Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Deltar barna på organisert idrett/akt. halloween?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-13, 14:27   #81
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Hva med å benytte anledningen til å gjøre noe hyggelig i høstmørket istedenfor å forbanne handelsstanden? Droppe alt hverdagslig mas og kjøring til aktiviteter. Kok en suppekjele og inviter gode naboer til en hyggelig kveld hvor ungene er ute i gata og har det gøy sammen, ringer på hos naboer og koser seg.

Vi har feiret halloween i 9 år, jeg håper tradisjonen fortsetter.

Man kan fint gå julebukk selvom man feirer Halloween, men julebukk er malplassert 31. oktober.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:31   #82
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Veldig enig, Fløyel. Man må ikke kjøpe nye kostymer, man må ikke ha skumle kostymer og man må ikke gå knask eller knep.

Personlig har jeg aldri forstått greia med julebukk, men jeg fnyser ikke av det i sinne og hadde selvsagt ikke nektet å åpne om noen tilfeldigvis skulle finne på å gå julebukk hos oss.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:33   #83
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Julebukk forbinder jeg med drita fulle voksne som går rundt og tigger sprit btw. (Fra bygda hvor mannen kommer fra), veldig skumle nisser som kom med ett tomt glass, satt i sofaen og ikke sa ett ord, så skulle man gjette hvem disse spritdunstende menneskene var. Takke meg til små spøkelser som vil ha godis. :avsporing:

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:36   #84
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Julebukk synest jeg er koselig, og forbinder det ikke med drita fulle folk heldigvis.

Dessverre tror jeg denne tradisjonen er dalende.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:41   #85
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Dessverre tror jeg denne tradisjonen er dalende.

Har den ikke vært dalende de siste 30 årene tro? Det var nesten ingen som gikk julebukk da jeg var liten. Tror jeg var med på det et par ganger da jeg var bitteliten, og det kom sjelden julebukker på døra hos oss. Mulig det er en tradisjon som har levd lenge i enkelte deler av landet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:42   #86
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Har den ikke vært dalende de siste 30 årene tro? Det var nesten ingen som gikk julebukk da jeg var liten. Tror jeg var med på det et par ganger da jeg var bitteliten, og det kom sjelden julebukker på døra hos oss. Mulig det er en tradisjon som har levd lenge i enkelte deler av landet.

Jeg kom flyttende fra et tettsted utenfor Oslo til ei lita bygd i innlandet på åttitallet og hadde aldri hørt om julebukk før jeg flyttet dit.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:43   #87
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Julebukk forbinder jeg med drita fulle voksne som går rundt og tigger sprit btw. (Fra bygda hvor mannen kommer fra), veldig skumle nisser som kom med ett tomt glass, satt i sofaen og ikke sa ett ord, så skulle man gjette hvem disse spritdunstende menneskene var. Takke meg til små spøkelser som vil ha godis. :avsporing:

Den type julebukk tror jeg ikke jeg heller hadde likt.
Hva blir man da tro, når man ikke liker (er redd for er vel riktigere) Halloween OG ikke liker (noen former) julebukk.......

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:45   #88
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg kom flyttende fra et tettsted utenfor Oslo til ei lita bygd i innlandet på åttitallet og hadde aldri hørt om julebukk før jeg flyttet dit.

Jeg har inntrykk av at det er noe min foreldregenerasjon drev med. Og nå er jeg ikke så veldig ung lenger heller, så jeg tror jeg vil kalle det "gamle dager".

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:48   #89
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Jeg gikk julebukk som barn. En kort båttur unna Oslo.

Vi var en vennegjeng som kledde oss ut som nisser og sang en julesang når døra ble åpnet. Jeg likte å synge, så jeg syntes det var veldig stas (og sang sikkert like høyt som de 4 andre tilsammen ). Vi fikk godterier eller kaker av de aller fleste.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:50   #90
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Det er i alle fall en tradisjon som startet for lenge siden. Og en del unger gjør det ennå, både i bygd og by tenker jeg.

http://no.wikipedia.org/wiki/Julebukk

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 14:50   #91
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Jeg husker jeg ble litt skuffet de gangene jeg fikk frukt.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:29   #92
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Lillebror skal på fotballtrening, og går knask og knep med bikkja, storebror og meg etterpå. Det blir sent, men vi er ville og gale.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 15:48   #93
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Vi gikk alltid julebukk når jeg var liten.

Det som er greit med Halloween er at man vet når de kommer, julebukkene kan jo dukke opp når som helst. Kan ikke rote i gangen eller surre rundt i pysj på dagesvis.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 16:27   #94
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Her i Bergen går vi nyttårsbukk. Jeg trodde hele oppveksten at julebukk og nyttårsbukk var det samme. Det er alltid masse nyttårsbukker ute og går her, før middagen på nyttårsaften.

Ang. høsttakkefest her i Norge, så har jeg aldri vært borti det, eller lært noe om det. Og jeg er så historieløs at jeg ikke ante noe om indianerhistorien. Det jeg mente var bare at jeg vil ha en høst(takke?)fest, med kalkun og valdorfsalat, og venner/familie, og hygge. Jatakk til til hyggelig positiv feiring i høstmørket.

St. Michael sier dere ... Har det noe med lysfesten som steinerbarnehagen holder om høsten?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 17:24   #95
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Vanligvis ville frøkna få slippe øvelse, men nå er det kort tid til premiere og da møter man opp.

Jeg ser ikke problemet med å feire Halloween. *forengangsskyldikkesurpompmamma*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 17:54   #96
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men kan vi ikke lage vår egne tradisjoner da i stedet for å la kommersielle krefter bestemme hvilke utenlandske tradisjoner vi skal feire? For det er jo ikke tilfeldig at det er Halloween og Valentine vi har tatt til oss. Jeg hater ikke Halloween men jeg hater at vi så lett lar oss kjøpe. (Og jeg synes ikke det er en inkluderende feiring, på skolen vår er det kidsa med de fine kostymene som går Halloween men nå mener jeg ikke det er grunnen til at vi ikke skal feire).

Hvorfor finne opp kruttet på nytt når det finnes en kjekk tradisjon vi kan adoptere. Det som virkelig gir meg kula er når det skal lages en norsk tradisjon som skal være såååå mye bedre enn det teite andre gjør. Som "hallo venn".

For alt i verden, jeg var en av de skeptiske. Men jeg har bodd i USA, sett hva det er, og synes virkelig Halloween er kjekt. Hvor mye man gir etter for kjøpepresset er opp til en selv. Men en fest er det få som har vondt av.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 18:05   #97
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Kunne ikke vært mer enig Mifrid Halloween er ikke bra nok for oss her på berget, så derfor lager vi heller vår egen 'Hallo Venn'. Meget oppfinsomt

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 18:12   #98
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Og hvorfor i alle dager skal de ha "hallo venn" akkurat samme dag som halloween? Også flere som skal dit påstår de ikke liker eller feirer halloween? Det rimer ikke helt i mitt hode siden dette er samme dag.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 18:16   #99
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Jeg tror helt oppriktig at om 15-20 år+, når våre barn er voksne og evt. får barn selv, vil i hvert fall barna deres sikkert le seg ihjel av "den surmaga generasjonen som var sånn imot Halloween". Tradisjonen er jo garantert kommet for å bli, og vil nok bare bli større og større, og våre barnebarn vil jo sannsynligvis vokse opp i et samfunn der Halloween er helt etablert og vanlig å feire.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 18:18   #100
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deltar barna på organisert idrett/akt. Halloween?

Det tror jeg du har helt rett i DD

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no