Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-22, 09:33   #441
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.813
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Sille slipover fra PetiteKnit til med selv.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 24-05-22, 09:40   #442
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg strikker Sille slipover fra PetiteKnit til med selv.

Den er fin da. Hvilket garn bruker du?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 24-05-22, 09:51   #443
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.813
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Den er fin da. Hvilket garn bruker du?

Double Sunday. Mønsteret kommer fint frem, synes jeg.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 26-05-22, 22:33   #444
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Akkuratt ferdig med ingridsweaterbaby i double sunday. Nå holder jeg på med mariannegenser i alpakka lin fra Rauma! Godt garn, første gang jeg prøver den.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 30-05-22, 08:01   #445
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Funderer på Liamdrakt fra Strikkezilla i 1-3 mnd.
Noen som har strikket den og kan anbefale ett garn til sommerbruk?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 30-05-22, 09:09   #446
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Snuppa har bedt meg om å strikke Novice genser - chunky edition fra Petitknit. Det skal det brukes Alpaca 3 fra Isager Yarn og Silk Mohair. Jeg har greit erstatningsgarn for Silk Mohair, men hva kan jeg bruke som erstattning for Alpaca 3?

Eller er det mulig å få tak i Isager Garn i Oslo?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 30-05-22, 09:58   #447
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Tror FruKvist og Garntopia har Isagergarn. Alpaca 3 er et blowgarn, så det er litt verre å finne alternativer der enn for andre garn.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 30-05-22, 10:43   #448
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Snuppa har bedt meg om å strikke Novice genser - chunky edition fra Petitknit. Det skal det brukes Alpaca 3 fra Isager Yarn og Silk Mohair. Jeg har greit erstatningsgarn for Silk Mohair, men hva kan jeg bruke som erstattning for Alpaca 3?

Eller er det mulig å få tak i Isager Garn i Oslo?


Novise genser chunky edition har vel samme garn/strikkefasthet som Novise cardigan i chunky edition? Jeg er ganske sikker på at jeg har strikket jakken i silk mohair og Sandnes Kos

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 30-05-22, 13:26   #449
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Novise genser chunky edition har vel samme garn/strikkefasthet som Novise cardigan i chunky edition? Jeg er ganske sikker på at jeg har strikket jakken i silk mohair og Sandnes Kos

Snuppa mi har strikket sin genser i Silk mohair og Kos, og det samme har jeg gjort med min cardigan.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv  
Gammel 30-05-22, 15:34   #450
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Novise genser chunky edition har vel samme garn/strikkefasthet som Novise cardigan i chunky edition? Jeg er ganske sikker på at jeg har strikket jakken i silk mohair og Sandnes Kos

Takk!

Dette viste seg å stemme. Jeg kan strikke den i Kos og Silk Mohair. Da kan vi kjøpe garnet lokalt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 03-06-22, 08:49   #451
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Er det noen som har strikket Olive cardigan og kan komme med tips til alternative garn som fungerer? Jeg takler ikke silk mohair eller lignende pusete garn.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 04-06-22, 00:34   #452
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har strikket to stk Olive cardigan, men har da brukt originalgarn eller tilsvarende. Takler du det ikke på jakker heller? Jeg vet at silk mohair kan erstattes av tynn kasjmir, men det er jo ikke akkurat billig.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 04-06-22, 09:24   #453
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nei, det går ikke for det er alltid deler av jakken som kommer i kontakt med hud uansett (kragen og ytterste del av ermet). Jeg hadde håpet det kanskje fantes et garn som kan erstatte begge de to som brukes i Olive cardigan.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 04-06-22, 22:19   #454
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Den andre garnkvaliteten er tynn merino, men mulig det kan fungere med et litt tykkere ullgarn? Peer Gynt eller Peruvian? Eventuelt Drops Air eller kos?

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 04-06-22, 22:51   #455
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Du vil få samme tykkelsen om du bruker tre tråder av det tynne merinogarnet, Myria.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 05-06-22, 09:26   #456
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Du vil få samme tykkelsen om du bruker tre tråder av det tynne merinogarnet, Myria.

Er du sikker på at det er tre tråder og ikke bare to? For jeg ser at silk mohair har dobbelt så lang løpelengde som tynn merino.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 05-06-22, 10:52   #457
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Selbuvotter.

9690A38F-162E-4D41-AB7F-5F4A91191D10.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 05-06-22, 14:31   #458
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Karisokken i Nordlysgarn + lysegrå og den blir så fin.
Og har akkurat begynt på en kofte som skal strikkes på tvers, Ballerina. Er Hanne Falkenberg design.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 05-06-22, 14:38   #459
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Er du sikker på at det er tre tråder og ikke bare to? For jeg ser at silk mohair har dobbelt så lang løpelengde som tynn merino.

Garnet i originaloppskriften er omtrent like langt. Merinogarnet er 250 m og silk moheir er 225 m - jeg syns det går fint å erstatte disse med hverandre. Uttrykket blir anderledes, men fint. Og strikkefastheten endres ikke for meg.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 05-06-22, 15:22   #460
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Garnet i originaloppskriften er omtrent like langt. Merinogarnet er 250 m og silk moheir er 225 m - jeg syns det går fint å erstatte disse med hverandre. Uttrykket blir anderledes, men fint. Og strikkefastheten endres ikke for meg.


Ja, men merinogarnet er 250 m på 50 gram, mens silk mohair er 225 m på bare 25 gram. Men hvis du har prøvd tre tråder merino og det har blitt et godt resultat så tror jeg at jeg tester det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no