Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Gruppefotografering på Solastranden

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-10, 20:19   #1
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Gruppefotografering på Solastranden

Jeg har fått mitt første "fotografoppdrag".

Søsteren min og venninnegjengen har lyst til å få tatt noen gruppebilder, og har vurdert fotograf. Men det koster jo penger, så søs spurte meg om jeg var interessert i oppdraget, hvilket jeg selvsagt er.

Så da trenger jeg litt ideer. Hvordan bør de kle seg? Hvordan bør jeg tenke oppstilling/posering? Vinkler? Mot havet? Mot sanddynene? Begge deler?

Tenkte at jeg kunne ta flere forskjellige typer bilder i forskjellige vinkler, og med forskjellig "feeling". Noen tøysebilder, noen "kunstneriske" (om jeg skulle få det til) osv.

Alle tips, råd og ideer mottas med stooor takk. Om dere har eksempelbilder hadde det vært ekstra fint.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 20:21   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruppefotografering på Solastranden

En ide jeg har er å ha alle jentene stående med ryggen mot kameraet, gjerne i solnedgangen, med bukse/skjørt brettet opp, litt ute i vannet. Hadde det vært noe?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 20:37   #3
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruppefotografering på Solastranden

Akt.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:24   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruppefotografering på Solastranden

Husk at vist du tar bilde mot solen må du bruke blits.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:27   #5
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruppefotografering på Solastranden

Fullstendig oppbrukt, men jeg synes det er pent med lyse jeans (gjerne med oppbrett) og hvit skjorte på gutter/menn og hvite kjoler på jenter/damer. Classic klisje

Men ikke for mørke farger på klær, tenker jeg. Lyse, lette sommerklær som gjerne flagrer litt om det er vind. Barbeint seffers.

Stable alle på rekke og rad, eller bare et par tre stykker - og ta bilde av bare, sandete føtter der bakgrunnen er ufokusert.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:36   #6
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruppefotografering på Solastranden

Få dem til å late som om de er ei jentegruppe á la PCD, TLC, All Saints og den sorten, og få dem til å posere som om det var coveret på plata elle promobilde for videoen.
Med en god porsjon humor, seff.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 01:49   #7
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruppefotografering på Solastranden

Er det bare sand og ikke steiner der? Synes det er fine bilder der folk går/balanserer/klatrer på steiner.
Om det er på kvelden og litt mørkt kan det være kjempefint med hvite/lyse klær, som gjerne kan flagre litt i vinden hvis det er det.
Om dagen synes jeg det kan være fint med litt mere fargerike sommerklær.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 01:59   #8
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruppefotografering på Solastranden

Kopiere en av statuene i Vigelandsparken!

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no