Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hva er kompresjonstøy?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-14, 15:49   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hva er kompresjonstøy?

Jeg får opp masse reklame for kompresjonstightser hvor jeg enn beveger meg på internett for tiden. Hva er dette for et produkt egentlig?

Et sted står det om kompresjonstøy at "det øker blodgjennomstrømmingen i musklene og fjerner melkesyren, slik at du kan yte mer." Det høres jo litt sånn slankekrem ut. Eller har dette noe for seg?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 16:17   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.454
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er kompresjonstøy?

Jeg tror at det egentlig er mest jåleri. Altså at man har det på fordi man ikke vil at rompa og lårene skal disse når man trener. Også har de funnet opp en hel masse andre gode "effekter" av dette tøyet, som alibi.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 16:40   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er kompresjonstøy?

Mest kjent er 2XU thigts. Og jeg ser endel av de lange knestrømpene. Det siste kan jeg tenke meg å kjøpe. Ikke minst for å bruke etter trening. Jeg håper det er noe funksjon i de.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 17:01   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er kompresjonstøy?

Nja, jeg tror ikke det bare er jåleri. Det funker jo omtrent som støttestrømper, egentlig. Jeg har noen blodårer jeg ikke vil skal utvikle seg til åreknuter, så jeg bruker det.

Antishake er ikke det samme.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 17:55   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er kompresjonstøy?

Jeg har jogget ute med kompresjonstights for første gang i dag, er mindre stiv i bena enn vanlig nå etterpå faktisk. Og den leggen som har kranglet i det siste kranglet ikke i det hele tatt. Liker!!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 18:17   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er kompresjonstøy?

Jeg har ikke åreknuter eller noe som ligner, heller ikke problemer med at beina blir stive når jeg løper eller noe som helst egentlig, så jeg ser ikke poenget.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 18:42   #7
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er kompresjonstøy?

Jeg har kompresjonsstrømper som er laget for å løpe med, og de fungerer ganske likt som støttestrømper. Løsere rundt fotbladet og strammere rundt leggen.

Men jeg blir ikke komfortabel med å løpe med dem, syns jeg får mer melkesyre i leggmuskulaturen i starten av løpeturen, og det gir seg ikke om jeg ikke går innimellom, til tross for at jeg egentlig ikke trengte gåpausen.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 18:59   #8
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er kompresjonstøy?

Jeg vurderte det, men hvis det er dissing eller åreknuter som er problemet, gidder jeg ikke. Ikke disser det noe særlig hos meg, og åreknuter har jeg tegn til. Ser at de er ganske dyre, så da sparer jeg heller de pengene.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 19:11   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er kompresjonstøy?

Jeg sliter litt med en strekk i ene leggen, det var derfor jeg kjøpte dem egentlig. Har ikke hatt det siden, men det kan være tilfeldig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 19:17   #10
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er kompresjonstøy?

Men er det ikke tungt og ubehagelig å løpe med da? Hvis det strammer som støttestrømper?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 19:32   #11
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er kompresjonstøy?

Jeg bruker kompresjonsklær til både sykling, løping og styrketrening samt kompresjonsstrømper etter nesten hver treningsøkt.

Jeg synes det funker kjempebra, det er veldig behagelig å trene med, jeg får mindre melkesyre og ikke minst blir jeg mindre stiv og støl etter trening. Det passer meg utmerket siden jeg trener hver dag.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 19:35   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er kompresjonstøy?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Men er det ikke tungt og ubehagelig å løpe med da? Hvis det strammer som støttestrømper?

Nei, de er veldig lette og behagelige.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 19:48   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er kompresjonstøy?

Jeg har en kompresjonstights som jeg har hatt i 5-6-7 år, begynner å bli utslitt, men er veldig god å trene i. Blir langt mindre støl, og synes det føles godt å ha på.
Jeg lo så jeg grein da jeg leste at den skulle forbedre ytelsen med 30%, jeg mener; er man i rævva form så er man i rævva form og den blir ikke bedre av en tights.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 11:13   #14
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er kompresjonstøy?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg lo så jeg grein da jeg leste at den skulle forbedre ytelsen med 30%, jeg mener; er man i rævva form så er man i rævva form og den blir ikke bedre av en tights.

Enig, utrolig morsomt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 11:17   #15
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er kompresjonstøy?

Nei, jeg tror heller på at den gir rævva en marginalt bedre form egentlig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-14, 12:09   #16
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er kompresjonstøy?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nei, jeg tror heller på at den gir rævva en marginalt bedre form egentlig.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no