Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

40-årsfest - trenger ideer

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-15, 09:39   #1
shirajenta
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 20
shirajenta har et hav av muligheter foran seg
Stort smil

40-årsfest - trenger ideer

Planlegger dobbelt 40 års lag for meg og mannen. Trenger ideer til mat, underholdning, pynt, osv.

Alt jeg vet er at vi skal ha det hjemme (har ganske stor stue) og at det skal være i slutten av mai. Kan også være ute om været tillater det.
Blir vel en gjeng på ca 40 stk tenker jeg.

Har lurt på å leie inn en bartender og kjøpe inn haugevis av ingredienser.

Har tenkt at kanskje alle skal ta med seg en rett. Noen andre som har noen ideer eller erfaringer? Fyr løs!

shirajenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 09:57   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40-årsfest - trenger ideer

Har dere plen? Hvis du bor på en kant av landet der temperaturene er greie i mai, så anbefaler jeg et stort partytelt på plenen. Godt å være ute når man er så mange.

Hvor classy skal dere kjøre? Er det aktuelt med grilling? Eller er det hvit duk og andebryst?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 10:27   #3
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40-årsfest - trenger ideer

Partytelt utenfor huset? Det kan jo være skitavær i mai.

Folk er jo forskjellige, men dette tenker jeg:
Det må være nok og god mat. Jeg hadde koldtbord der jeg lagde det meste selv og hadde retter som kunne lages på forhånd. Jeg fikk en venninne til å hjelpe meg dagen før, og kjøttboller og svinenakke sous vide til pulled pork hadde jeg laget på forhånd.
De gjestene som bodde i nærheten ble bedt om å ta med en rett. Jeg ba ikke om noe spesielt, og det fordelte seg fint.

Jeg leide inn tre studenter som hadde matlagingserfaring fra studenthuset i byen, og de tok seg av servering av aperitiff, koldtbord, rydding og oppvask, kaffekoking og kakeservering.

Jeg hadde ta-med-drikke-selv, leide et lokalt samfunnshus og hadde stereoanlegg med spilleliste fra Spotify.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 10:40   #4
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40-årsfest - trenger ideer

Henge for inspirasjon!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 11:16   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 40-årsfest - trenger ideer

Det kuleste förtiaarslaget jeg har vaert i, var et temaparty med mottoet "Helter fra din ungdom". Man skulle altsaa kle seg ut som pop-, sport-, skuespiller- eller whatever fra den tiden. Vi kom som alt fra Abbajenter, tennisspillere, Pippi, ninjas, Fame-stars, prinsesser osv. Stemningen stod i taket fra 1. minutt. DJ-en passet selvsagt paa aa spille passende musikk for dem som var popstjerner. Det var rett og slett genialt. Mange av gjestene hadde vaert skeptiske paa forhaand, men det ble kanonbra. Mat og drikke fikk vi ogsaa, men det var fullstendig underordnet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 12:02   #6
shirajenta
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 20
shirajenta har et hav av muligheter foran seg
Kul

Sv: 40-årsfest - trenger ideer

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Har dere plen? Hvis du bor på en kant av landet der temperaturene er greie i mai, så anbefaler jeg et stort partytelt på plenen. Godt å være ute når man er så mange.

Hvor classy skal dere kjøre? Er det aktuelt med grilling? Eller er det hvit duk og andebryst?


Ja, vi har plen. Og kan være ut. Lurte på det - og så kjøpe sånne lysslynger som man henger i taket for litt god stemning. Sånn som dette:

http://lindaslilleverden.no/kjendisb...the-woweffekt/

Ikke så classy, men tenkte at vi ikke skulle ha så mye jobb med maten. Måtte leid inn en "grillmester" da

shirajenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 12:06   #7
shirajenta
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 20
shirajenta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 40-årsfest - trenger ideer

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Partytelt utenfor huset? Det kan jo være skitavær i mai.

Folk er jo forskjellige, men dette tenker jeg:
Det må være nok og god mat. Jeg hadde koldtbord der jeg lagde det meste selv og hadde retter som kunne lages på forhånd. Jeg fikk en venninne til å hjelpe meg dagen før, og kjøttboller og svinenakke sous vide til pulled pork hadde jeg laget på forhånd.
De gjestene som bodde i nærheten ble bedt om å ta med en rett. Jeg ba ikke om noe spesielt, og det fordelte seg fint.

Jeg leide inn tre studenter som hadde matlagingserfaring fra studenthuset i byen, og de tok seg av servering av aperitiff, koldtbord, rydding og oppvask, kaffekoking og kakeservering.

Jeg hadde ta-med-drikke-selv, leide et lokalt samfunnshus og hadde stereoanlegg med spilleliste fra Spotify.

Lurt å leie inn studenter!

Tenkte kanskje å lage en lukket gruppe på FB hvor man kan skrive inn hva man skal lage - så ikke alle lager det samme. Og ikke de som kommer langveisfra, nei. Skulle leie lokalet, men det var gammelt og ikke koselig - og de fine lokalene er fulle. Så det blir hjemme.

shirajenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 12:08   #8
shirajenta
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 20
shirajenta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 40-årsfest - trenger ideer

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Det kuleste förtiaarslaget jeg har vaert i, var et temaparty med mottoet "Helter fra din ungdom". Man skulle altsaa kle seg ut som pop-, sport-, skuespiller- eller whatever fra den tiden. Vi kom som alt fra Abbajenter, tennisspillere, Pippi, ninjas, Fame-stars, prinsesser osv. Stemningen stod i taket fra 1. minutt. DJ-en passet selvsagt paa aa spille passende musikk for dem som var popstjerner. Det var rett og slett genialt. Mange av gjestene hadde vaert skeptiske paa forhaand, men det ble kanonbra. Mat og drikke fikk vi ogsaa, men det var fullstendig underordnet.

Har utkledningsfest hver sommer. Er supermoro og blir spesielt mye latter den første timen når folk ankommer, men vi hopper over det her. For det er de samme som ikke kommer hvert år. Så de kan slippe å kle seg ut i 40 års laget.

Lurte på å ha lyslenker i taket. Om det nå blir ute eller inne. Får kjøpt sånne fine.

shirajenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 12:10   #9
shirajenta
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 20
shirajenta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 40-årsfest - trenger ideer

Fikk servert en skikkelig god velkomstdrink på nyttårsaften, men mye jobb. Lurte heller på å lage en stoooor punsjbolle hvor man omtrent forsyner seg selv. Noen oppskrifter??

shirajenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 14:18   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40-årsfest - trenger ideer

Som sagt, folk er forskjellige, men jeg synes utkledning ikke er så supergøy. :underdriver:
Jeg har til og med droppet å dra i et førtiårslag da jeg forsto det skulle være utkledning.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 14:24   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 40-årsfest - trenger ideer

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Som sagt, folk er forskjellige, men jeg synes utkledning ikke er så supergøy. :underdriver:
Jeg har til og med droppet å dra i et førtiårslag da jeg forsto det skulle være utkledning.

Da vil jeg tro at du ikke var så veldig keen på å feire jubilanten i utgangspunktet?

Om Hønni hadde bedt deg til karnevalsfeiring, vil jeg tro du hadde troppet opp med fjør i hatten og morobriller og ropt woohoo!! på tur inn døren.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 17:14   #12
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 40-årsfest - trenger ideer

Opprinnelig lagt inn av shirajenta, her.

Har utkledningsfest hver sommer. Er supermoro og blir spesielt mye latter den første timen når folk ankommer, men vi hopper over det her. For det er de samme som ikke kommer hvert år. Så de kan slippe å kle seg ut i 40 års laget.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Som sagt, folk er forskjellige, men jeg synes utkledning ikke er så supergøy. :underdriver:
Jeg har til og med droppet å dra i et førtiårslag da jeg forsto det skulle være utkledning.

Jeg synes at det er de som inviterer og fyller aar som skal faa bestemme hva slags bursdagsfest de vil ha. At folk dropper aa komme pga type bursdag, synes jeg er spesielt. Om jeg ikke liker grillmat, skulle jeg droppet aa komme et sted fordi de skulle grille? Eller fordi jeg ikke liker aa pynte meg, holder jeg meg hjemme fra en fest med dresscode smoking/mörk dress. Hvor gaar grensen, liksom?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
40-årsfest, 40-årslag


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no