Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilken Norrøna-jakke vil du anbefale meg?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-21, 14:12   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken Norrøna-jakke vil du anbefale meg?

Jeg leter fortsatt etter favorittjakka til turbruk. Den skal brukes i skogen og på fjellet, først og fremst på høst- og vårhalvåret. Den må tåle litt regn, være vindtett, men ikke veldig klam.

Jeg har prøvd ut en god del jakker, en del blir for klamme, noen (Bergans for eksempel) blir for stive, noen har feil passform. Nå har jeg bestemt meg for å teste ut Norrøna etter å ha fått mange anbefalinger om det. Men hvilken Norrøna-jakke vil passe mitt bruk, tror dere?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 14:23   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken Norrøna-jakke vil du anbefale meg?

Jeg syns alle skalljakker er stive i starten da, de må gås inn før de blir behagelige.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 15:02   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Norrøna-jakke vil du anbefale meg?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg syns alle skalljakker er stive i starten da, de må gås inn før de blir behagelige.

Det er mulig, men jeg har hatt Bergansjakker lenge uten at de har blitt veldig merkbart mindre stive.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 15:23   #4
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken Norrøna-jakke vil du anbefale meg?

Du vil ha en Falketindjakke. Den er lett og myk, knitrer og bråker ikke- samtidig som at den er helt vanntett.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 16:14   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Norrøna-jakke vil du anbefale meg?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Du vil ha en Falketindjakke. Den er lett og myk, knitrer og bråker ikke- samtidig som at den er helt vanntett.

Takk for tips! Hvordan er den i størrelsen? Har prøvd en Trollveggen-jakke som jeg synes var litt stor. Er Falketind også det?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 16:16   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken Norrøna-jakke vil du anbefale meg?

Jeg har Trollveggen og er veldig fornøyd med den. Kjøpte min i 2017 da så den har nok blitt forandret litt siden.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 16:19   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Norrøna-jakke vil du anbefale meg?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har Trollveggen og er veldig fornøyd med den. Kjøpte min i 2017 da så den har nok blitt forandret litt siden.

Takk! Jeg har prøvd den som heter Trollveggen dri3, tror jeg. På nettsiden til Norrøna har de bare en som heter Trollveggen Gore-tex pro light eller noe. Vet ikke om de kan sammenliknes på noe vis. Det virker som om sistnevnte er dyrest.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 16:22   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.899
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken Norrøna-jakke vil du anbefale meg?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Takk for tips! Hvordan er den i størrelsen? Har prøvd en Trollveggen-jakke som jeg synes var litt stor. Er Falketind også det?

Generelt synes jeg Norrøna er mindre i størrelsen enn Bergans.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 16:25   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken Norrøna-jakke vil du anbefale meg?

Min er ikke GORE-TEX så førstnevnte er nok mer lik.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 17:19   #10
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Hvilken Norrøna-jakke vil du anbefale meg?

Samboeren min kjøpte seg Falketind i sommer og er kjempefornøyd. Jeg prøvde også Falketind men den passet ikke meg. Jeg endte med Haglöfs Spitz, ja den bråker litt i starten, men passformen var perfekt og jeg er tørr selv i øspøs.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 17:34   #11
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken Norrøna-jakke vil du anbefale meg?

Jeg har hatt min Falketind i sikkert 5 år. Har ikke erfaring med andre, da.....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 22:19   #12
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken Norrøna-jakke vil du anbefale meg?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Du vil ha en Falketindjakke. Den er lett og myk, knitrer og bråker ikke- samtidig som at den er helt vanntett.

Favoritten her også.

Gore tex - selvfølgelig.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 22:23   #13
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.998
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken Norrøna-jakke vil du anbefale meg?

Jeg hiver meg på anbefalingen om Falketind goretex. Den er relativt tynn og myk, vanntett, og bråker ikke like ille som mange andre jakker. Jeg vil si at den er normal i størrelsen og ikke stor som Bergans.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-09-21, 22:25   #14
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken Norrøna-jakke vil du anbefale meg?

Har du prøvd merket RAB?

Min er stille, mye og behagelig. Bare for å kaste inn et alternativ til.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-21, 20:11   #15
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken Norrøna-jakke vil du anbefale meg?

Takk for alle svar! Jeg får prøve Falketind og krysse fingrene for at det dukker opp en pent brukt på Finn!

Til spørsmålet om jeg har prøvd RAB. Ja, jeg har en Firewall. Den er gul og kul, og jeg bruker den en del, men savnet etter lufting under ermene og en mindre merkelig hette er stort....

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no