Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gamle mennesker som sjåfører

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-09, 22:02   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Gamle mennesker som sjåfører

Det har vært en del ulykker der eldre mennesker på 70-80 år har vært årsak til alvorlige bilulykker. Jeg fatter ikke at det ikke blir tatt tak i ang. hvor elendig sjåfør man skal bli før man blir fratatt førerkortet. Jeg har selv vært passasjer hos eldre slektninger som har kjørt bil. Jeg merker at de klarer ikke å få oversikt over trafikkbildet og henge med i det tempoet som trafikken har. De overser ting som skjer langs veien. I ettermiddag var det enda en ulykke. Denne gangen var det en mann på 91 år som kjørte bilen http://www.glomdalen.no/nyheter/article4736305.ece

Alle over en viss alder burde kjøre med en sjåførlærer eller en fra "biltilsynet" for å få vurdert sin kjøreevne. Det holder ikke at legene skal vurdere dette alene. Jeg skjønner at det er snakk om livskvalitet for de eldre, men skal andre dø for deres livskvalitet??

Hva mener dere?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 22:35   #2
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Jeg syns at mange får lov til å ha førerkort alt for lenge. Ja, det er viktig for livskvaliteten til mange. Det å kunne sette seg i bilen og kjøre dit man vil når man vil. Likevel kan ikke det være viktigere enn andre trafikanters sikkerhet. Man kan sette inn tiltak for å øke livskvaliteten feks med TT-kort, hyppigere servicelinjer osv slik at den som må levere fra seg førerkortet kan komme seg ut.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 22:36   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Min far på 77 år har takk og lov en oppegående lege, og han får ikke lov å kjøre bil lenger. Jeg er veldig glad det var legen som tok den avgjørelsen, så jeg som datter slapp å fortelle ham det. Han var slett ikke trygg i trafikken lenger.

Jeg er så absolutt enig med deg i at mennesker over en viss alder bør ha en sjåførlærer eller en som er kvalifisert til å vurdere kjøreevnen i tillegg til fastlegen sin uttalelse. Men - min far hadde faktisk en time med kjørelærer, som uttalte at far kjørte stødig som et fjell og var en dyktig sjåfør. Noen uker etter hadde far så time til vurdering hos geriatriker - mange årsaker til det - hvor de blant annet også testet reaksjonsevnen hans. Far har tre ganger for lang reaksjonsevne enn hva som kreves for å kjøre bil på en trygg måte. Far argumenterte da med at han hadde jo fått skryt av kjørlærer. Legens argument var da at så lenge far kjørte med kjørelæreren, kjørte han i trygge omgivelser, i gater han var kjent, og han slappet av da han visste at læreren ville gripe inn om nødvendig. Ergo ga dette en falsk trygghet og dermed en "sikker" kjøring. Ved en uventet hendelse, se om et barn plutselig løp ut foran bilen, ville far aldri hatt sjans til å reagere i tide til å få stoppet bilen.

Så, det er vanskelig det der. Men takk og lov, far får altså kjøre buss og drosje heretter. :lettet datter:

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 23:14   #4
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Min mor er 64, merker betydlig endringer i hennes kjøreevner. Hun hadde jo klikka i vinkler om jeg hadde sagt noe, men det er helt tydelig ikke hva det var.
Hun nøkker og kjører saktere og mer anspent. Hun skulle snu på en parkeringsplass og det var så krøkkete og vanskelig, tungvint og treigt at jeg ble helt matt,

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 08:54   #5
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Jeg mener at man ikke bør ha lappen for lenge. Her jeg bor har det vært to alvorlige ulykker der eldre mennesker har vært innvolvert. Der lappen har blitt fratatt vedkommende på stedet. Dette var sjåfører over 70 år.

Mange leger er for slepphendte her. Selvsagt finnes det mange friske og oppvakte 70 åringer også, så jeg mener ikke at alle skal miste lappen, men det burde blitt strengere krav til undersøkelser. Det holder ikke bare med oppfriskningskurs med tanke på trafikkregler. Helsetilstand bør vurderes nøye.

Min ekssvigerfar burde ikke hatt lappen etter min mening. Han får ikke med seg ting som skjer på sidene, han stirrer rett frem, er anspent og kjører sakte. Altfor sakte. En dag vil det ende galt. Har tatt det opp med min eksmann, men han vil ikke ødelegge for faren sin. Jeg blir litt oppgitt, for det er snakk om sikkerhet her.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 08:59   #6
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Dei må jo ta nye kjøreprøver etter ein viss alder. Det er ikkje berre legen som bestemmer.

Var eit voldsomt rabalder her, då morfaren min mista lappen. Det blei ein stygg affære. Legen fekk såklart gjennomgå, men og sjåførlæraren som plasserte min då 80 år gamle morfar i ein flunka ny bil med automatgir. Det måtte jo gå galt.

Er ikkje så lenge sidan det var eit dødsulykke her og, med to eldre involvert.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 09:03   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Jeg lo godt her om dagen da jeg og søsteren min nesten tok igjen en Mercedes-olding med barnevognene - hvor lang tid er det mulig å bruke rundt en sving liksom. Men egentlig er det jo bare tragisk at noen som tydelig er livredde for å være ute med bilen får lov til å kjøre.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 09:38   #8
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Jeg har en far på 77 år. Han burde ikke kjøre lengre. Det er legen hans som godkjenner at han kan kjøre. Han er aldri så frisk som når han skal til legen...

Det burde være et system der eldre blir testet på reaksjonsevne, observasjonsevne, vurdering av fart osv.

Min mor på 66 år kjører bra. Det er når de passerer 70 år og vel så det de trenger å følges tett opp, tror jeg.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 09:45   #9
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Jeg tror mange leger kvier seg til å ta fra eldre mennesker førerkortet.

Når det er sagt er det sikkert en haug i alle aldersgrupper som slettes ikke burde kjøre bil.
Og jeg synes vi alle har et ansvar og fortelle noen ( politiet ?) hvis man ser eller opplever bilister over en viss alder som kanskje burde la bilen stå.

Kanskje man burde innføre jevnlige oppkjøringer for alle alderstrinn, med litt ekstra oppfølging for de ferskeste bilistene og de eldste.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 09:46   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Min manns bestemor var rundt 80 da familien sa stopp. Legen lot henne glatt kjøre, men svigerfar beslagla ganske enkelt førerkortet hennes. Besta kunne ikke skjønne at det var noe galt i at hun kjørte: "hun kjørte jo alltid bare i 40, og hun kjørte ikke lenger enn til kirken."

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 10:08   #11
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Min far miset lappen midlertidig etter hjertetrøbbel og blodpropp. Jeg fikk sjokk når spesialisten etter et år ga ham kjøretillatelse igjenn. Uhellet som fulgte var heldigvis ikke med mennesker, og jeg fikk ham til å love meg å stoppe.

Mor hadde lappen altfor lenge. Men legen fikk henne til å kjøre med en kjørelærer frivillig. Da ble det slutt, om motvillig. Legen hadde ikke noen legitim grunn til å nekte henne å kjøre. Det var ikke nok at vi barn var bekymret, når det ikke lå noen sykdom til grunn.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 10:19   #12
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Jeg kjenner at jeg gruer meg til å bli gammel.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 10:24   #13
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

En onkel av meg fikk fratatt kjørekortet etter en lengre periode med sykdom. For å få det tilbake måtte han ta timer med kjørelærer og deretter med en fra biltilsynet. Kjørelærer mente han var godt skikket men min onkel strøk på oppkjøringen med han fra biltilsynet.

De jeg frykter mest i trafikken er personer som går på medisiner som ikke er forenelig med det å kjøre bil.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:27   #14
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Hvordan sier man i fra om slike ting da?
Jeg har en svigermor som jeg mener burde bli sjekket opp i forhold til om hun er i stand til å skjøre sikkert. Men hun er ikke engang fyllt 60.
Hun sier forøvrig hun ikke klarer å lese bøker fordi hun ikke klarer å fokusere på det og konsentrere seg så mye som det trengs. Og da oppfatter jeg det egentlig som at hun i alle fall ikke burde kjøre bil. Det er skummelt å sitte på med henne, så det unngår jeg.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:42   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Jeg tror også det er veldig vanskelig for fastlegene og ta fra eldre mennesker førerkortet. Svigerfar er fastlege og han synes iallefall at dette er kjipt. Mange av pasientene blir veldig lei seg og føler at deres mulighet til å delta på sosiale ting og være selvstendig forsvinner helt og det er jo ganske trist. Veldig mange eldre kvier seg for å bli avhengige av f.eks. barna sine til enkle ting som handling og andre igjen har ikke en gang den muligheten, så jeg forstår dem jo veldig godt. Man er vant til å ha den friheten en bil gir og det er ikke med lett hjerte at man gir det i fra seg.

Samtidig er det jo klart, for min del iallefall, at det er mange eldre som kjører rundt i gatene som aldri skulle hatt lappen lengre. Ikke bare har de problemer med å holde opp farten, ta raske nok beslutninger etc. men veldig mange har jo også begrenset mobilitet og problemer med å kunne få ett godt nok overblikk. Og da blir de jo rett og slett farlige i trafikken.

Senest i dag ble jeg nesten rygget på av en gammel mann(70 ++).
Kom kjørende sakte bortover en 30 sone, og så godt at det sto en bil der på tomgang. Plutselig, da jeg bare var noen meter unna, startet han å rygge. Jeg måtte hive meg på bremsen og hornet, speilblankt som det var sklei jeg jo sakte men sikkert mot hans bil og var bare noen usle cm. unna å få hele fronten min trykt inn. Han kunne ikke ha sett seg bak i det hele tatt og så veldig forfjamset ut over å se meg der-skummelt!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:43   #16
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Jeg er ikke glad i aldersdiskriminering.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:54   #17
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Jeg er ikke glad i aldersdiskriminering.

Ikke jeg heller, men jeg synes ikke det faktum at man blir en dårligere sjåfør dess eldre man blir er diskriminering.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 15:18   #18
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Det er ikke snakk om aldersdiskrimenering Ullmor. Det er snakk om å ha det som skal til for å være en trygg sjåfør.

Jeg tror at det er lettere å forstå at man ikke duger til å kjøre bil dersom en sjåførlærer eller en fra biltilsynet sier det etter en test enn at en lege sier det.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 15:26   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.988
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Det er jo ikke snakk om aldersdiskriminering. Man får jo behandle lappen hvis man er egnet til å kjøre bil.

Men jeg vet ikke helt når den vurderingen bør finne sted. Moren min er ikke 60 engang, men gjør mye rart i trafikken. Hun har blitt verre og verre med alderen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 16:26   #20
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

I den saken du linker til kom jeg en stund etter,så ikke bra ut nei.Hun som kjørte bak sa han hadde bare kjørt rett ut i veien,ikke stoppet en gang. Og det er mye tungtrafikk der. Tragisk.... Men jeg syns de hvert år etter fylte 70 burde ha en "kjøretest".Ikke bare underskrift fra legen,for de aner ikke hvordan de kjører,.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no