Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

De som ikke burde fått barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-09, 23:03   #21
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: De som ikke burde fått barn

Jeg har også til stadighet møtt barn som jeg mener burde hatt langt drastiske tiltak enn de har hatt.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 23:05   #22
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De som ikke burde fått barn

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg leste artikkelen i BT, og han (hvem det nå var) hadde jo noen poenger der. Generelt synes jeg at hensynet til foreldrene veier tyngre enn hensynet til barna. Det bør det ikke gjøre! Terskelen for å rapportere (fra f.eks skole eller barnehage) må bli mye lavere. Selv møter jeg ofte barn som er "under barnevernet," men de bor fremdeles hos foreldre. Ofte tenker jeg at de ikke burde gjort det, men det er vanskelig å si noe når barnevernet tross alt er inne i bildet.

"Det biologiske prinsipp" er tillagt svært stor vekt i barnevernloven, slik at loven med tilhørende forskrifter har blitt en foreldrevernlov mer enn en barnevernlov. Satt på spissen kan man si at barnevernet ikke får Fylkesnemndas tillatelse til å ta barn bort fra foreldrene før man kan bevise uten rimelig tvil at barna har blitt ødelagte. For barnevernet oppleves det i mange tilfeller fortvilende at dårlige foreldre har et sterkere vern enn barna de ødelegger.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 23:22   #23
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke burde fått barn

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

"Det biologiske prinsipp" er tillagt svært stor vekt i barnevernloven, slik at loven med tilhørende forskrifter har blitt en foreldrevernlov mer enn en barnevernlov. Satt på spissen kan man si at barnevernet ikke får Fylkesnemndas tillatelse til å ta barn bort fra foreldrene før man kan bevise uten rimelig tvil at barna har blitt ødelagte. For barnevernet oppleves det i mange tilfeller fortvilende at dårlige foreldre har et sterkere vern enn barna de ødelegger.

Jepp. I det minste burde de ha skiftet navn. Det er ikke bare barnevernet det er fortvilende for. Jeg tror de fleste som jobber med barn/unge har sett mange eksempler på fullstendig uegnede foreldre og barn som lever under tragiske forhold.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no