Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Enda et slalomspørsmål....

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-16, 08:54   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enda et slalomspørsmål....

Mine barn er tett i alder, jenta litt større enn gutten. Begynte med slalom i år og etter 1 time privatundervisning var sønnen selvgående med enorm framgang. Datteren er veeeldig engstelig enda hun egentlig har mye bedre balanse. Jeg har egentlig hele tiden tenkt at det kun var sønnen som skulle begynne med slalom fordi hun egentlig tradisjonelt har likt lange langrennsturer på flat mark. Men hun SKAL på død og liv være med i slalombakken. I går dro vi i barneområdet på Tryvann og var der hele tiden. Da fikk hun fremgang helt på slutten og turde ta skålheisen alene. Da sa hun entusiastisk at det var GØY å stå på slalom. Før det har hun holdt på med beltebåndet de 4 andre gangene hun har stått, bortsett fra den ene privattimen skilæreren dri henne rett i skålheisen fordi hun hadde så god balanse og var så flink til å ploge. (Hun er 8 år) Hun legger seg ned i bakken sikkert 10 ganger og vil hjem. Hun oppfører seg som om jeg tvinger henne til dette og det er ganske kjipt, for det er det jo overhodet ikke. Det er hun som absolutt VIL. Mens hadde det vært opp til meg hadde jeg mer enn gjerne latt henne bli hjemme og stått alene med sønnen....

Jeg skjønner ikke helt opplegget hennes, derfor spør jeg her inne hvor jeg kan få flere svar. Jeg lurer altså på:

Kan en som har sååå treg fremgang faktisk få utbytte av dette og ha det gøy??? Hvor ofte burde hun ideelt stå for å få fremgang?? (kurs og ny privattime er helt uaktuelt for henne) Hvor lenge skal vi holde på i det barneområdet med beltebånd og bitteliten skålheis?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-16, 09:08   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda et slalomspørsmål....

Hm. Jeg har også unger som er relativt nær hverandre i alder, men med svært forskjellig ferdighetsnivå. Men minstemann har gleden selv om han bare er middels flink.

Jeg hadde syntes det var greit nok at hun bare stod i barneområdet en god stund, men hadde nok gitt beskjed om at hun ikke fikk være med hvis hun var sur og vanskelig. (Lettere sagt enn gjort.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-16, 11:28   #3
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda et slalomspørsmål....

Jeg tror det er lurt at det er henne som skal etterspør å dra, for da er hun jo motivert selv om hun glemmer det i bakken. Jeg vil tippe at det er snakk om kort tid før det løsner for henne, siden hun greide så bra på slutten. Og det går helt fint å kose seg i bakken selv om man ikke er en råkjører. Min ene niese er samme typen og har egentlig aldri falt og kjører råsakte, og det har hun gjort hele barndommen. Men hun putler seg nå ned da og har det fint med det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-16, 11:39   #4
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enda et slalomspørsmål....

Det var fint å høre, Esme! Det er veldig ålreit å høre sånne historier, datteren er nok i samme kategori som niesen din. Hun har heller aldri fallt, mens broren faller i ett kjør. Hun er redd for å falle, uvisst hvorfor. Og hun vil jo dette såå gjerne, så hun må jo like det også. ER så uviss på hva som kan motivere henne maks. Prøvde jo med broren i går, men det må være demotiverende å henge så langt etter... med meg blir hun bare tverr. Og med mormor i går ble hun en baby... vurderer å ta med en venninne neste gang. Men da bør det være en som ikke er for flink, så hun ikke henger etter igen.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-16, 11:57   #5
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enda et slalomspørsmål....

Jeg tenker at det er helt greit at hun er i barneområdet til hun er klar.
Jeg har 3 unger og de er vidt forskjellige, det handler om at de skal finne troa på at de klarer det, at de er trygge og føler seg bekvemme med å stå. Vi har vært i barneområdet i mange år...

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-16, 11:57   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda et slalomspørsmål....

Min nåværende 13-åring var på samme måte når hun var 8-9 år. I tillegg så var lillebroren hennes da på 4-5 mye bedre enn henne og turte mye mer. Hun turte knapt å stå ned en slakk bakke. Så vi lot det rett og slett være en stund å ta med henne, men hun fikk bestandig tilbudet om å være med. Så løsnet det plutselig en gang hun valgte å være med når vi var på påskeferie når kusiner og besteforeldre og alt var med. De må føle at de har kontroll. Hun har også hatt 1 privattime, og da også lærte hun å ha kontroll mer enn vi klarte å få forklart for henne. Nå kjører både hun og alle de andre i familie ifra meg.

Nå er det 12-åringen som plutselig har blitt litt engstelig igjen etter å ha kommet i et heng hun ikke hadde kontroll på i fjor vinter. Blir spennende å se om hun blir med i påskeferien når vi skal stå, for det er i de bakkene vi skal da som de lærte å stå og som er supre bakker uten overraskende heng. Vi får bare sette henne i barnebakken først, selv om jeg vet hun kan så mye bedre og er kjapp. Men hun er en som må vite at hun har kontroll.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no