Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Parfymen

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 11:31   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Parfymen

I går så jeg filmen. Jeg var veldig spent, som jeg alltid er når jeg skal se filmatisering av en bok jeg har likt godt. Og det gikk som det pleier; jeg ble skuffet. Jeg syntes skuespilleren var en bra Jean-Baptiste. Men så kjedelig at de snakket engelsk! Det hadde vært mye mer stemningsfullt med fransk tale. Og så syntes jeg ikke de fikk ordentlig frem poenget med at Jean-Baptiste manglet lukt. At han sniker seg rundt i rommet til mennesker som sover uten å bli oppdaget må da virke litt rart for de som ikke har lest boken. Samt ikke minst poenget med at Druoit (het han ikke det?) plutselig blir så vennlig stemt mot ham når Jean-Baptiste søler en dråpe parfyme på hånden sin. Får man det med seg dersom man ikke kjenner boken? Det jeg likte ved filmen var at den var passe mørk. Og så likte jeg kulissene.

(Det er for øvrig en skikkelig killer for stemningen når man havner ved siden av irriterende kvinnemennesker som sitter og akker og oier seg, og stønner herreguuuudsåteit. Hvordan kan det ha seg at voksne mennesker ikke klarer å holde kjeft gjennom en spillefilm? )

Er det noen som er enige i kritikken? Eller uenige? Likte du den? Få høre!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:12   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Parfymen

Jeg elsker boka. Og likte filmen veldig veldig godt. Jeg syns den fikk frem stemningen i boka på en imponerende måte. Stemningen slik jeg har sett den for meg. Jeg syntes ikke sluttscenene var optimale, men de var ikke dårlige de heller. Han som hadde hovedrollen var akkurat passe sær(egen).

Jeg lurte også veldig på hva de som ikke har lest boka synes. Men det med manglende lukt syns jeg da de fikk frem? Eller husker jeg feil?

Jeg skal både lese boka og se filmen flere ganger. De treffer meg begge. Og selve ideen "hva kan man bevare lukten av" er absurd facinerende.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:29   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfymen

Snakker de ikke fransk?

Jeg likte boka, men har ikke noe ønske om å se filmen. Både fordi den ikke har fått så gode kritikker og fordi som du sier så tror jeg ikke de greier å fange akkurat det jeg likte med boken. Også må det jo være en ganske ekkel film?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:33   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Parfymen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Også må det jo være en ganske ekkel film?

Eklere enn boka. Men ikke sånn at jeg måtte snu meg vekk. Tristere enn boka. I allefall i begynnelsen. Til tider morsom - og det var ikke boka slik jeg husker den.

Jeg er virkelig overasket over det - men jeg likte faktisk filmen

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no