Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

40-årslag

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-11, 00:45   #1
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

40-årslag

14. mai blir jeg 40 år og jeg skal ha 40 års lag.
Det blir den dagen også, siden det er en lørdag.

Hvor lang tid før bør jeg sende innbydelsen? Har bare bedt forlk til barnedåp før. (og noen 30 års lag, men det er da 10 år siden)

Noen forslag til mat?
Tenkte litt på koldtbord, men med litt mere tapasinspirerte retter.
Men med tanke på at det fort kan bli rundt 30 gjester, så har jeg lyst til å gjøre det litt enkelt også.

Så til det med drikke.
Jeg tenkte å holde vin, øl og mineralvann til maten i tillegg til cognac og likør til kaffen og at gjestene har det de vil drikke resten av kvelden selv.
Er det ok?

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 07:02   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40 års lag.

Send ut invitasjonene i god tid. Gjerne en kort melding nå med tips om å sette av dagen.

Det er ok å be gjestene holde all drikke selv, for den del, så det opplegget du skisserer er helt uproblematisk. Det bør stå i invitasjonen og ikke komme som et tillegg på SMS, dog.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 09:05   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40-årslag

Du kan godt sende ut et varsel nå. Så får folk anledning til å prioritere dagen. Det er jo i tilknytning til en "langhelg" hvis man ikke er veldig opptatt av å feire 17. mai på hjemplassen.

Det er greit med tapas. Det er godt og folk kan selv velge det de liker.

Når det gjelder drikke så er det stuerent å gjøre akkurat det du ønsker. Bare det gis beskjed ved invitasjonen. Jeg tror at all alkohol du står for kommer som en positiv overraskelse (men jeg er foreløpig bare kjent med 30-årslag og det er kanskje litt anderledes?).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 09:21   #4
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40-årslag

Kva gjorde vi da? Hm... Invitasjon vart sendt ut tre veker før. Mat var fingermat slik at vi slapp findekke til så mange menneske. Og så hadde vi etter svigermors ønske kakebord etterpå. Vi hadde vin og øl til maten og konjakk/baileys til kaffien. Og sjølvsagt musserende til velkomst. Lykke til, det er så gøy å lage fest!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no