Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Kjøre alpint med eller uten staver?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-14, 00:06   #1
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.821
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøre alpint med eller uten staver?

Elleveåringen har kjørt litt alpint i to vintre, og kjører fortsatt alpint uten staver og med plogesvinger.
Har planer om å motivere han til å ta imot timer med instruktør for å få hjelp til å bedre svingeteknikken.
Selv mener jeg det er bra at han kjører uten staver for å ikke støtte seg til dem, mens faren mener han bør bruke staver.
Noen kloke hoder som har en mening?

Lyppa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 00:17   #2
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

Det er best med staver. Hendene skel brukes. Det er snakk om koordinering. Sier min alpinmann.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 00:19   #3
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.821
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

Da høres det ut som staver skal kjøpes inn!

Lyppa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 00:21   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

Jeg har kjørt uten staver i en del år nå. Mest fordi jeg må kunne hjelpe ungene hele tiden. Må kan jeg egentlig godt bruke dem igjen, men ser ikke helt poenget.

Mannen og Snuppa kjører med staver, mens jeg og knerten kjører uten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 00:30   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

Jeg synes at en elleveåring bør kjøre med staver. Da kan man stake og klare seg selv litt mer i bakken.,

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 00:35   #6
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

Og bli bedre enn meg som har staver bare til pynt.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 00:50   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

Min (snart) 11-åring har kjørt med staver siden hun var 7. Hun bruker dem til å holde ballansen når hun svinger og til å stake med for å få opp farten. Hun kjørte 2 vintre uten.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 01:10   #8
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

Min 10åring kjører normalt med staver og har gjort det noen år. Sist vi var i bakken ville han kjøre uten, men det gir bedre balanse med staver når man har passer plogsvingstadiet.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 01:35   #9
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.821
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

Tusen takk for svar dere! Staver skal kjøpes inn

Lyppa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 01:52   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

... mens min niåring foretrekker å kjøre uten staver. Han har kjørt siden han var 4, og kjører stort sett i skogsløyper, eller i hockey ned sortløypene.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 02:27   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

Ingen av ungene mine vil kjøre med staver, men nå står vi i bakker de ikke trenger å stake heller. Men en time med instruktør er det verdt for å lære litt. Begge jentene har hatt 45 minutter hver med en proff instruktør helt alene, og siden den timen har de klart seg selv. Lillebror han har bare hengt på slep i alle år og ordner seg selv, men han har da lært seg å svinge, men nå har han stått fra han fra 3 år, men da startet han med å henge i sele med en av oss mens vi hadde nok med å passe på jentene. Sånn er det med nummer tre.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 09:34   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

Ungene våre har hele tiden kjørt uten staver fordi vi har hørt at det er best.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 10:23   #13
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ungene våre har hele tiden kjørt uten staver fordi vi har hørt at det er best.

Det samme har jeg hørt. Det må da være et mål at man har god svingteknikk og kan holde balansen ned bakkene uten staver før man introduserer staver? Er det ikke i stor fart eller i ulendt terreng (off-pist) at man trenger staver når man kjører nedover?

Selvsagt er det praktisk med staver om man trenger å få mer fart, men vi har hittil klart oss med at vi voksne gir ekstra fart eller drar ungen over eventuelle flate partier og ved heisene.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 11:48   #14
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

Jeg hørte også at det var lurest å stå uten staver i begynnelsen, når man er på nybegynnernivå. Yngste vår har stått siden hun var 6 og da hun var 8 var hun så god at hun huket seg i hockey, brukte kroppen rett i svinger og carvet for å øke farten. Da ble det også naturlig å bruke staver.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 13:00   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

Jeg er enig i at små barn skal kjøre uten staver når de lærer seg å kjøre - det gjorde min fra hun var to til hun var 7-8. Men siden Lyppas avkom er elleve og har kjørt et par sesonger, synes jeg han skal ha staver. Han trenger å kunne stake seg frem selv når han er så stor - for å komme frem i heiskøer og over flate partier og sånn. Hadde han vært fire fem, hadde jeg svart uten staver.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 13:08   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

Knotten har staver nå. Første sesongene kjørte han uten, da er de bare i veien.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 13:16   #17
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

Guttene mine gikk på alpintrening 2-3 sesonger og det ble aldri brukt staver. De bruker fremdeles ikke staver (nå 13 og 11 år gamle).

  Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 13:30   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

Sneipen har ingen problemer med å komme seg frem i køen.

Jeg tenker at det er pro og con; staver gjør det enklere å holde balansen, og kanskje også kjøre litt råere svinger i bakken. Til gjengjeld er det farligere hvis man tryner, og de kan være i veien når man kjører i skogen og i heiser (det gjelder jo mest de litt uerfarne, men jeg har hatt lyst til å rope høyt mange ganger til stakkars barn som bommer på heisen gang etter gang, eller tryner, fordi de kløner med stavene).

Sneipen er mer enn rå nok i bakken, og kjører som sagt mest offpiste, så han får foreløpig korte ski og ingen staver.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 13:30   #19
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

Signerer Pøbelen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 13:54   #20
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Kjøre alpint med eller uten staver?

Eldstemann på 19 har kjørt med staver siden han var 15-16, før det uten. Minste på 12 kjører uten og har alltid gjort det, hun kommer seg fram der hun skal. Både i bakke, på flate eller i køen.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no