Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-10, 16:15   #1
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

Jeg er jo førskolelærer og jobber vanslig vis i barnehage, men har et lite ønske om å bli fotograf.

Har lekt litt med tanken på å ha en ekstra inntekt som barnehagefotograf.
Jeg liker veldig godt å jobbe med barn, og det som gir meg mest for tiden som sykemeldt er å leke med kamera.

Annet enn klare gruppe bilder hvor alle ser i kamera, hva mer kunne dere tenkt dere fra barnehage bilder?

Jeg tenker litt i rettningen av å være noen timer på avdelingen og ta bilder av barna der de er. For det er først da det er bilder av barna i barnehagen for min del.

I morgen skal jeg ta med meg kamera på jobb igjen. Går i aktiv sykemelding så legger dagen litt opp selv. Blir en del protretter av barna i lek da

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 16:19   #2
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

"Der de er" synes jeg er viktig. Det er da du får de beste bildene. Bruker mye tid på gulvet med gutten min, det gir knallgode bilder.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 16:27   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

Jeg får masse fine bilder av barna i barnehagen og min egen når jeg tar bilder mens jeg er med i leken. Synes bildene gir meg mye mer i ettertid da.







Noen eksempler jeg fant.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 16:30   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

Det aller beste er hvis jeg kunne fått en serie bilder av barna mens de leker og gjør det de liker å gjøre i barnehagen. Gjerne 3-4 ulike bilder der de er i sitt rette element. Mins ett må vel duge til julegaver.

Det samme med gruppebildet egentlig, jeg skjønner jo at det er en utfordring, men _litt_ mer spennende komposisjon enn barna i 2 rekker med de voksne stående på sidene er en fin ting.

Og så hadde det vært fint å kunne bestille bilder i portrettstørrelser uten å få 100 rare produkter/småbilder/dårlige sorthvittvarianter/kalendere - i det hele tatt. De fleste ønsker vel ett bilde til seg selv om ca 4 litt mindre portretter til besteforeldre + gruppebilde.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 16:32   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

Ja hva er det med sort hvit /farge i alle mulige størrelser?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 16:38   #6
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

Fine bilder Isolde! Noe sånt hadde jeg satt mer pris på enn mark på stol med et påklistret smil. Stor valgfrihet teller også selv om det krever mye av den som skal organisere/produsere.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 16:57   #7
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

Jeg vil ikke ha pene utstilte barn med pene klær når jeg skal ha barnehagebilder, de siste årene har vi brukt en som tar bilder der barna er og de bildene er helt fantastiske. Foreldrene er også strålende fornøyd.

Utebilder med en flekk på nesa, da er de garantert på min vegg!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 18:12   #8
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

Barnehagen vår bruker en fotograf som er der i flere uker og tar bilder i lek både inne og ute. De blir fantastiske og man bestiller bare de man vil ha, i fornuftige størrelser.
Vi er kjempefornøyd og har allerede planer om å få lurt inn storebror til søskenfotografering til høsten selv om han da er begynt på skolen.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 18:19   #9
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

Det var kjempefine bilder, Isolde! Sånne bilder kunne jeg heller ha tenkt meg istedenfor de standardbildene som blir tatt.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 18:23   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

Eg har veldig sans for bilder av barn ute, gjerne ute i naturen. Helst sommar eller haust.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 18:24   #11
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

Jeg kunne godt tenke meg utradisjonelle barnehagebilder, men jeg liker at ansiktet vises godt da.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 18:24   #12
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

Jeg hadde satt veldig pris på "actionbilder" av barn i lek. Det er da man virkelig ser barnet. Ikke slik som når de sitter oppstilt på en stubbe. :har akkurat fått barnehagebilder selv:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 18:25   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

For eksempel barn i tre som kikker frem mellom greinene er flott. Gitt at det er et barn som liker å klatre. Eller barn på trehjulssykkel. Når jeg skal ha barnehagebilder, vil jeg ha minst ett bilde hvor barnet ser inn i kamera, ikke bare situasjonsbilder som de over. Selv om de også er hyggelige.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 18:28   #14
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

Hun her har barnehagen min brukt noen ganger, fantastisk bilder av barn i naturlig lek. http://www.fixdal.no/lena_galleri/barnehage/

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 18:40   #15
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

Det var veldig fine bilder Krem. Var den typen bilder jeg tenkte mest på.
Prøver å finne noen sånne bilder jeg har tatt som ligger på nett, men alle er av andre enn mitt eget barn.

Fant noen, men han har en tendens til å ikke se i kamera:




Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 18:54   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

I fjor hadde vi en fotograf som spurte hver av ungene hva de likte å gjøre, også tok de bilder av det. Alle bildene ble tatt ute, og absolutt alle var fantastiske. Borte var de ekle linuleumsbakgrunnene med rare skygger i ansiktet og snåle smil. Ungene var genuint lykkelige og man kunne omtrent høre latteren gjennom bildene.

Sønnen min ble tatt blder av oppe i et tre, både nærbilder, og fra livet og opp. Andre barn satt på sykler, husket og danset.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 18:58   #17
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

Det hørtes ut som en fotograf som tar barna på alvor.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 19:06   #18
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

Av gruppebilder, har vi vært mest fornøyd med bilder der gjengen har dratt i studio. Da har de fotografert barna liggende på magen, tatt bilder av 2-3 i slengen og satt sammen dette til et avlangt gruppebilde der de alle ser i kamera. Siden de fotograferer gruppevis og setter sammen, blir det forholdsvis vellykkede bilder av alle barna.

Det beste portrettbildet fikk vi da fotografen fulgte barna gjennom en hel dag, og tok bilder av barna i vanlige akiviteter. Det ble et par veldig gode bilder, og de var veldig "Lillemor".

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 22:02   #19
Abeline
Aktiv
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 102
Abeline har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

Jeg liker bilder av barna i sitt rette element, en viktig faktor for at jeg skal like bildene er at øynene er i fokus (skarpe).

Abeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 22:18   #20
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skulle et barnehagebilde innehold for at det skulle vært noe ekstra?

Jeg vil gjerne ha bilder hvor barna er i lek,gjør noe de liker osv.
Jeg liker ikke oppstilte bilder.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no