Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Krøniken (og andre TV-serier)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-07, 21:23   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Krøniken (og andre TV-serier)

Det må være den beste TV-serien jeg har sett dette tiåret!
Min kjære og jeg har sittet klistret under ALLE episodene over disse 2-3 årene.

Andre serier som jeg har sittet klistret til:
RIGET I+II (90-tallet)
Der elvane møtest (80-tallet)


Vestavind-serien fikk jeg aldri med meg.
Noen som vet om den kan kjøpes på DVD?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 21:30   #2
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Det må være den beste TV-serien jeg har sett dette tiåret!
Min kjære og jeg har sittet klistret under ALLE episodene over disse 2-3 årene.

Andre serier som jeg har sittet klistret til:
RIGET I+II (90-tallet)
Der elvane møtest (80-tallet)


Vestavind-serien fikk jeg aldri med meg.
Noen som vet om den kan kjøpes på DVD?

RIGET I+II (90-tallet) FAVORITT!
Krøniken
Vestavind
Offshore
Santa Barbra (15 år og nettopp fått kabeltv )

Sikkert mange andre også

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 21:31   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)

LOST ser hele familien. Ungene har lastet den ned og er lagt foran oss gamlinger i episoder, det synes jeg er juks.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 22:06   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)

Krøniken er også en av de beste seriene jeg har fått med meg. Matador har jeg også gode minner i fra. (Hva er det med dansker og film?)

Men, den beste serien ever heter Homefront:







Tror jeg har sett den serien tre ganger, og jeg ser den gjerne en gang til!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 22:08   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)

Krøniken har vært en fantastisk serie å følge med på. vestavind og Matador er to andre serier som jeg har sett flere ganger og hver gang med like stor iver.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 22:38   #6
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)

Det er vanskelig å rangere, men både Krøniken, Matador, Homefront og Der elvane møtest, er serier jeg aldri kommer til å glemme

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 22:52   #7
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)

Krøniken var fantastisk ja Og det er SÅ trist at jeg ikke får følge Palle lenger Siste episoden i går var kjempetrist.Og ingen tvil om at det var den absolutt siste.
-Søstre var en serie jeg likte kjempegodt,den gikk kjempelenge og var utrolig bra.Men lurer på om ikke det var på tvN den gikk.Men det er mange år siden.Handlet om 4 søstre som var veldig forskjellige.

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 12:57   #8
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)

Krøniken var fantastisk! Jeg gleder meg allerede til reprisen søndag, for da siste episode bli vist mandag var jeg så fryktelig nervøs for at Ida og Palle ikke skulle få hverandre til slutt. Jeg nøt hvert minutt likevel, selvsagt, men klarte liksom ikke helt å slappe av.

Andre favorittserier:

Nikolaj og Julie og Forsyte-sagaen.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 12:58   #9
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.


Nikolaj og Julie og Forsyte-sagaen.

Nikolaj og Julie ja. Den hadde jeg glemt.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 14:23   #10
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Krøniken var fantastisk ja Og det er SÅ trist at jeg ikke får følge Palle lenger

Palle var en skikkelig staut/god/tiltrekkende kar ja, jeg også ble ganske betatt av ham! Og Ida, for en flott og søt kvinne!

Jeg måtte felle en del tårer i siste episode (vel, har vel felt noen i løpet av hele serien!) - det var ganske sterkt; møtet Bo/farmor, brevet fra Bo til farmor, da farfar leste brevet og ble betentk, da farfar så fabrikken brant, begravelsen til farmor da barnebarnet sang, da farfar var blitt rammet av hjerneslag og Bo faktisk kom! Og da Bo fikk beskjed om at han skulle bli pappa! Og ikke minst - når Ida og Palle sakte men sikkert nærmer seg hverandre - på en utrolig rørende måte. Helt fra begynnelsen har vel alle seerne sett at de var ment for hverandre...

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 14:24   #11
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)

Forresten - jeg må nevne en annen fantastisk tv-serie NRK har vist:

Kalde føtter/Cold Feet (britisk)

Veldig bra (men en forferdelig trist slutt!)

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 14:34   #12
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)

Synd at Krøniken er ferdig... Danskene får det virkelig til! Har også Riket I og II som favoritt.
Nicolaj og Julie var kjempesøt. Spesielt episoden hvor Søs giftet seg. Slik må det perfekte bryllupet være!
Ellers er jeg enig i at Kalde føtter var super. Den sluttet nesten tristere enn serien fortjente synes jeg. Dukker opp bra engelske serier på Nrk2 innimellom som er bra.
Av amerikanske er Seks fot under en stooor favoritt. Carnivale er og bra. Gleder meg til sesong to (og siste!) kommer på Nrk
Ellers fulgte jeg ivrig med på den australske serien Våre små hemmeligheter. Var jeg alene om det eller?

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 16:27   #13
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)

Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.

Ellers fulgte jeg ivrig med på den australske serien Våre små hemmeligheter. Var jeg alene om det eller?

Nei, det var du ikke alene om.

Jeg likte også Kalde føtter.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 16:47   #14
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)



Noe som husker denne? :urgammel:

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 17:39   #15
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Forresten - jeg må nevne en annen fantastisk tv-serie NRK har vist:

Kalde føtter/Cold Feet (britisk)

Veldig bra (men en forferdelig trist slutt!)

Jeg har den på DVD, og så hele på nytt i julen. Fantastisk serie! Og jeg gråt som et pisket skinn på slutten av siste sesong. Jeg husker da den rystende og sørgelige episoden gikk på TV. Jeg var på konsert, og hadde mobiltelefonen på lydløs. Men med vibrasjon. Etter at det hadde vibrert riktig mange ganger i lommen, klarte jeg ikke å dy meg, men måtte diskret sjekke tekstmeldingene. De var alle fra sjokkerte venninner som satt hjemme foran fjernsynet, og trodde jeg også gjorde det. Snakk om spoiler, men i ettertid har jeg nesten vært glad jeg ikke var helt uforbredt (jeg tok selvsagt opp episoden på video).

Sterkt var det også å følge Rachel og Adams lange vei mot å bli foreldre mens vi selv holdt på med IVF-forsøk.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 22:25   #16
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Det er vanskelig å rangere, men både Krøniken, Matador, Homefront og Der elvane møtest, er serier jeg aldri kommer til å glemme

Helt enig. Homefront var også en favoritt. Noen flere som husker Krig og Erindring (den serien med Robert Mitchum som "Pug" Henry), den omhandlet også 2. verdenskrig og jeg elsket den...

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 09:03   #17
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)

Kalde føtter !!! ÅÅ den hadde jeg glemt. Det er en av mine favoritter. Tross grusom slutt!!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 09:14   #18
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)

Jeg har også Kalde Føtter som favoritt. De går i reprise på TV4 hver uke, langt på natt, og jeg har sittet oppe for å se.
Ellers liker jeg:Nicolai og Julie, Matador, Krøniken (mye dansk ja!), Six feet under, Sopranos, Den tredje vakten.

East Enders har jeg fulgt med på i over ti år nå, stor fan! Men det er jo en såpe da.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 09:15   #19
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)

Liker Weeds godt også.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 09:16   #20
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Krøniken (og andre TV-serier)

Glemte jo Nord og Sør! Det var før vi hadde kabelTV, ukens høydepunkt.


Sist redigert av Kaz : 18-01-07 kl 09:29.
Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no