe lavere enn på brudekjolen.
- Pupper, rompe, lår og litt kraftige legger
- Overarmer som gjerne kan skjules, spesielt når de er bleke.
- Over kneet (mannens synspunkt) eller aller helst under kneet (trives jeg best i) i lengde.

Noen med forslag? Gjerne konkrete. Jeg har sett i min egen garderobe og mange kjoler er for sommerlige, er uten helt uten erme eller er grå eller sorte eller har blitt brukt ved dåp/navnefest med samme gjeng.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DFBE1B37-F78C-494A-9F15-D4BAB3D6D8DC.jpg (7,5 KB, 203 visninger)
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-21, 10:42   #2
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjole på vinterbryllup

https://m.boozt.com/no/no/by-ti-mo/d...RoCN-0QAvD_BwE
Fås i ulike mønstre. Til leggen, ikke helt maxi, altså.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-21, 10:43   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjole på vinterbryllup

Hei!
Nå vet jeg ikke hvor "pen" den kjolen må være da, det er mange kjoler man kan kle opp og/eller ned.

Jeg har denne kjolen, som jeg får mye skryt av. Det jeg liker med den er at jeg slipper ha på cardigan eller noe sånt, og jeg slipper å stryke den... Den har markert midje.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-21, 10:47   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjole på vinterbryllup

Ellers liker jeg Ilse Jacobsen godt da. Jeg har et par av de i maxikjole. De finner du vel i butikker også, men det er mange på nett.

Jeg liker denne, men kanskje den er for "sommerlig" ?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-21, 10:52   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjole på vinterbryllup

Veldig gode forslag til nå! Skal se på dem litt mer nøye senere. Forbereder gjester til lunch nå.

Mannen min, som er designinteressert, er generelt ikke så glad i mønstrete kjoler, men det er jeg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-21, 11:05   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjole på vinterbryllup

Noe ala denne?

https://www.next.co.uk/style/st727463/700109#700109

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-21, 11:06   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjole på vinterbryllup

Ellers er jo fløyelskjoler litt "in" nå da
Ellos:



En til: Flere farger.



Ilse Jacobsen:



Omslagskjole:




Annen hos Ellos:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-21, 11:44   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjole på vinterbryllup

Zalando.

Litt mer "festkjole" dette, men litt utsolgt i str ser jeg..



Ballkjole.



Coctailkjole:




Monki:




Vet ikke om svart-isj er aktuelt da..




Omslagskjole:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-21, 11:53   #9
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjole på vinterbryllup

Slår et slag for gjenbruk selv om noen kan ha sett kjolen før. Den er vel like fin uansett.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-21, 12:30   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjole på vinterbryllup

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Slår et slag for gjenbruk selv om noen kan ha sett kjolen før. Den er vel like fin uansett.

Absolutt, men jeg føler at ingen av dem passer i et vinterbryllup. Jeg har «mange» som er sorte og fet kan jeg ikke ha i bryllup. Jeg har «mange» grå og jeg vil gjerne ha noe festligere, mange av dem har ikke noen erme og jeg har en hudsykdom (granuloma annulare) som jeg akkurat nå har på overarmene. Ikke noen krise på noen måte å vise det, men huden blir skrukkete og ser litt rød og rynkete ut og det gjør ikke noe om det skjules ved en anledning som dette.

Resten er enten noe jeg ikke har lyst å ha på meg ved en anledning som dette eller for sommerlig/kaldt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-21, 12:54   #11
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjole på vinterbryllup

Jeg handler alt på Tise, ofte nytt eller knapt brukt, særlig kjoler er lurt å sjekke der. Man kan jo prøve i butikk om man hat mulighet og deretter sjekke Tise.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-21, 13:16   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjole på vinterbryllup

Floyd har denne i ulike farger

https://www.floyd.no/soaked-in-luxur...-martini-olive

Denne er ny, og også tilgjengelig i ulike farger og både kort og lang

https://www.floyd.no/floyd-kjole-tui-mara-army-green

Generelt har jeg stor glede av å ta med en off-the-rack til en god skredder/ systue og få den justert i liv/ byste. Det er stor forskjell for noen få hundrelapper når en som kan det, justerer et plagg. Sitter bedre, ser bedre ut.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no