Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Dere som syr klær selv ...

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-09, 22:12   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som syr klær selv ...

Blir det noe billigere? Sparer man noe på dette, eller er premien "bare" klær som ikke alle har?

Må si jeg virkelig skulle ønske jeg kunne sy, når jeg ser hva dere tryller frem her inne... (trodde aldri jeg skulle si det).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 22:16   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som syr klær selv...

Hvis man ikke regner arbeidstid så blir det billigere, men det er nok ikke akkurat drivkraften i våre dager. Da min mor var småbarnsmor så var det økonomien som var drivkraften.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 22:16   #3
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som syr klær selv...

Tja, det er jo en del billig stoff å få kjøpt og bruker man det blir jo plaggene billige. Men legger man til den tiden det tar å sy, blir det ikke jo ikke billig.
Slike fleecekjoler som jeg har sydd og som Elinblue har koster rundt 100 lappen i stoff, men det tar jo brått noen timer å sy en slik da.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 22:17   #4
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som syr klær selv...

Ja, Veronal sa det.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 23:40   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som syr klær selv...

Ok, men er det litt morro og man får unike ting, så er det jo verdt det. I allefall når stoff ikke koster allverdens heller....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 23:43   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

jeg surfer rundt på sysider i ren misunnelse av de som kan sy, så her kommer et økonomisk og miljøvennlig tips:

Hvordan sy en kjole av en skjorte.

(fremdeles er det vel billigere å kjøpe om man regner inn tiden tror jeg...)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 23:44   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Hallo. Jeg er student.. Tid teller ikke.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 23:56   #8
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Nå syr ikke jeg så mye lengre, men da jeg studerte gjorde jeg mye det, og da var nok noe av motivasjonen økonomi, i tillegg til det faktum at jeg fikk akkurat det jeg ville ha som ingen andre hadde, skreddersydd til meg selv. Dette var tidlig på 90-tallet og snittet på klærne i butikken var mildt sagt ganske uformelig, så med min timeglassfigur (det var en gang...), så var det bedre å sy klærne selv.

Nå har jeg mindre tid, og bedre råd, så nå syr jeg ikke så mye, og med mindre det er snakk om ballkjoler, bunad, dåpskjoler eller sånne mer spesielle plagg, så tar jeg meg ikke tid til det.

Når det er sagt, så har jeg så mye stoff liggende, at jeg helt gratis kunne sydd en hel kolleksjon med klær. Derfor har jeg gitt meg selv stoffkjøpeforbud til jeg har klart å begrense lageret en del.

I dag er det billigere å kjøpe klær på H&M enn å sy selv, spesielt når man regner inn arbeidtiden, men ikke bare da heller.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 23:59   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Men man kan feks kjøpe en topp på Vero Moda og sy på litt bånd osv. Skal ofte ikke mye til egentlig....

Tror neppe jeg begynner sy altså. Men skulle virkelig ønske jeg kunne dette.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 00:04   #10
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

jeg surfer rundt på sysider i ren misunnelse av de som kan sy, så her kommer et økonomisk og miljøvennlig tips:

Hvordan sy en kjole av en skjorte.

(fremdeles er det vel billigere å kjøpe om man regner inn tiden tror jeg...)

Det der var jo så godt forklart at selv jeg skjønte det! Om jeg gidder er en helt annen sak …

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 09:43   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Det der var jo så godt forklart at selv jeg skjønte det! Om jeg gidder er en helt annen sak …

skjønner det gjør jeg også, men får det nok ikke til allikevel. Litt som når jeg skulle lære piano. Skjønte jo hva jeg skulle gjøre, men det å få det ut i fingrene var klin umulig.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 11:09   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Hvis man er flink og redesigner, kjøper stoffer på loppis og salg kan det nok bli billigere. Ellers er nok kjedebutikk-klær vel så billig.

Når jeg syr så er hovedmotivasjonen å få noe unikt, i akkurat de fargene, kombinasjonene og stoffene jeg vil.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 10:06   #13
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Jeg skulle også ønske jeg kunne sy! har symaskin, men den står langt inne i et skap. Har tenkt det hadde vært gøy å kunne sy om de klærne jeg ikke bruker lengre. Har endelig innsett at jeg ikke kommer til å bruke dem igjen selv om jeg skulle være så heldig å komme ned i den størrelsen igjen. Har noe med at stilen min har endret seg

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 09:34   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Sydde for nooen år siden brudekjole av tre kjoler til en dame.
Damen var designer hos en kjent norsk kjede, og det var fryktelig stas å bli betrodd oppgaven.
Jeg sydde også kjoler til de to småjentene hennes, samt hårstrikk og trakk om en hårbøyle i samme stoffet.
Her sparte hun mye penger fremfor å kjøpe nytt.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 16:35   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Jeg har en driiiiitgammel symaskin. Kan den brukes mon tro?

Den er elektrisk.. tror jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 17:30   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har en driiiiitgammel symaskin. Kan den brukes mon tro?

Den er elektrisk.. tror jeg.

Absolutt.
Har sydd på en slik du tråkker igang og jeg. Alt går altså!!!!

Jeg har blitt så inspirert av ale de flinke og kreative damene her inne at jeg snart setter kurs ut til Stoff og Stil og syr en slik lekker kjole flere har sydd.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 20:29   #17
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Joika: Jeg begynte å sy først i september i fjor, og da sydde jeg på en 40 år gammel maskin. (Så døde den like før jul og jeg byttet maskin, men den fungerte helt flott.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 20:33   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Absolutt.
Har sydd på en slik du tråkker igang og jeg. Alt går altså!!!!

Jeg har blitt så inspirert av ale de flinke og kreative damene her inne at jeg snart setter kurs ut til Stoff og Stil og syr en slik lekker kjole flere har sydd.

Jeg har kjempelyst til å lære, men tviler på at jeg er noe talent. Jeg er ikke tålmodig og jeg er ikke så veldig flink til å være presis. Men jeg har MANGE ideer til hva jeg har lyst til å lage, spesielt av enkle hverdagskjoler...
Hadde også vært gøy å kunne friske opp kjedelige hvite bluser med bånd osv. Det er kanskje et greit "startprosjekt"? Handle inn noen kjedelige topper og friske de opp..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 20:51   #19
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.097
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Et klesplagg fra HM koster mindre enn bare stoffene i kjolene jeg syr til meg selv, så økonomi er definitivt ikke drivkraften.

Det gir meg imidlertid enorm glede å designe noe helt selv.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 20:56   #20
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Da har jeg booket kurs hos mamma til uka. Hun var veldig opptatt av at jeg ikke skulle kjøpe stoffer som var vanskelige å ha med å gjøre og at de ikke måtte være dyre.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no